موضوعات داغ

بی وای دی E-Seed ، ابرخودروی الکتریکی چینی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
پیشرفت سریع خودروسازی چین در دودهه گذشته کاملا چشمگیر بوده و یکی از مسیرهایی که همواره توسط خودروسازان چینی با موفقیت طی شده، استفاده از نخبگان و فعالان برتر در خودروسازی جهان بوده است. در همین راستا، مغز متفکر طراحی ابرخودروهایی نظیر آلفارومئو 8C و بسیاری از محصولات آئودی، همکاری خود را با شرکت چینی بی وای دی برای تولید یک ابرخودرو الکتریکی آغاز کرده است. ولفگانگ اگر سابقه مدیریت آئودی و ریاست ایتال دیزاین را در کارنامه دارد و از سال 2016، به عنوان مدیر طراحی جهانی بی وای دی فعالیت می کند.
نتیجه فعالیت های او، در نمایشگاه خودرو شانگهای 2019 و در قالب خودرو مفهومی بی وای دی E-Seed به نمایش درآمد. با وجود آن که هنوز می توان رگه هایی از طراحی کراس اوورها و سدان های بی وای دی را در این خودرو دید و طراحی آن نیاز به پالایش بیشتری دارد، بسیاری از کارشناسان معتقدند طرح کلی بی وای دی E-Seed به اندازه کافی جاه طلبانه تلقی می شود.
بی وای دی E-Seed

بی وای دی E-Seed

از آنجایی که آقای اگر سابقه طراحی ابرخودروهای ایتالیایی و یا فرانسوی متعددی را داشته است، شباهت میان آن محصولات و بی وای دی E-Seed به وضوح دیده می شود. بخش دیگری از این شباهت، حاصل استخدام طراحان به نام در بی وای دی است، که از آن جمله می توان به JuanMa Lopez طراح سابق فراری که مدیر طراحی خارجی بی وای دی است، و یا Michele Jauch-Paganetti طراح سابق فضای داخلی مرسدس بنز که به عنوان مدیر طراحی داخلی بی وای دی فعالیت می کند، نام برد. به نظر می رسد تیم قدرتمندی که بی وای دی برای خود مهیا کرده، ساخته های زیبایی را در هر نمایشگاه خودرو برای بینندگان فراهم خواهند آورد.
زبان طراحی مشترک بی وای دی، چهره اژدها یا dragon face نامیده می شود که بیشتر بر شکل جلوپنجره این محصولات تمرکز دارد. با این حال، بی وای دی E-Seed شکل و شمایل کلی یک اژدها را به نمایش می گذارد. طراحان سعی کرده اند تا مفهوم واقعی فک و دهان اژدها در طراحی چراغ های جلو، برآمدگی کمر اژدها روی سقف و صندلی ها و حالت کلی اژدها را در درب های خودرو شبیه سازی کنند. سبک کلی طراحی خارجی و داخلی بی وای دی E-Seed که بسیار مدرن و آینده نگرانه و در عین حال بسیار ساده و مینیمال است، حس برخورد با یک خودروی مدرن و هوشمند و به بلوغ رسیده را به بیننده القا می کند، موضوعی که به طور معمول در محصولات چینی دیده نمی شود. متاسفانه بی وای دی هنوز اطلاعاتی در خصوص پیشرانه این خودرو را منتشر نکرده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/11
خاک بر سر ایران خودرو ، سایپا و بقیه آشغال مونتاژ کن های داخلی که بعد از این همه سال عرضه هیچ کاری رو ندارن و فقط فکر چاپیدنه مردمن