موضوعات داغ

چالش بزرگ برای خودروساز ریز نقش؛ احتمال مرگ برند اسمارت

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
اگر نگاهی به آمار سالیانه فروش جهانی اتومبیل بیاندازیم، می بینیم که خودروهای شاسی بلند، کراس اوور وهمچنین خودروهای پیکاپ در جایگاه نخست فروش جهانی قرار دارند، حال در روزگاری که همه به دنبال خرید ماشین‌های بزرگ و لوکس با کارایی بالا هستند، چه کسی پیدا می شود که خودروهای کوچک شهری با کارایی بسیار پایین را انتخاب کند؟! موضوعی که شاید کمپانی خودروسازی دایملر را مجبور به حذف برند اسمارت و یا حداقل واگذاری بخشی از آن به سایر خودروسازان بزرگ جهانی کند.
برند اسمارت به عنوان خودروسازی که در سال 1994 میلادی تاسیس شد و فعالیت رسمی خود را 4 سال بعد آغاز کرد، طراحی و ساخت محصولات خود را بر روی ماشین های کوچک شهری محدود کرده و از همین سگمنت خودروهای مختلفی به مشتریان خود عرضه می کند و در روزگاری که همه به دنبال خرید یک ماشین شاسی بلند، کراس اوور یا خودروی پیکاپ هستند حال و روز خوشی ندارد و سرمایه گذاری های هنگفت دایملر و همچنین دانش فنی شرکت خودروسازی مرسدس بنز هم باعث نشده است تا این برند ریزنقش در معادلات جهانی نقش بزرگی داشته باشد.
منابع خبری مدعی هستند که سران کمپانی خودروسازی دایملر طی روزهای آینده برای سرنوشت این برند دوست داشتنی تصمیم گیری خواهند کرد و این احتمال وجود دارد که برند اسمارت کنار گذاشته شود، اما این صحبت ها تنها در حد شایعه بوده و خبرهای دیگری هم از سرنوشت آینده "اسمارت" بدست آمده است و یکی از آنان می تواند کنار گذاشتن نسخه های بنزینی اسمارت و تولید تنها نسخه های تمام الکتریکی و توسعه آن برای مصارف شهری باشد.

اسمارت

اسمارت


شایعات جدیدی که به تازگی منتشر شده است، خبر از همکاری دایملر با کمپانی خودروسازی جیلی می دهد و منابع خبری مدعی هستند که در یک سرمایه گذاری مشترک مساوی، محصولات آینده اسمارت در کشور چین با هزینه کمتر و با سیستم های محرک تمام الکتریکی تولید خواهد شد. در این خصوص گفته می شود که شرکت خودروسازی مرسدس بنز بخش طراحی محصولات اسمارت را برعهده داشته و شرکت خودروسازی جیلی وظیفه توسعه بخش فنی محصولات اسمارت را برعهده خواهد گرفت و با تولید در کشور چین، هزینه های اولیه کاهش یافته و در نتیجه محصول نهایی با قیمت کمتری به مشتریان عرضه خواهد شد، هرچند تولید دو محصول فعلی اسمارت "فورتو" و "فورفور" در کشورهای فرانسه و اسلوونی همچنان ادامه خواهد داشت.
در پایان هیچکدام از اطلاعات منتشر شده به طور قطعی تایید نشده است و باید منتظر خبرهای جدید و واکنش خودروسازان ذکر شده در روزهای آینده و تصمیم گیری نهایی آنان در رابطه با سرنوشت برند دوست داشتنی "اسمارت" باشیم.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/1/13
نگران نباشید بنز دایملر چند روز پیش قالبش کرد به جیلی و ۵۰ درصد سهام اسمارت رو فروخت به جیلی