موضوعات داغ

با ترخیص خودروهای وارداتی قیمت‌ها افزایش می‌یابد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
ترخیص اولین سری از خودروهای مانده در گمرک نزدیک است و این احتمال وجود دارد که با ترخیص این خودروها، قیمت خودرو در بخش نو و هم دست دوم افزایش یابد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از اخبار خودرو، این افزایش قیمت‌ها در حال حاضر از سطوح بالادست بازار آغاز شده و به سطوح پایین‌تر بازار خودروهای وارداتی نیز رسیده است. حال این سئوال مطرح می‌شود که علت این موضوع چیست؟ در جواب به این سئوال باید گفت که خرید و فروش خودروهای لوکس وارداتی اصولا در اختیار نمایشگاه‌ها بوده و نمایشگاه‌داران با اطلاع از قیمت تمام شده این خودروها و آگاه بودن از شرایط تغییر قیمت تمام شده و افزایش قیمت گمرکی آن، اقدام به افزایش قیمت خودروهای وارداتی می‌کنند. در سطوح پایین‌تر بازار نیز متوجه افزایش قیمت آنان شده و باعث افزایش قیمت وارداتی‌ها می‌شود.
علت دیگر ترخیص سریعتر خودروهای پریمیوم است. بعد از ممنوعیت واردات خودروهای بالای 40 هزار دلار در تیر 96 و با باز شدن واردات در دی 96 خودروی پریمیوم جدید ثبت سفارش و وارد نشد و این موضوع باعث کمبود خودروی لوکس در بازار شد. در حال حاضر تعداد محدودی خودروی لوکس در گمرک وجود دارد که در انتظار ترخیص هستند. این موضوع در کنار علت اول باعث شده است که قیمت خودروهای پریمیوم با قیمت بیش از 40 هزار دلار افزایش قیمت داشته باشند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/9
عجب تحلیل غلطی!!! مثل اینکه دست شما با نمایشگاه دار ها تو یه کاسه هست... وقتی واردات ممنوعه یعنی تعرفه واردات بی نهایت هست! پس ترخیص گمرک باعث بدتر شدن قیمت نمیشه! اینا حرف مفته برای سرکیسه کردن مردم بیچاره
1398/2/10
اینجا تنها سرزمینیه که قانونش با قانون کل کهکشان هم متفاوته! هر اتفاقی بيفته فقط گرونی نصیب مردمشه