موضوعات داغ

قطعات و نگهداری اپل کورسا عاملی برای خرید یا عدم خرید؟!

عکس مطلب اول
از زمانی که اپل کورسا به عنوان یک خودروی کوچک وارد بازار ایران شد، عدم معرفی نمایندگی رسمی برای این خودرو باعث چالش بزرگی برای خریداران آن شد. البته قطعات خودرو به شکل‌های مختلفی وارد ایران شد و تنها در روند خرید و فروش اپل کورسا در همان سال‌های ابتدایی دچار مشکل بود. بنابراین در حال حاضر محدودیتی برای گیر آوردن قطعات این خودروها وجود ندارد، اما باید اعتراف کنم که پیدا کردن قطعات نسبت به خودروهای ایرانی سخت‌تر است.
اگر توانایی پرداخت مبلغی در حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان به عنوان قیمت اپل کورسا را دارید، در این جا با ما همراه باشید تا در مورد دسترسی شما به قطعات و هزینه نگهداری آن بیشتر بحث کنیم.
اپل کورسا کیفیت ساخت بالایی دارد
در جریان خرید اپل کورسا به هر چیزی مانند شکل ظاهری یا مشخصات فنی آن بخواهید، می‌توانید گیر دهید. اما حقیقتاً کیفیت ساخت این خودرو در حد بسیار مناسبی است و میزان استهلاک آن بسیار کم است. این یعنی شما هم برای تعویض قطعات مصرفی و هم برای تعویض قطعات غیر مصرفی نیاز به هزینه بالایی ندارید. مقایسه کردن این خودرو با بی ام و و پورشه شما را به خرید آن امیدوار می‌کند، زیرا در بین خودروهای آلمانی، کورسا یکی از خودروهای با هزینه نگهداری پایین است و قطعات آن بسیار ارزان‌تر هستند.
اپل کورسا

اپل کورسا

اپل کورسا مصرف لاستیک کمتری دارد
اگر با مشخصات فنی اپل کورسا آشنایی داشته باشید، راننده برای رساندن سرعت آن از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، نیاز به زمانی معادل با 12.4 ثانیه دارد. از طرف دیگر حداکثر سرعت اندازه‎گیری شده برای این خودرو ۱۷۳ کیلومتر در ساعت است. در ضمن امکان بردن این خودرو به مسیرهای خاکی و آفرود را ندارید و حتی برای مسابقه‌های شهری هم مناسب نیست. تمامی این موارد دست به دست هم می‌دهند که استهلاک لاستیک خودرو بسیار پایین باشد. البته در این خودرو از لاستیک‌های ۱۷ اینچ استفاده می‌شود که با توجه به برندهای موجود در بازار، مبلغی بین ۵۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان برای هر حلقه لاستیک آن باید بپردازید.
روغن‌های با کیفیت و گران قیمت
این تقریباً ویژگی مشترک همه خودروهای آلمانی است که نیاز به روغن موتور با کیفیت و گران قیمت دارند. البته شما در مورد اپل کورسا می‌توانید از روغن‌های ایرانی هم استفاده کنید که قیمت هر ۴ لیتر از آنها در حدود ۵۰۰ هزار تومان است. اما اگر بخواهید از روغن‌های وارداتی قاچاق استفاده کنید! هزینه شما به مراتب بیشتر می‌شود و حتی ممکن است این هزینه تا دو میلیون تومان هم بالا برود. برای روغن گیربکس هم به ازای هر لیتر نیاز به پرداخت ۱۰۰ هزار تومان دارید و برای تعویض فیلتر بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان باید کنار بگذارید.
اپل کورسا

اپل کورسا

لطفاً تصادف نکنید!
این یکی از دردسرهای شما در صورت خرید اپل کورسا به شمار می‌آید. پیدا کردن قطعات تزیینی مانند آینه‌های بغل، چراغ‌های جلو و عقب، چراغ راهنما و سایر قسمت‌های تزیینی دردسر چندانی ندارد و هزینه آن‌ها هم زیاد نیست. اما اگر احیاناً دچار تصادف شوید و هر کدام از قسمت‌های بدنه خودرو مانند گلگیرها یا سقف خودرو آسیب ببیند، احتمالاً نیاز به زمان بیشتری برای گشتن و پیدا کردن قسمت مورد نظر خواهید داشت. خودروهای اپل با حجم کم و با تعداد کم وارد بازار ایران شدند و به همین دلیل فروشندگان قطعات تمایل چندانی به نگهداری آنها ندارند. در این صورت باید به سراغ سایت دیوار بروید و با درج آگهی از دیگران بخواهید که در پیدا کردن این قطعات به شما کمک کنند.
هزینه سرویس پایین
خوشبختانه خودروهای اپل کورسا خودروهای پیشرفته و پیچیده‌ای به شمار نمی‌آیند و حتی مکانیک‌ها و سرویس کارهای معمولی هم می‌توانند سرویس این خودروها را انجام دهند. بنابراین در مورد هزینه سرویس نگهداری این خودروها نگران نباشید و این مورد برای شما مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند. تقریباً تمامی بخش‌ها و سیستم برقی خودرو در ایران ساده است و به هیچ وجه در مورد سرویس‌های سالانه خودرو نگران نباشید.
بنابراین اگر تصمیم شما برای پرداخت قیمت اپل کورسا قطعی است، توصیه می‌کنیم که حتماً در بازار قطعات خودرو یا در قسمت قطعات یدکی سایت دیوار بگردید تا شناخت بیشتری داشته باشید.


منبع : ویرلن
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد