موضوعات داغ

تست و بررسی سانگ یانگ کوراندو 2019، تیوولی ارتقا یافته

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
سانگ یانگ دیگر یک شرکت کوچک کره ای نیست و سایت های تولیدی مختلفی را در سراسر دنیا دارد، از جمله یک کارخانه بزرگ در استرالیا که بازار مهمی برای این برند محسوب می شود. به گفته بسیاری از خبرنگاران خودرویی، موفقیت یا شکست سانگ یانگ کوراندو 2019 می تواند تاثیر به سزایی در ادامه فعالیت یا تعطیلی سایت تولیدی سانگ یانگ در استرالیا داشته باشد. سانگ یانگ کوراندو جدید اخیرا در کره در اختیار خبرنگاران قرار داده شده تا تست و بررسی های لازم را انجام دهند و خبرنگاران مجله خودرویی کار ادوایس، نسبت به تست و بررسی سانگ یانگ کوراندو 2019 اقدام کرده اند.
سانگ یانگ کوراندو یک محصول حیاتی برای این خودروساز کره ای محسوب می شود، چرا که محبوبیت شاسی بلندهای متوسط در بالاترین سطح خود قرار دارد. قیمت آن کمتر از سی هزار دلار استرالیا خواهد بود که باعث رقابتی شدن شدید این محصول در بازار می شود. سانگ یانگ کوراندو از نظر ابعاد و اندازه، در کلاس خودروهایی همچون نیسان قشقایی و هیوندای توسان قرار دارد. بسیاری از ما، خودروهای سانگ یانگ را به عنوان زشت ترین محصولاتی که در جاده ها دیده شده اند، می شناسیم، و این خودروسازی به خوبی نشان داده که سعی بر تغییر رویه در توسعه ظاهر خودروهایش داشته است.
طول خودرو 4450 میلیمتر و عرض خودرو 1870 میلیمتر است که اندکی از نزدیک ترین رقبای هموطن خود، یعنی هیوندای توسان و کیا اسپورتیج در طول و عرض کوتاه تر است، هر چند فاصله بین دو محور مشابهی با این محصولات دارد. در جلسات خبری، سانگ یانگ به وضوح اعلام کرده که هدف آنها، رقابت با هیوندای توسان و کیا اسپورتیج است، هر چند نیم نگاهی به بازار پژو 3008 نیز دارند.
سانگ یانگ کوراندو 2019

سانگ یانگ کوراندو 2019

قدرت خودرو از یک موتور توربوشارژر بنزینی چهار سیلندر 1.5 لیتری یا توربو دیزل 1.6 لیتری تامین می گردد. مدل دیزلی چهارچرخ محرک تنها به بازار استرالیا عرضه می شود، در حالیکه برای پیشرانه بنزینی، قابلیت انتخاب سیستم انتقال قدرت تک دیفرانسیل یا دو دیفرانسیل وجود دارد. انتظار می رود مدل بنزینی پر فروش ترین تیپ در بین نسخه های عرضه شده از سانگ یانگ کوراندو 2019 باشد. به طور استاندارد، یک جعبه دنده دستی برای این خودرو در نظر گرفته شده، هر چند پیش بینی می شود بسیاری از خریداران، تمایل به انتخاب جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک داشته باشند.
موتور بنزینی 161 اسب بخار قدرت و 280 نیوتون متر گشتاور را آزاد می کند که در محدوده 1500 الی 4000 دور بر دقیقه در دسترس هستند. حرکت خودرو نرم و بی سر و صدا بوده و فرمان به خوبی در زمین های ناهموار عمل می کند. با توجه به آنکه در بزرگراه های اکثر کشورها، سرعت به محدوده 100 یا 110 کیلومتر در ساعت محدود می باشد، در این سرعت پیشرانه با 2000 دور بر دقیقه فعالیت می کند که حاصل آن آرامش کابین و ورود کمترین میزان نویز به اتاق است. آینه ها نیز طوری ساخته شده اند که گذر باد از زیر آنها، سر و صدای زیادی را تولید نمی کند.
با این حال، تایرهای کره ای اندکی سر و صدا تولید می کنند و این اعتقاد وجود دارد که نمونه های ساخته شده در استرالیا از کیفیت ساخت بهتری برخوردار خواهند بود. به صورت کلی سانگ یانگ کوراندو 2019 خودرویی رضایت بخش در جاده توصیف می شود و از نظر طراحی داخلی نیز قابل قبول است، هر چند استفاده بیش از حد از لبه های تیز به زیبایی کابین آسیب زده است. همانطور که گفتیم، فضای داخلی کوراندو 2019 راضی کننده بوده و برای خانواده ها، یک صندوق 551 لیتری تعبیه شده که با خواباندن صندلی های پشتی، این فضا به 1248 لیتر افزایش می یابد. همچنین یک پورت USB و یک خروجی برق 12 ولت در این خودرو تعبیه شده است.
سانگ یانگ کوراندو 2019

سانگ یانگ کوراندو 2019

به عنوان یک شاسی بلند سایز متوسط، انتظار وجود کم فرمانی در خودرو کاملا طبیعی است، هر چند شاسی به خوبی برای اجرای فرامین راننده تنظیم شده است. با این حال، سانگ یانگ می گوید که در نمونه های عرضه شده برای بازارهای اروپایی، از شاسی و تعلیق متفاوتی با نسخه های عرضه شده در کره و استرالیا بهره می برد. با این خودرو می توان به راحتی گاز داد و دور موتور را به بیش از 4500 دور بر دقیقه رسانید و از رانندگی لذت برد. با وجودی که احتمالا نسخه بنزینی فروش بیشتری خواهد داشت، سانگ یانگ علاقه دارد تا تبلیغات بیشتری را در مورد سانگ یانگ کوراندو دیزلی انجام دهد، چرا که اعتقاد دارد این تیپ به واسطه دوام بالاتر، مناسب مشتریانی است که در نقاط خارج شهر یا حومه شهر زندگی می کنند. به گفته خبرنگاران کار ادوایس، عملکرد نسخه دیزلی نیز به اندازه نسخه بنزینی خوب است، هر چند گیربکس در معکوس کشیدن ها کمی کند عمل می کند.
بر خلاف بسیاری از شاسی بلندها و کراس اوورهای این رده، سقف کوراندو 2019 به گونه ای ساخته شده که فضای سر کافی برای سرنشینان عقب وجود دارد و در مسافرت های طولانی، صندلی ها راحت هستند. برای مدل های پایه، یک سیستم سرگرمی ساده شامل دکمه و صفحه نمایش مونوکروماتیک 3.5 اینچی در نظر گرفته شده است. مدل های میانه مجهز به صفحه نمایش هفت اینچی به همراه دکمه های فیزیکی هستند و مدل های بالاتر، از یک صفحه نمایش لمسی خازنی هشت اینچی بهره خواهند برد. سیستم تهویه هوای دو کاناله در تمامی تیپ ها به صورت استاندارد وجود دارد. سبک طراحی داخلی به وضوح از محصولات آئودی الهام گرفته است، اما در حدی نیست که سانگ یانگ کوراندو را با آئودی A7 اشتباه بگیرید.
سانگ یانگ کوراندو 2019

سانگ یانگ کوراندو 2019

در تیپ های بالا، می توانید نور پردازی خودرو را از بین 34 رنگ مختلف انتخاب کنید. همچنین صندلی های جلو مجهز به گرم کن و سردکن هستند. به گفته سانگ یانگ، با ساخت کوراندو 2019، این شرکت به دنبال این بوده که اسپورتیج و توسان در مقابل آن احساس حقارت کنند. بر خلاف کوراندو قبلی، به واسطه بهره بردن از دماغه ای مشابه سانگ یانگ تیوولی ، دید کوراندو به اطراف بسیار خوب است و صندلی های جلو به فضایی مناسب برای سپری کردن زمان تبدیل شده اند. طراحی خودرو در جلو ترکیبی از سادگی و زیبایی است، هر چند در عقب نکته ای قابل توجه را نمی توان ذکر کرد و منتقدان طراحی عقب کوراندو 2019 را شبیه به سوزوکی ویتارا توصیف می کنند.
به گفته سانگ یانگ، نسخه الکتریکی از کوراندو جدید در نیمه دوم سال 2020 با محدوده برد 400 کیلومتر به بازار عرضه خواهد شد و شاهد ارایه یک نسخه هیبریدی از این خودرو در اوایل سال 2021 نیز خواهیم بود. علاوه بر آن، سانگ یانگ خود را متعهد به نصب تجهیزات ایمنی نظیر ترمز اضطراری خودکار مبتنی بر رادار و دوربین، نگهدارنده بین خطوط، کمک پرتو افکن چراغ های جلو و هشدار هوشیاری راننده در سانگ یانگ کوراندو 2019 کرده است. با قیمتی رقابتی و گارانتی هفت ساله، پیش بینی می شود که سانگ یانگ کوراندو 2019 بتواند در بازار شلوغ شاسی بلندهای سایز متوسط، خوش بدرخشد. در ادامه می توانید امتیاز دهی کار ادوایس به این خودرو را مشاهده کنید.
امتیاز دهی کار ادوایس

امتیاز دهی کار ادوایس


در پایان می توانید ویدیوی تست و بررسی سانگ یانگ کوراندو 2019 توسط رسانه استرالیایی CarsGuide را مشاهده کنید:

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد