موضوعات داغ

داستان عجیب کلاه برداری از طریق فروش مرسدس بنز E300

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
یکی از کارشناسان و مشاوران خرید خودرو، داستان عجیبی را در مورد مشاوره خرید یک مرسدس بنز E300 نقل کرده است. به گفته وی، یکی از مشتریان قدیمی او پس از برقراری تماس، از او می خواهد که در روزی معین، برای کارشناسی و بررسی یک دستگاه مرسدس بنز E300 به مکانی خاص مراجعه کند. پس از مراجعه کارشناس، و دیدن ظاهر فروشنده که تناسب خاصی با خودرو میلیاردی وی نداشته، سوالات اولیه در ذهن او شکل می گیرد.
به گفته کارشناس، خودرو در گوشه ای از پارکنیگ پارک بوده و پلاک هم نداشته است. همانند بسیاری از فروشندگان، وی گرانی دلار را بهانه کرده و اعلام می کند که قیمت واقعی خودرویش بسیار بالاتر است، و تنها به علت اینکه به خریدار قول داده می خواهد خودروی خود را به او بفروشد، و در غیر اینصورت صبر می کرده تا منتظر افزایش قیمت دلار بماند.
شک های کارشناس در این مرحله بیشتر می شود. وی با بررسی خودرو متوجه می شود که هیچ گونه لکه رنگی بر روی بدنه دیده نشده و رنگ خودرو کاملا سالم است و با قیمت آن، که یک میلیارد و دویست میلیون تومان اعلام شده، تناسب دارد. کارکرد ماشین هفت هزار کیلومتر بوده و تست دستگاه دیاگ نیز همین میزان کارکرد را نشان می دهد، اما به گفته کارشناس، لنت های ترمز خودرو کارکردی بیش از هفت هزار کیلومتر را نشان می دهند.
کارشناس کاپوت را بالا زده و موتور را وارسی می کند. به گفته وی، موتور مقداری خاک داشته و وی با دست، سه خط بر روی کاور خاکی موتور می کشد که موجب تعجب خریدار می شود. کارشناس به خریدار می گوید که با فروشنده به محضر رفته و امور قانونی خرید خودرو را انجام دهند. ساعتی بعد کارشناس با خریدار تماس می گیرد و از او می خواهد که کاپوت ماشین را بالا زده و ببیند آیا سه خطی که با دست بر روی کاور خاک گرفته بنز E300 کشیده شده، هنوز وجود دارد یا نه؟
در این زمان، فروشنده عنوان می کند که در حال حاضر نمی تواند خودرو را در اختیار خریدار قرار دهد و بنز E300 را به موتورشویی برده است. کارشناس از خریدار می خواهد که فروشنده را در محضر نگه دارد تا وی برسد. پس از مدتی، خریدار با کارشناس تماس می گیرد و می گوید: فروشنده محل را ترک کرده و عنوان کرده است که بازدید مجدد خودرو توسط کارشناس، بی احترامی به وی است. مطابق اظهار نظر کارشناس، فروشنده در این قرارداد به دنبال عوض کردن خودرو بوده و می خواسته با انجام این کار، نیم میلیارد تومان از خریدار کلاهبرداری انجام دهد.

بروزرسانی: کارشناسی که این توئیت را در فضای مجازی منتشر کرده، نام خود را در عکس ها پاک کرده است و لذا نتوانستیم با شخص کارشناس جهت درج نام او تماس بگیریم. لطفاً در صورت تمایل ایشان، نام و لینک توئیت خود را به ایمیل info سایت ارسال کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد