موضوعات داغ

حذف خودروهای وارداتی باکیفیت خارجی از سبد خرید خانواده‌ها

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به مشکلات اقتصادی که این روزها عجین زندگی مردم شده، مهم ترین عاملی که در هنگام خرید خودرو مطرح می شود بودجه خریدار است. با در نظر گرفتن جهش بی سابقه قیمت ها بسیاری از خریداران توانایی مالی خود در خصوص خودروهای نو و کار نکرده را از دست داده و به سمت خودروهای کار کرده ای که با بودجه آن ها همخوانی دارد حرکت کرده اند.
به نقل از سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو، تا بیش از گرانی های اخیر، بازه قیمتی 100 تا 200 میلیون تومان پر بود از خودروهای باکیفیت خارجی که عموما برای خانواده‌ها نیز مناسب بودند اما با ممنوعیت واردات خودرو، افزایش نرخ ارز و کاهش تولید نظم بازار در این بازه قیمتی بیش از سایرین بهم خورده و گزینه های انتخابی این حوزه دستخوش تغییرات اساسی شده اند.
از جمله خودروهای کارکرده، با کیفیت و کم استهلاکی که در حال حاضر در این بازه قیمتی در دسترس عموم است هیوندای‌آوانته می باشد که هم‌اکنون در بازه قیمتی 80 تا 170 میلیون تومان بسته به نوع تیپ‌بندی، سلامت فنی و ظاهری و میزان کارکرد در بازار قیمت‌گذاری می‌شود.
نیسان ماکسیما انتخاب دیگری است که باتوجه به میزان کارکرد و سلامت فنی، با قیمتی حدود 105 تا 290 میلیون‌تومان ارزش‌گذاری می‌شود.
هیوندای i20 دیگر خودرو مناسب در بازه قیمتی 115 تا 250میلیون‌تومان است که می‌توان از آن به‌عنوان خودرویی مناسب برای خانواده‌های کم‌جمعیت یا خودرو دوم یاد کرد. نمونه داخلی این خودرو که توسط کرمان موتور مونتاژ می شود بیش از 240 میلیون تومان ارزش گذاری شده است.
سدان چینی جیلی امگرند 7 با قیمتی حدود 75 تا 155‌میلیون‌تومان انتخاب دیگری است که خریداران می توانند با توجه به استهلاک کم و مصرف سوخت متعادل آن به این خودرو فکر کنند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/8
هیوندای ورنا هم گزینه‌ی مناسبی هست با موتور 1600و 16سوپاپ با مصرف داخل شهر 7لیتر و خارج شهره 5.5 بیاد
1398/2/8
خودروهای وارداتی باکیفیت??!! نون از تو سفره مردم حدف شده چه برسه به خودرو1
1398/2/9
من سه ماه پیش با 190 میلیون تویوتا کمری 2007 خریدم در بازاری که پر بود از چینی های اسباب بازی صفر یا حتی داخلی های بی کیفیتی مثل ساندرو و 207 اونم با 150 میلیون قیمت !!
اما الان که سوار ماشین ژاپنی میشم میفهمم که ماشین یعنی چی.
خداییش ماشین 800 میلیونی سواری تویوتا کمری رو نداره. یک ماشین بی نظیر . راحت . نرم . بسیار کم مصرف و پرشتاب تو جاده. استهلاک و خرج هم که صفر . لذت رانندگی بالا
جنازه ماشین ژاپنی از ماشینای دیگه بهتره