موضوعات داغ

لوکس‌های جمع‎وجور آلمانی؛ بی ام و X3 بخریم یا پورشه ماکان

عکس مطلب اول
وقتی که دو خودروی معروف آلمانی یعنی بی ام و X3 و پورشه ماکان را با هم مقایسه می‌کنیم، باید به این جمله اکتفا کنیم که فقط آلمانی‌ها رقیب آلمانی‌ها هستند. این مقایسه ما مربوط به دو خودروی مدل ۲۰۱۶ است که کیفیت ساخت و فوق العاده ای دارند. تا حدود زیادی بازار خرید و فروش بی ام و X3 با بازار خرید و فروش پورشه ماکان همپوشانی دارد، اما از لحاظ قیمتی در سطح نزدیکی نیستند.
پس اگر به فکر پرداخت خرید بی ام و X3 هستید حتماً در مورد قیمت پورشه ماکان هم تحقیق کنید تا خرید شما جنبه بهتر و مناسب‌تری داشته باشد.
قیمت بی ام و X3 یا پرداخت قیمت پورشه ماکان؟
به عنوان اولین بخش مقایسه دو خودرو، ابتدا به سراغ قیمت آن‌ها می‌رویم. نکته ناامیدکننده در مورد هر دو خودرو این است که هر دو از جمله خودروهای میلیاردی محسوب می‌شوند. پورشه ماکان یک خودروی بسیار گرانقیمت برای ایرانی‌ها محسوب می‌شود و چیزی در حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای آنها هزینه دارد. این در حالی است که قیمت بی ام و X3 به مراتب ارزان‎تر است و قیمتی در حدود ۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان برای آن تعیین می‌شود. اگر چه این تفاوت قیمتی نشان می‌دهد که انتخاب ما به هم نزدیک نیستند، اما مشخصات فنی و مشخصات ظاهری در این انتخاب تأثیر بیشتری دارد.
برای اینکه مقایسه ما سر و شکل بهتری داشته باشد، در گام دوم به سراغ مقایسه ظاهر دو خودرو می‌رویم. ظاهر کلی خودرو پورشه ماکان یک شاسی بلند SUV جمع و جور را نشان می‌دهد که ظاهر عضلانی دارد و یک خودروی زیبا و جادار است. تناسب خاصی در طراحی بخش‌های مختلف این خودرو دیده می‌شود. در قسمت جلو شاهد استفاده از یک ورودی هوا هستیم که در پایین آن دو چراغ مه شکن استفاده شده است. چراغ‌های جلو در ارتفاع بالاتری قرار گرفته‌اند و انگار خودرو به شما نگاه می‌کند. در بغل خودرو و در قسمت پایین آن نوعی فرورفتگی دیده می‌شود که ظاهر عضلانی خودرو را شکل می‌دهد. قسمت عقب پورشه ماکان ظاهر فانتزی و جذابی دارد و در کل آن را به یک خودروی زیبا نشان می‌دهد.
زمانی که بحث مشخصات ظاهری بی ام و X3 می‌شود اول باید به سراغ لوگو بی ام و و سپس به سراغ ورودی هوای منحصر به فرد این شرکت برویم. اگرچه ظاهر خودروی پورشه تهاجمی‌تر است، اما زیبایی قسمت سپر و بخش جلویی بی ام و بسیار شیک ترو جذاب‌تر است. در بی ام و چراغ‌های مه شکن در ارتفاع بالاتری قرار گرفته‌اند و در کل درب موتور خودرو ارتفاع بیشتری دارد. یک برجستگی با شیب ملایم از لاستیک جلو شروع می‌شود و با در برگرفتن دستگیره‌ها تا چراغ عقب ادامه دارد. در قسمت عقب خودرو شرکت بی ام و تا حد امکان آن را شلوغ کرده است و به همین دلیل صندوق عقب بی ام و X3 فانتزی‎تر است.
اگر معیار شما برای خرید بی ام و X3 توجه به مشخصات فنی باشد، در این خودرو یک پیشرانه فوق‌العاده با فرمان‌پذیری بالا استفاده شده است و شاهد هماهنگی ایده‌آل بین پیشرانه و گیربکس هستیم. موتور توربو بی ام و ۱۹۹۷ سی‌سی حجم دارد و می‌تواند 245 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این خودرو شتابی معادل با 6.5 ثانیه به شما هدیه می‌دهد و حداکثر سرعت آن 230 کیلومتر در ساعت است. مصرف سوخت ترکیبی خودرو 7.3 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و دارای ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ است. گیربکس خودرو هم از نوع ۸ دنده تیپ ترونیک و محور متحرک آن از نوع دو دیفرانسیل است. پس حتماً آمار بالای خرید و فروش بی ام و X3 را درک می‌کنید.
پورشه ماکان آپشن‎های فوق‎العاده‎ای دارد، کیفیت ساخت آن بالا است و یک خودروی اقتصادی محسوب می‌شود. پیشرانه استفاده شده در این خودرو ۱۹۸۴ سی‎سی حجم دارد و قادر به تولید 252 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور است. این خودرو دارای گیربکس ۷ دنده اتوماتیک تیپ ترونیک است و محور متحرک آن به صورت دو دیفرانسیل است. موتور پورشه ماکان ۴ سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ بوده و برای رسیدن سرعت خودرو به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، نیاز به زمانی معادل با 6.7 ثانیه دارد. حداکثر سرعت خودرو 229 کیلومتر در ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن 7.4 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.
با توجه به مقایسه صورت گرفته این شما هستید که بین خرید بی ام و X3 و خرید پورشه ماکان یک مورد را انتخاب کنید و از این به بعد صاحب یک خودروی میلیاردی شوید.
منبع : ویرلن
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/16
مشخصات فنی یکسان،درک نمیکنم چرا باید دو برابر بیشتر پول داد تا پورشه سوار شد...