موضوعات داغ

فولکس واگن پاسات ، پرفروش ترین سدان سایز متوسط اروپا

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
این روزها، بازار خودرو جهان در اختیار شاسی بلندهای ترکیبی و کراس اوورهاست و فروش سدان ها به طور معمول در حال کاهش است. در سال گذشته میلادی، بار دیگر شاهد افت دو رقمی فروش سدان ها در قاره سبز بودیم که در دهه فعلی، برای دومین بار اتفاق می افتد. پس از سقوط قابل توجه فروش سدان ها در سال 2015 در اروپا و ثبات نسبی در دو سال بعد، بار دیگر فروش سدان ها با مشکل مواجه شد. یکی از بخش هایی که بیشترین افت را در طی سال های گذشته داشته، بازار سدان سایز متوسط بوده است. این گونه از خودروها در سال 2007، حدود هفت درصد از کل بازار اروپا را به خود اختصاص داده بودند، که در سال 2018 میلادی با فروش 450 هزار دستگاه، این رقم به کمتر از سه درصد از کل بازار خودرو اروپا رسیده است.
آمار فروش سدان های سایز متوسط در اروپا

آمار فروش سدان های سایز متوسط در اروپا

در سال گذشته میلادی، فولکس واگن پاسات توانسته همانند سال پیش، در صدر پرفروش ترین سدان های سایز متوسط قرار گیرد. با این حال، فروش این خودرو نسبت به سال گذشته، رشدی منفی 16 درصدی داشته است. در جایگاه دوم، اشکودا سوپرب قرار دارد که همانند فولکس واگن پاسات رشدی منفی داشته و در جایگاه دوم قرار گرفته است. 34.2 درصد از کل بازار سدان های سایز متوسط اروپا، در اختیار فولکس واگن پاسات قرار دارد که عرضه محدودی به بازار کشورمان نیز داشته است. اشکودا از زیر مجموعه های گروه فولکس واگن محسوب می شود و این گروه علاوه بر بازار سدان سایز متوسط ، بازار فروش سدان کامپکت اروپا را نیز از نظر حجم در اختیار خود دارد.
در رده سوم پرفروش ترین سدان های سایز متوسط، واکسهال یا اپل اینسیگنیا قرار دارد که فروش آن در ماه های اول سال 2018، بر خلاف بازار سدان های سایز متوسط، 25 درصد افزایش داشته است. با این حال به دلیل ارایه نتایج جدید عملکرد اپل اینسیگنیا مطابق چرخه WLTP که چندان رضایت بخش نبود، فروش آن به شدت افت پیدا کرد و در نهایت با افت هفت درصدی فروش نسبت به سال 2017، در مکان سوم قرار گرفت.
رنو تلیسمان

رنو تلیسمان

در رتبه سوم، فورد موندئو قرار دارد که به پایین ترین سطح فروش خود از سال 2014 تاکنون رسیده و برای دومین سال متوالی، کاهش فروش دو رقمی را تجربه کرده است. مزدا 6 نسبتا افت فروش کمتری را نسبت به دیگر رقبا داشته و به پله پنجم صعود کرده است. این صعود مزدا 6 را نوعی طلسم شدگی رنو و تویوتا می دانند که با افت فروش قابل توجهی مواجهه شده اند و محصولات این خودروسازان، یعنی رنو تلیسمان و تویوتا آونسیس پس از مزدا 6 قرار گرفته اند. پژو 508 نیز افت فروش وحشتناکی داشته و کیا اپتیما با پیشی گرفتن از آن، توانسته بر رقیب فرانسوی خود فایق آید. با این حال بسیاری اعتقاد دارند پژو با عرضه کراس اوورهای بسیاری به بازار، توانسته کاهش فروش خود در بازار سدان ها را جبران کند.
در رده های پایینی جدول نیز هیوندای سوناتا و سوبارو لگاسی قرار دارند که پس از مدتی غیبت، مجددا به بازار اروپا باز گشته اند و امید دارند تا در سالهای آتی، به رده های بالاتر صعود کنند. بازار سدان های سایز متوسط در ایالات متحده اما متفاوت است. در آمریکا خودروهای ژاپنی این بازار را تحت تملک خود دارند و فولکس واگن پاسات نتوانسته رتبه ای برتر از رده نهم کسب کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد