موضوعات داغ

شاهکار مهندسی ژرمن ها؛ آیا آئودی E-Tron می تواند تسلا را شکست دهد؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
آئودی پس از مدت ها برای رقابت با تسلا مدل E-Tron را به بازار آمریکا وارد می کند اما فعلا از آژانس محیط زیست آمریکا که در شهر پالو آلتو قرار دارد خبرهای خوبی به گوش نرسیده است. چون گویا آئودی در مقایسه با رقبایی همچون تسلا مدل X و جگوار I-Pace دارای پایین ترین شعاع حرکتی است و این می تواند کار این خودرو را کمی سخت کند. تسلا مدل ایکس در مدل P100D دارای 295 مایل برد و جگوار نیز دارای 234 مایل برد است و این در حالی است که آئودی با هر بار شارژ 204 مایل را طی می کند. چنین عددی برای یک خودروی 75 هزار دلاری که به باتری 95 کیلووات ساعتی مجهز است عدد خیلی بالایی نیست.
البته آئودی در یک کنفرانس خبری اعلام کرده که E-Tron تنها از 88 درصد باتری خود استفاده می کند تا عمر باتری افزایش پیدا کند. آئودی همچنین وعده ی عرضه ی شارژر 150 کیلووات ساعتی را برای این خودرو داده است که می تواند با 10 دقیقه شارژ تا حدود 90 کیلومتر برد را فراهم کند. و در 30 دقیقه شارژ کردن نیز می تواند برد 260 کیلومتری فراهم کند.
آئودی در برنامه ی تاسیس ایستگاه های شارژ خودرو با فولکس واگن نیز همکاری دارد. در این برنامه تا سال 2019 در 42 ایالت آمریکا 200 شارژر نصب خواهد شد.
بنابراین با اینکه آئودی E-Tron برد کمتری از رقبای خود دارد اما آئودی گفته که با استفاده از زمان شارژ پایین این خودرو نظر مثبت مشتریان را جلب خواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد