موضوعات داغ

لندویند X7 در خیابان‌های تهران؛ رنجروور ایووک چینی بسوی تولید در ایران + عکس

عکس مطلب اول
چند هفته‌ای است که چند دستگاه از مدل‌های مختلف لندویند به کشور وارد شده‌اند. چند وقت پیش بود که لندویند E33 را در یکی از خیابان‌های تهران دیدیم و گزارش کاملی را از آن به همراه عکس‌های مختلفی منتشر کردیم. اما حال مدل دیگری از این شرکت یعنی لندویند X7 در یکی از خیابان‌های تهران توسط عکاسان خودروبانک شکار شد. خودرویی که کپی رنجروور ایووک است و داستانی طولانی و جهانی برای این کپی کاری دارد.

لندویند X7

لندویند X7

داستان کپی کردن لندویند از رنجروور ایووک چیست؟
در سال 2015 زمانیکه لندویند نسخه X7 را به بازار معرفی کرد، در رسانه‌های خودرویی جهان توجه زیادی به آن جلب شد زیرا این خودرو تقریباً کپی مشخصی از خودروی موفق رنجروور ایووک بود. شرکت جگوار-لندروور تلاش کرد تا از ورود این خودرو به بازار ممانعت کند و به دادگاهی در چین شکایت کرد اما پس از حدود 4 سال از فروش این خودرو و در 22 مارس سال 2019 (همین چند هفته پیش!)، این دادگاه تشخیص داد که 5 المان از ایووک توسط X7 کپی شده و حکم توقف تولید لندویند X7 را صادر کرد. همچنین یک مبلغی به عنوان جریمه برای پرداخت به شرکت جگوار-لندروور مشخص شد. حال به نظر می‌رسد که این خودرو برای تولید به کشور ایران آورده شده، کشوری که قانونی به نام کپی رایت در آن معنایی ندارد! پس باید به کپی ایووک خوش آمد بگوییم!

به خودرو باز گردیم!
لندویند X7 که در ابتدا به آن لندویند E32 می‌گفتند، تا بحال یکبار در سال 2017 فیس‌لیفت شده و نسخه‌ای که در تصاویر مشاهده می‌کنید، نسخه فیس‌لیفت شده آن است. لندویند X7 تا بحال با دو نسخه 2 و 1.5 لیتری عرضه شده که با توجه به نوشته شدن حروف GTDI در پشت این خودرو، باید گفت که لااقل نسخه‌ای که به ایران جهت تست آمده، به پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر خطی با کد GTDI وارد شده است. اما نکته قابل توجه در مورد این موتور این است که این پیشرانه اکوبوست مربوط به شرکت فورد است و این موضوع علامت سوال‌هایی برای تولید در ایران را بوجود می‌آورد.

لندویند ایکس 7

لندویند ایکس 7

فرض کنیم که مشکلی برای قرارگیری موتور فورد روی لندویند X7 در داخل کشور وجود ندارد و با همین موتور 1.5 لیتری قرار است به بازار عرضه شود. لذا باید گفت که این تازه وارد چینی به پیشرانه‌ای مجهز شده که می‌تواند حداکثر 250 نیوتن‌متر و 160 اسب بخار را بین 5400 تا 5700 دور تولید کند. حداکثر سرعت ثبت شده برای این پیشرانه 175 کیلومتر در ساعت است و گیربکس نصب شده روی آن 8 سرعته خودکار است.
از نظر ابعادی با یک کراس‌اوور جمع‌و‌جور شهری سر و کار داریم و این خودرو دقیقاً 4421 میلی‌متر طول، 1911 میلی‌متر عرض، 1631 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله بین دو محور آن 2670 میلی‌متر است. وزن لندویند X7 دقیقاً 1775 کیلوگرم است که کمی برای یک موتور 1.5 لیتری 160 اسبی سنگین به نظر می‌رسد اما باید تا ورود این خودرو به بازار و مشاهده عملکرد آن صبر کنیم.

Landwind X7

Landwind X7

اینکه لندویند X7 با چه امکاناتی به بازار خواهد آمد هنوز مشخص نیست، اما خودرویی که با آن ملاقات داشتیم، به سقف پانوراما، سیستم کنترل پایداری ESP، دوربین عقب، صفحه نمایش لمسی، روکش چرمی صندلی‌ها، بلوتوث، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، آینه‌های تاشو برقی، تریم داشبورد با طرح چوب، تهویه مطبوع برای صندلی‌های جلو، سیستم کنترل سرعت در سرپایینی مجهز شده بود.

قیمت لندویند X7 چقدر است؟
قبل از اینکه در مورد قیمت احتمالی این خودرو صحبت کنیم، باید بگوییم که هنوز مشخص نیست که چه شرکتی قرار است لندویند را روی خط تولید خود مهمان کند. اما تاحال نام خودروسازانی همچون شهرخودرو به گوش می‌رسید، اما از همین تریبون باید به صورت جدی‌تری بگوییم که لندویند X7 ممکن است روی خط تولید شرکت دیارخودرو برود! موضوعی که هنوز توسط این شرکت‌(ها) تایید و یا رد نشده و امیدواریم شرکت سازنده به صورت رسمی اطلاعات کامل‌تری را با خودروبانک در میان بگذارد تا بتوانیم اطلاع‌رسانی دقیق‌تر و صحیح‌تری از این تازه وارد چینی برای شما مخاطبین منتشر کنیم.

Lanwind

Lanwind

اما به بحث شیرین قیمت لندویند X7 باز گردیم! جایی که باید گفت با قیمت‌های عجیب و غریب ارز و مشکل تامین قطعات از سوی تولیدکنندگان، حدس زدن در مورد قیمت این خودرو کاری تقریباً ماموریتی غیرممکن است. اما اگر بخواهیم خیلی ساده به این موضوع نگاهی کنیم، قیمت لندویند X7 در بازارهای جهانی حدود 21 هزار دلار اعلام شده است. با دلار 14 هزار تومان (که ممکن است در زمان خواند این مقاله عدد متفاوتی باشد!) حدود 300 میلیون تومان قیمت دارد. اما در صورت تولید این خودرو، ارز نیمایی به آن تعلق می‌گیرد و قیمت آن کمتر از این عدد خواهد بود! در هر صورت می‌توانیم یک نتیجه ساده بگیریم و آن اینکه، درست است که این کپی ایووک حدود یک هفتم ایووک اورجینال قیمت دارد، اما باز هم با یک خودروی ارزان قیمت چینی سر و کار نداریم و برای آن باید چند صد میلیونی از جیب مبارک هزینه کنید!
اما یک موضوع کاملاً مشخص است و آن اینکه با توجه به سابقه فروش خودروهایی چون جک S5، لندویند X7 نیز می‌تواند به راحتی فروش مناسبی را در بازار بسته و تشنه ایران بدست آورد و سرنوشت آن تنها به نوع تبلیغات، شرایط متنوع فروش و خدمات شرکت تولیدکننده باز می‌گردد.

نظرات کاربران

16 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/9
تو این وانفسا اگر این ماشین بتونه با موتور فورد مونتاژ بشه که خیلی بعیده به همون دلیل که چانگان بعنوان شریک فورد نتونست به همکاری با سایپا ادامه بده قطعا قیمتش زیر 5/000/000/000 ریال نخواهد بود که یعنی کشک!
1398/2/9
مملکتو ماشین چینی برداشته
1398/2/14
اره والا لگن های کره ای و چینی پر شدن
چرا انگلیسی و اامانی نمیاد؟
1398/2/9
چند روز قبل یک دادگاه چینی ، شرکت لند ویند رو بابت کپی این مدل از روی رنجروور اووک محکوم کرد و طبیعتا باید خط تولیدش متوقف بشه . در ابنصورت خیلی بعیده امکان تولیدش در ایران وجود داشته باشه ، اون هم در این شرایط تحریمی .
1398/2/9
یادش بخیر یه زمانی از دیدن یه خودروی چینی اینقدر ذوق زده نمی شدیم
1398/2/9
حداکثر سرعت ثبت شده برای این پیشرانه 175 کیلومتر در ساعت است !! با پژو 206 و پارس ملت ما 200 راه میرن . بعد چطور این حداکثر تا 175 کیلومتر میره
1398/2/10
اون احمقی که با فرغونهایی مثل 206 و پارس 200 تا میره همون بهتر که ...
1398/2/25
ناظر توهینی که کردی ب خودت کردی و دقیقا خودتی... قبل از سواد باید ادب یاد گرفت و بعدش احترام به سلیقه های افراد...........تو چه میفهمی از عشق سرعت و رانندگی واقعی... اگر میفهمیدی درک میکردی که چرا طرف میره تو مسابقاتی که ب راحتی ممکنه جونشو از دست بده............. ب یاد {ایرتون سنا}ی افسانه ای... روحش شاد !!
1398/3/24
اقای سپهر اون های که تو جاده های ایران جایی که کلی ادم دیگه هستن حق نداره با فرغون های مثل پارس 206 تند بره جون خودش هیچی مردم چه گناهی کردن؟؟!اون هایی هم که با این ماشین ها عشق میکنن تو پیست هستن و راننده حرفه ای هستن و نکات ایمنی کاملا رعایت میکنن،کسی که تو جاده با سرعت جون بقیه را به خطر میندازه انسان نیست
1398/2/9
تا وقتی که یه ماشین تک دف و بدون قدرت موتوری و در بدترین کیفیت به کشورمون تحمیل میشه وضع از اینی که هست بهتر نمیشه ... امروز در صدد خرید ماشین پراید چهار بار تا بانک رفتم تا چک بین بانکی بگیرم خریدار محترم پشیمون شد و همه چی بهم ریخت !! به امید روزی که بتونیم ما هم ماشین ها رو با قیمت واقعیشون بخریم و معروف نشیم تو دنیا به خریداران ماشینای چینی بی ارزش !
1398/2/14
چین یک دزد و کلاهبردار به تمام معناست که هنری به جز کپی با کیفیت آشغال نداره
1398/2/15
ای کاش ما هم می تونستیم بجای جابجا کردن موتور ها توی خودروهای مختلف و تولید خودروها با قدمت 20-40 سال، خودروی کپی شده جدیدی رو تولید کنیم و از این وضعیتی که تو بازار است بیرون بیاییم. اون هم با این قیمت ها و بی کیفیتی ...
پراید، پژو پارس تیوفایو، ...
1398/2/19
شبیه ماشین شارژیه😂😂😂
1398/3/1
یک کپی از ماشین های لند رور.
1398/6/29
بهیچ وجه خودروی چینی کیفیت نداره کسانیکه از خودرو سر در میارن متوجه هستند گه چینی ها ن کیفیت دارند ن کارایی ن ارزش ریالی برای خرج گردن
1398/6/31
امثال تو همون ارابه های مرگ داخلی رو باید سوار شن عزیزم ..... با تشکر از خودرو بانک