موضوعات داغ

خودروساز چینی سرانجام به کپی کاری از محصولات لندرور محکوم شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
دادگاهی در چین کارخانه جیانگ‌لینگ را به علت کپی کاری یکی از محصلات لندروور محکوم کرد. این دادگاه به این شرکت دستور داده تا ضمن پرداخت غرامت، ساخت و فروش مدل های لندویند X7 را متوقف کند. بر اساس حکم دادگاه لندویند 5 مشخصه اصلی رنج‌روور ایووک را کپی کرده و باعث به اشتباه انداختن مشتریان شده است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایران جیب، لندویند X7 در سال 2014 به بازار عرضه شد و از مدل های پرفروش کارخانه جیانگ‌لینگ لقب گرفت. این شرکت خودروی لندویند X7 را با قیمت 19 هزار دلار در چین عرضه می‌کند و این در حالی است که خودروی ایووک 56 هزار دلار قیمت دارد.

لندویند X7

لندویند X7


کپی کاری خودروسازان چینی از محصولات خارجی در چین رایج است و تا کنون شکایت خودروسازان برای حفظ حقوق معنوی خود در دادگاه‌های چین بدون نتیجه بوده و معمولا طرف چینی از این شکایت ها تبرئه شده است. این اولین بار است که یک خودروساز خارجی توانسته رقیب چینی خود را در دادگاهی در چین محکوم کند.
برخی تحلیلگران بر این عقیده هستند که صدور این حکم در جهت جلب اعتماد بین‌المللی همزمان با اوج گیری جنگ تجاری بین چین و آمریکا ارزیابی کرده‌اند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/1/10
سلام
خداییش نمونه چینیش زیباتر هست ...
چینی ها کپی کار هستند ولی باعث ارتقاء محصولات هم میشن - قسمتهای خوب هر خودرو رو با هم ترکیب میکنن و به خلق آثار جدید دست میزنن .