موضوعات داغ

تلفات ناشی‌از حوداث رانندگی دوباره صعودی شد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
بر اساس آمار های جدید منتشر شده از سوی سازمان پزشکی‌قانونی سال گذشته آمار ناشی از تلفات تصادفات افزایش 1.2 درصدی داشته و روزانه 47 نفر بر اثر تصادفات رانندگی در این سال فوت کرده اند.
به نقل از سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو، آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات به طور کلی در چند سال گذشته سیر نزولی به خود گرفته بود که متاسفانه سال 97 به این آمار ها پایان داده و با 17 هزار و 183 نفر کشته در حوادث رانندگی که 11 هزار و 29 نفر آن مربوط به محورهای برون‌شهری است با یک افزایش 1.2 درصدی نسبت به سال 96 همراه بوده است. در آمار های منتشر شده استان فارس، تهران و اصفهان بیشترین و ایلام، کهگیلویه و بویر احمد و اردبیل کمترین تعداد مرگ و میر ناشی از تصادفات را داشته اند. بیش از 78 درصد کشته ها مرد و مابقی زن بوده اند. همچنین 50 درصد فوتی ها سواری و ضربه به سر علت اصلی مرگ حدود 45 درصد کشته‌های تصادف بوده است.
جالب است بدانید در فرودین سال گذشته آمار مرگ و میر 12.7 درصد کاهش یافت و یک سیر نزولی چشمگیر انتظار می رفت که البته در بهمن ماه با افزایش 19.2 درصدی نسبت به سال 96 به مقیاس بزرگتری جبران شد.
برپایه آمارها، حوادث رانندگی پس از سکته قلبی و بیماری‌های مغزی، سومین عامل مرگ‌ومیر ایرانی‌هاست.
سیدهادی بهادری، عضو کمیسیون عمران مجلس در واکنش به این آمار ها گفت که باید در این خصوص چاره ای اندیشه شود و توجه کرد که در وقوع تصادف علاوه بر عامل خودرو و جاده، عامل انسانی هم نقش پررنگی دارد زیرا راننده‌ای که با آگاهی از وضعیت خودرو خود و جاده پشت فرمان می‌نشیند و همچنین نحوه رانندگی او ازجمله کنترل سرعت و هوشیاری بسیار مهم است. ضمن این که خودرویی مانند پراید خودرو جاده نیست و نباید مردم با سرعت بالای 100 در جاده با آن تردد کنند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/17
خداشاهده چاله وسط جاده هست که کامیون با بارش رو میبلعه
دیگه مردم هم توان خریدن لاستیک نو لنت سالم و سرویس کامل خودرو رو ندارن
خدا ازتون نگذره ...
1398/2/17
میخوام بدونم این یارو چطور تونسته زانتیا رو چپ کنه؟

درسته ماشینا و جاده ها افتضاحن. ولیی چرا هیچ کی به رانندگی فاجعه بار ایرانیا ایرادی نمیگیره؟ چرا فکری برای فرهنگ نداشتمون نمیکنن؟
بیچاره کسی که خودش مثل آدم رانندگی میکنه یه احمق میزنه بهش داغونش میکنه(سرم در اومده)