موضوعات داغ

دردسر تکنولوژی برای نیسان!

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
امروزه سیستم ترمز اضطراری خودکار یکی از ملزومات ایمنی در خودروهای مدرن محسوب می شود و بسیاری از خودروهایی که در آمریکا فروخته می شوند به این سیستم مجهز هستند. اخیرا سازمان امنیت جاده ها NHTSA در آمریکا درخواستی از مرکز ایمنی اتومبیل دریافت کرده تا تحقیقاتی را روی سیستم ترمز اضطراری نیسان روگ (ایکس تریل) آغاز کند. در این تحقیقات 675 هزار دستگاه نیسان روگ که بین سال های 2017 تا 2018 تولید شده اند بررسی خواهند شد.
مرکز ایمنی اتومبیل اعلام کرده است که 87 نفر از مشتریان نیسان با شکایت از به این نهاد اعلام کرده اند که سیستم ترمز اضطراری خودروی آنها به طور اشتباهی و در حالی که هیچ مانعی جلوی خودرو نبود فعال شده است. این وضعیت هنگامی که خودرو در حال حرکت در سرعت بالا در اتوبان باشد می تواند جان سرنشینان را به خطر بیاندازد. به گفته ی این مشتریان فعال شدن بی دلیل این سیستم در خودروی آنها باعث شده تا دیگر خودروها نیز برای پیشگیری از برخورد با آنها اقداماتی را انجام دهند که آنها نیز خطرناک بوده اند.
نیسان در پاسخ به این مسائل اعلام کرده است که در حال مذاکره با NHTSA و سازمان حمل و نقل کانادا است تا راه حلی برای این مشکل پیدا کند. نیسان اعلام کرده که تمامی مدل های ایکس تریل در بازار آمریکا و کانادا را فراخوان خواهد کرد تا نرم افزار آنها را بروزرسانی کند.
خوشبختانه این ایراد خطرناک هنوز منجر به جراحت یا مرگ کسی نشده است وگرنه می توانست برای نیسان گران تمام شود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/6
تو پرایدم شکایت می کنن که ماشین ترمز نمیگیره.خدارو شکر کسی تو این مشکل فوت کرده و اگر نه ممکن بود برای سایپا ارزان تمام می شد.
1398/2/9
به نظرم این سیستم ها اصلا جالب نیستن و باید حذف بشن حتی بهترین سنسورها هم خطا زیاد دارن یا اصلا ممکنه مانعی باشه که شما تشخیص بدید که برخورد بهش مشکلی نداره مشابه پلاستیک یا می تونید ردش کنید یا ترمز بگیرید بدتر هست تازه این سنسورها راننده هم بد عادت می کنه که دیگه بی نیاز از ترمز گیری هست یا ممکنه بشینه پشت 1 ماشین دیگه ای که همچین اپشنی نداره بد عادت بشه همین کمری دوستمم این اپشن رو داره در ایران بارها یا اشتباه کرده یا بیش از حد کوبیده روی ترمز یا مانع از سبقت گیری یا لایی بازیش شده