موضوعات داغ

معابر منطقه ۲ تهران برای پارک کردن پولی شدند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
رسول کشت پور شهردار منطقه ۲ اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سه فاز، ۱۵ هزار ظرفیت پارک حاشیه‌ای در منطقه ۲ به صورت هوشمند و با استفاده از اپلیکیشن کنترل می‌شود. وی ادامه داد: از ابتدای سال گذشته مطالعات این طرح انجام شد و از آنجایی که معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری معتقد بود که نباید به صورت جزیره‌ای فعالیت کرد، تصمیم بر آن شد که تمام مناطق تحت یک اپلیکیشن نسبت به هوشمندسازی پارک حاشیه‌ای اقدام کنند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، وی در ادامه افزود: منطقه ۲ به عنوان منطقه نمونه برای اجرای این طرح انتخاب شده و امیدواریم با انتخاب پیمانکار طرح، بتوانیم تا آخر فروردین کنترل هوشمند پارک حاشیه‌ای را اجرا کنیم. کشت پور با بیان اینکه ۱۵ هزار پارک حاشیه‌ای در ۹۰ معبر شناسایی شده که در سه فاز و تا تیرماه نسبت به کنترل هوشمند آنها اقدام خواهد شد، ادامه داد: در فاز اول این طرح محور خیابان کوهستان، خیابان سرو، بلوار فرهنگ، بلوار قیصر امین‌پور، بلوار دریا، بلوار دادمان، خیابان خوردین، خیابان ستارخان و .. تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
شهردار منطقه ۲ در ادامه تصریح کرد: بر اساس این طرح پارک نیم ساعت اول برای شهروندان رایگان بوده و بیش از آن باید هزینه پرداخت شود. وی در ادامه درباره اهداف این طرح گفت: هدف ما تشویق مردم به سفرهای کوتاه مدت با وسیله شخصی است و نباید شهروندی خودروی شخصی خود را جلوی مغازه یا خیابان صبح تا شب پارک کند و کسانی که برای انجام سفرهای کوتاه مدت به دنبال جای پارک هستند با مشکل روبه‌رو شوند.
کشت‌ پور در مورد ساکنین و کسبه‌ای که دارای دو خودرو هستند نیز گفت: هر کس خودرویش را در کنار خیابان پارک کند باید هزینه‌اش را نیز پرداخت کند. در این طرح سعی کرده‌ایم ضمن هوشمندسازی شریان‌های درجه ۱ و درجه ۲، معابر جمع‌کننده را نیز تحت پوشش قرار دهیم تا شهروندان برای فرار از پرداخت هزینه به کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف نروند و آنجا را شلوغ نکنند.
وی در ادامه بیان داشت: در هر طرح ممکن است نارضایتی به وجود بیاد و یا نقاط ضعف یا قوت باشد که در طرح پایلوت شناسایی خواهند شد. البته باید گفت که در سال ۹۳ در مناطق مرکزی شهر با نصب پارکومتر پارک حاشیه‌ای مدیریت شد و ما با اتکا به تجربیات این طرح، طرح جدید را اجر می‌کنیم.
شهردار منطقه ۲ در پایان بیان داشت: بعد از اجرای این طرح دیگر شاهد پارک دوبل در خیابان‌ها نخواهیم بود. همچنین در منطقه ۲ وسایل حمل‌ونقل عمومی وجود دارد و شهروندان می‌توانند به جای استفاده از وسایل شخصی از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/1/25
جالبه که توی مملکت ما تنها راه درست کردن یک قضیه گرون کردن یا پولی کردن اونه...مسئولین راه دیگه ای بلد نیستن
ماشین تو مرکز شهر زیاده،میگن طرح ترافیک پولی بزاریم
ملت هنگام رانندگی خلاف میکنن،جریمه
برق زیاد مصرف میکنی،جریمه و خیلی چیزای دیگه
دریغ از یک ذره فرهنگ سازی
پولشم که می زنن بر بدن،نوش جون
1398/1/25
یک کار غیر قانونی
پولی کردن پارک خودرو در معابر غیر قانونی هستش
عوارض سالیانه ی پرداخت شده توسط هر شهروند باید صرف تامین پارکینگ و خدمات این چنینی شود
البته چیزی بنام قانون برای شهرداری معنایی ندارد
کارمند شهرداری و اداره ثبت اسناد با ماهی 2 تومان حقوق درآمد سالیانه چند صد میلیونی داره حالا این کارمنده معمولیه
1398/1/25
هدف ما تشویق مردم به سفرهای کوتاه مدت با وسیله شخصی است....!!!؟؟؟؟
همه جای دنیا مردم رو تشویق میکنن با وسایح حمل و نقل عمومی تردد کنن نه شخصی.....