موضوعات داغ

نگاهی به شرایط و قیمت دنا پلاس توربو در بازار + جدول قیمت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
کمبود قدرت و شتاب، یکی از مشکلات عمده نسخه های مختلف سمند ، سورن و دنا بوده است و برای رفع این مشکل، ایران خودرو رو به تولید نسخه های توربو از سورن و دنا پلاس آورد که با وجود مشکلات فنی گوناگون که ناشی از کیفیت پایین ساخت بود، توانستند به واسطه قیمت رقابتی در کنار شتاب فوق العاده خوبی که فراهم می ساختند، با سایر محصولات چینی به رقابت بپردازند.
ظاهر دنا پلاس توربو نسبت به دنا پلاس معمولی، به واسطه بزرگتر شدن رینگ ها کمی بهتر شده است، هر چند عدم هماهنگی در طراحی خودرو و قدیمی بودن پلتفرم، همچنان به عنوان نکات منفی طراحی ظاهری به چشم می خورند. همچنین به دلیل افزایش قیمت های اخیر، ممکن است بزودی شاهد جایگزینی رینگ های آلومینیومی با رینگ های فولادی و قالپاق باشیم.
به گفته ایران خودرو، بازبینی هایی که در قسمت پیشرانه EF7 توربو این خودرو صورت گرفته است، از جمله در قسمت اینترکولر، موجب شده اند که پیشرانه 1.7 لیتری این خودرو نسبت به گرما مقاومت بیشتری داشته باشد. این پیشرانه توربوشارژر نسبت به آن چه در تولیدات روز جهان می بینیم، بازده متوسطی را از خود نشان می دهد، اما در مقابل رقبای داخلی و چینی خود، حرف هایی برای گفتن دارد.
دنا پلاس توربو

دنا پلاس توربو

تا زمانی که عقربه نشان دهنده دور موتور از 2200 دور در دقیقه نگذرد، شاهد فول بوست شدن توربو نخواهید بود و پس از آن می توانید تفاوت دنا پلاس توربو و دنا پلاس معمولی را حس کنید. البته بهتر است قبل از رسیدن به دور 5000، دنده را سبک نمائید. عملکرد گیربکس را تا حدودی می توان قابل قبول دانست و شتاب خودرو نیز در حدود 11 ثانیه است که نسبت به نسخه معمولی، تفاوت قابل توجهی دارد.
توانایی های حرکتی نسبتا خوب دنا پلاس توربو ، در کنار قیمت نسبتا رقابتی که دارد، و گستردگی خدمات پس از فروش در سطح کشور، باعث می شود تا این خودرو را گزینه ارزنده ای نسبت به رقبای چینی گران تر بدانیم و بسیاری از ضعف های آن، قابل چشم پوشی باشند. اما باید در نظر داشته باشید کیفیت ساخت این خودرو چندان مطلوب نیست و پایداری و ترمز آن، در سطح متوسطی باقی مانده است. همچنین از نقطه نظر ایمنی نیز به نظر نمی رسد که دنا پلاس توربو، تفاوت معناداری با اسلاف خود داشته باشد. در ادامه نگاهی به قیمت این خودرو در بازار آزاد انداخته ایم:

جدول قیمت دنا پلاس توربو در بازار

جدول قیمت دنا پلاس توربو در بازار

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/1/14
من اگه یک میلیارد تومن اضافه هم داشته باشم هیچ وقت ۱۶۵ میلیون بابت دنا پلاس توربو نمی دم حتی هشتاد میلیون!
1398/1/14
سلام .چرا واقعا .قیمت خودرو این قدر گران میکنید .پس اجازه بدهید ماشین خارجی وارد بشه ببینید تولید شما که به درد نمیخوره

1398/1/15
واقعا با این قیمت ها انتظار دارن ماشیناشون فروش بره !!!!!؟؟؟؟؟ آخه کجای دنیا واسه اختلاف رنگ خودرو 10 میلیون اختلاف قیمت قائل میشن !!!؟؟؟
1398/1/15
دنا پلاس توربو 97 قیمت 165 میلیون تومان پول رایج مملکت معادل 165 ماه کارکرد یه کارگر یا 80 ماه حقوق یه کارمند با سابقه بالای 20 سال.بخرید.باز هم بخرید.حالا حالاها جا داره تا 1 میلیارد اش هم میبرن
1398/1/15
همین دنا پلاس توربو به نرخ سال 87 و 88 که بخوای حساب کنی نهایتا باید 16 میلیون میبود الان با گذشت 10 سال 10برابر اونچه که باید باشه شده.با همین فرمون که بریم جلو 10سال دیگه باید بخرید 1میلیارد و 600 میلیون تومان و همچنان حقوق ها شاید نهایتا 2برابر بشه مثلا بهجای 1 تومن 2 تومن بشه یا به جای 2 تومن 3یا 4 تومن
1398/1/16
این ماشین با توجه به این همه ستایشی که ازش کردین آخرش 16 تومن بیشتر نمی ارزه! با 160 تومن اگه این مافیا میذاشتن بهترین ماشینهارو میشد خرید، پا از روی گلوی ما بر نمی دارند که بتونیم زندگی کنیم!
به جای تولید این ماشینهای بی کیفیت و کشتن آدمها باهاش، به کمپانیهای واقعا خودروساز دنیا سفارش بدن ماشین تولید کنه و از جاهای دیگه از جمله صرفه جویی که تو مصرف بنزین از این طریق میشه سود ببرند، نه اینکه ماشین می سازند مثل پژو که بنزین رو قورت میده و کلی آلایندگی داره و امنیتم نداره! بیچاره شدیم با این مدیریت احمقانه!