موضوعات داغ

میزان مصرف و واردات قطعات یدکی خودرو باید کنترل شود

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزیر صمت در حاشیه نشست با تشکل های تخصصی صنعت خودرو و نمایندگانی از شرکت های خدمات پس از فروش اظهار داشت: بازار قطعات یدکی کشور 11 میلیارد دلار است و باید وضعیت قطعات یدکی کشور و میزان مصرف و واردات آن به صورت شفاف مشخص شود.
به گزارش خودروبانک و به نقل از جوان خودرو، وی ادامه داد: زمانی می‌توانیم بازار قطعات یدکی را ساماندهی کنیم که پیش‌بینی درستی از میزان مصرف و واردات آن داشته باشیم. وی در ادامه با تاکید بر توسعه داخلی سازی قطعات گفت: باید بیش از گذشته در حوزه تولید قطعات خودرو بر داخلی سازی آن توجه کنیم و هر بخش با بررسی توانمندی و پتانسیل موجود، برنامه خود را برای توسعه داخلی سازی قطعات ارائه دهد.
معاون امور صنایع وزیر صمت در ادامه بیان داشت: برای توسعه داخلی سازی قطعات خودرو، ابتدا باید قطعاتی که امکان داخلی سازی را دارند شناسایی کرده و برای تولید آن برنامه ریزی عملیاتی انجام شود.
وی در پایان نشست خطاب به تشکل ها گفت: اتحادیه های این بخش با بررسی میزان مصرف مورد نیاز کشور و میزان تولید داخل، گزارشی از وضع موجود صنعت قطعه‌سازی را ارائه دهند تا تصویر واقعی از وضعیت این صنعت طی 5 ماه آینده با کمترین مشکل ترسیم شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد