موضوعات داغ

علت جذابیت خرید خودروهای چینی در ایران چیست؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اظهار داشت: به علت عدم عرضه خودروهای خارجی تقاضا برای خرید خودروهای چینی افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود که قیمت این خودروها تا تابستان ۳۰ درصد افزایش یابد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایران جیب، پیش‌بینی می‌شد که در سال ۹۸ هزینه واردات خودروهای چینی افزایش و تقاضا برای خرید آن کاهش یابد، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که تقاضا برای خرید خودروهای چینی افزایش یافته است. خودروهای چینی نیز با افزایش تقاضا به طرز چشمگیری افزایش قیمت داشته‌اند. موضوعی که جای سوال دارد این است که در شرایطی که بازار کالاها روند هیجانی ندارند چرا در بازار خودروهای چینی چنین اتفاقی رخ داده است. قیمت خودروهایی مانند تیگو۵، لیفان ۸۲۰، ام وی ام ۳۱۵، دانگ فنگ H30 کراس و جک S5 به ترتیب۴.۹ ، ۶.۵ ، ۴.۹ ، ۲.۶ و ۲.۵ درصد افزایش قیمت داشته‌اند. حال باید دید آینده خودروهای چینی در ایران چگونه خواهد شد و آیا این افزایش قیمت در ماه‌های آینده نیز اتفاق خواهد افتاد؟

علت جذابیت خرید خودروهای چینی در ایران

علت جذابیت خرید خودروهای چینی در ایران


علت جذابیت خرید خودروهای چینی
مهدی دادفر در اینباره می‌گوید: وقتی در حوزه خودرو یک استراتژی تعریف نشود، صاحبان سرمایه در این بازار خود استراتژی تعریف می‌کنند. زمانی که به تقاضای بازار پاسخ داده نشود و بازار با کمبود عرضه روبه‌رو شود، ممکن است هر اتفاقی در بازار رخ دهد. وی ادامه داد: تقاضا برای خرید خودروهای چینی به علت شکل ظاهری آنان و واردات آسان قطعات آن، باعث شده تا فعالان این حوزه به هر طریقی تولید این خودروها را در کشور زنده نگه دارند و برای خودروهای مونتاژی خود به دلیل استقبال مردم قیمت تعیین کنند.
وی در ادامه گفت: در شرایطی که واردات خودروهای خارجی ممنوع است، تقاضا برای خرید خودروهای چینی افزایش یافته و هر کس بتواند به نیاز بازار پاسخ مثبت دهد می‌تواند با هر قیمتی خودرو به بازار عرضه کند.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پایان درباره احتمال افزایش مجدد قیمت خودروهای چینی بیان داشت: اگر به تقاضای موجود در بازار پاسخ داده نشود و این روند فعلی ادامه پیدا کند، قیمت خودروهای چینی تا پایان تابستان ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد