موضوعات داغ

شاسی بلند بوگاتی بر اساس پلتفرم فولکس واگن ساخته نخواهد شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
بسیاری از شاسی بلندهای لوکس حال حاضر بازار اروپا، نظیر آئودی Q8 ، پورشه کاین ، بنتلی بنتایگا و لامبورگینی اوروس بر اساس پلتفرم فولکس واگن توارگ توسعه داده شده اند و این نگرانی برای طرفداران برند بوگاتی به وجود آمده که شاسی بلند این برند نیز بر همین اساس توسعه یابد. با این حال، استفان وینکلمن ، یکی از مدیران بوگاتی در گفتگو با مجله کار ادوایس استرالیا، اعلام کرد به هیچ وجه شاسی بلند بوگاتی تحت پلتفرم فولکس واگن تولید نخواهد شد. در عوض، بوگاتی از پلتفرم اختصاصی خودش استفاده خواهد کرد و سعی بر آن خواهد داشت تا محصول تولیدی اش، کمترین اشتراک را با ساخته های فولکس واگن داشته باشد.
به عنوان نکته ای فرعی، لازم است بدانید فولکس واگن توارگ ، آئودی Q8 و پورشه کاین در سایت تولیدی براتیسلاوا، واقع در اسلواکی تولید می شوند. دو شاسی بلند دیگر، یعنی بنتلی بنتایگا در سایت تولیدی Crewe و لامبورگینی اوروس در کارخانه Sant'Agata Bolognese ساخته می شود. اگر شاسی بلند بوگاتی به مراحل نهایی تولید برسد، این شرکت فرانسوی نیاز دارد تا خط تولید خود را برای افزایش تیراژ تولید، توسعه دهد. پلتفرم اختصاص بوگاتی قرار است برای تولید یک مدل سدان و یک مدل شاسی بلند به کار گرفته شود.
به گفته وینکلمن یکی از راه های کاهش آلایندگی خودروها با توجه به استانداردهای تازه اتحادیه اروپا، سبک سازی خودروهاست و بوگاتی قصد دارد سایر تولید کنندگان زیر مجموعه گروه فولکس واگن را نسبت به استفاده از مواد سبک تر در ساخت خودروها ترغیب کند. شایعات نشان می دهند که احتمال معرفی یک سدان از سوی بوگاتی در سال 2023 بسیار قوی است، اما تاکنون این شرکت خبر رسمی از این اقدام، مخابره نکرده است. بوگاتی امسال برای برگزاری 110 امین سالگرد تاسیس خود آماده می شود و به نظر می رسد نسخه 110 بوگاتی شیرون و بوگاتی La Voiture Noire تنها محصولات آماده شده برای رونمایی در این رویداد نخواهند بود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/1/20
از بغل انگار رنو کلئونس...!!!