موضوعات داغ

۲۰۰ خودروی دپو شده وارداتی از گمرک ترخیص شد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
بنا به گفته های رئیس کل گمرک ایران، پیچیدگی‌های اداری و کالاهای دپو شده از ۵ سال گذشته از جمله دلایلی هستند که سبب رسوب کالاهای وارداتی در گمرکات کشور می شوند.
به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی میر اشرفی، رئیس کل گمرک ایران در مصاحبه با یکی از خبرگزاری های داخلی در خصوص رسوب کالاها در گمرکات کشور توضیح داد که در طی سال گذشته با وجود مشکلات فراوانی که گریبانگیر کشور شده بود تلاش های زیادی در خصوص رفع مشکلات گمرکات شد که در این زمینه می توان به کاهش زمان رسوب کالاها در گمرکات به 2 ماه اشاره کرد. این امر منجر شد تا کالاهایی که در ادوار گذشته (یعنی 2 تا 6 سال قبل) هم در گمرک ایران رسوب کرده بودند خودنمایی کنند.
وی در خصوص خودروهای دپو شده در گمرکات کشور نیز توضیح داد که براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در سال گذشته قرار بود تا پایان سال تکلیف خودروها مشخص شود که یا متروکه شده و یا به کشور باز گردانده شوند که از این بین تنها 200 خودرو موفق به ورود به کشور شدند و به علت پیچیدگی‌های اداری و مبهم بودن مسیر وارداتی، موفق به ترخیص خودروها در سال گذشته نشدیم.
امید می رود که در سال جدید روند ترخیص خودروها از گمرکات کشور بهبود یافته و هرچه سریعتر تکلیف خودروهای دپو شده در گمرکات مشخص شود. باید به این نکته توجه کرد که هر چه مدت زمان بیشتری از دپو خودروهای مذکور بگذرد علاوه بر اینکه آسیب بیشتری به خودروها وارد می شود مدل آن ها نیز قدیمی تر شده و با ادامه روند فعلی عملا سرمایه های مردم در خطر نابودی قرار می گیرند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد