موضوعات داغ

هر آنچه باید قبل از خرید بی ام و x1 بدانید

عکس مطلب اول
بی ام و x1 یکی از بهترین شاسی‌بلندهای جهان است که در صدر جدول کراس‎اورهای کوچک لوکس قرارگرفته است. این خودرو از زمان اولین عرضه تا به امروز شاهد تغییرات گسترده‌ای بوده است و بی ام و همواره در مسیر رفع نقایص بی ام و x1 گام برداشته است. نسل جدید بی ام و x1 در حال حاضر نسبت به نسل‌های قبل خودرو زیباتر، لوکس‌تر و با امکانات بیشتری است. به‌این‌ترتیب اگر به دنبال خرید یک کراس اوور لوکس کارآمد و قابل‌اعتمادی هستید که ارزش خرید بالایی نیز داشته باشید خرید بی ام و x1 بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.
در اینجا سعی کرده‌ایم مهم‌ترین نکاتی که قبل از خرید بی ام و x1 باید بدانید را جمع‌آوری کنیم. این نکات به افرادی که توانایی خرید این خودرو را دارند کمک می‌کند تا بیشتر با این خودرو جذاب آشنا شوند و در جریان مسائل مهمی که در رابطه با آن وجود دارد قرار بگیرند. پس با ما همراه باشید تا با هر آنچه باید قبل از خرید بی ام و x1 بدانید آشنا شویم.
بی ام و x1

بی ام و x1

قیمت و شرایط خرید بی ام و x1 در ایران
بی ام و x1 بااینکه جز خودروهای لوکس دسته‌بندی می‌شود اما قیمت بسیار مناسب‌تری نسبت به سایر خودروهای این دسته دارد. در حال حاضر قیمت بی ام و x1 در بازارهای جهانی در محدوده 35 هزار دلار قرارگرفته است. این قیمت مناسب شرایط خرید خوبی را برای بسیاری از خانواده‌های علاقه‌مند به خودروهای شاسی‌بلند فراهم کرده است.
خوشبختانه نسل دوم یا همان نسل آخر بی ام و x1 از سال 2016 هم‌زمان با عرضه جهانی وارد ایران شده است. برخلاف نسل اول که چندان جذابیتی برای ثروتمندان ایرانی نداشت، نسل دوم این خودرو کاملاً تغییر کرده است و به دلیل بهبودهای خوبی که در آن ایجادشده است، آمار فروش بی ام و x1 نسل دوم پیشرفت خوبی در ایران داشته است. اما متأسفانه خبری از نمونه صفر آن در حال حاضر نیست و باید به نمونه‌های دست‌دومی که در بازار خریدوفروش بی ام و x1 سایت دیوارپیدا می‌شود اکتفا کنید. در حال حاضر قیمت بی ام و x1 نسل دوم در ایران در محدوده 850 تا 900 میلیون تومان قرارگرفته است.
بی ام و x1

بی ام و x1

ویژگی‌های مثبت و منفی بی ام و x1
همان‌طور که گفته شد بی ام و برای بهبود ویژگی‌های x1 تلاش خوبی داشته است و حالا ویژگی‌های مثبت این خودرو بسیار بیشتر از ویژگی‌های منفی آن است. قوای فنی خودرو به همراه فرمان پذیری بالا یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بی ام و X1 است. این خودرو به یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر با خروجی 231 اسب بخار مجهز شده است. گیربکس 8 دنده اتومات نیز وظیفه انتقال نیروی موتور را به 4 چرخ فعال یا فقط چرخ‌های جلو به عهده دارد. شاید روی کاغذ این ترکیب چندان قدرتمند به نظر نرسد اما بی ام و نشان داده است که در ساخت موتورهای بهینه عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. بی ام و x1 شتاب 6.5 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 235 کیلومتر بر ساعت دارد درحالی‌که مصرف ترکیبی آن تنها 6.6 لیتر در 100 کیلومتر است. فرمان پذیری خودرو نیز در سطح بالایی است و رانندگی پشت فرمان این خودرو لذت‌بخش خواهد بود. نقطه‌ضعف بزرگ این خودرو در ایران تنها قیمت آن است که این خودرو را وارد رقابت خودروهای قوی‌تر که در بازارهای جهانی در دسته‌بندی جدایی قرار دارند کرده است.

رقبای بی ام و x1 در ایران
مهم‌ترین رقیب این خودرو در ایران لکسوس NX است. اگر قصد خرید بی ام و x1 را داشته باشید احتمالاً باید گزینه خرید این ژاپنی محبوب را نیز در نظر بگیرید. در یک مقایسه کلی باید گفت بی ام و x1 درمجموع دارای قوای فنی بالاتری است و موتور بهینه آن سبب شده است که در شتاب، سرعت و مصرف سوخت رقیب ژاپنی خود را شکست دهد. لکسوس برند خودروهای لوکس تویوتا است به همین دلیل NX نیز به تعداد زیادی آپشن مجهز شده و درعین‌حال مواد باکیفیتی در ساخت آن استفاده‌شده است. شاید در تعدادی از آپشن‎های بی ام و X1 عملکرد ضعیف‌تری داشته باشد با این‌ حال در این بخش نیز برتری‌های برای بی ام و x1 وجود دارد. به‌طورکلی می‌توان گفت اگر تبلیغات درستی در مورد این خودرو صورت بگیرد احتمالاً افراد بیشتری به خرید این خودرو به‌جای لکسوس nx فکر می‌کنند.
هزینه‌های نگهداری و ماندگاری قطعات بی ام و x1
ازلحاظ ماندگاری قطعات بی ام و پیشرفت چشمگیری در این سال‌ها داشته است و کیفیت قطعات خودرو سبب شده است که خریداران بی ام و با خیال راحت‌تری به ماشین خود اعتماد کنند. در مورد هزینه‌های نگهداری اما داستان این خودرو در ایران کمی متفاوت است. میانگین قیمت هزینه‌های نگهداری بی ام و به طور سالانه در بازارهای جهانی حدود 1000 تا 2000 دلار است که مبلغ بالایی نیست. اما در ایران باید خود را برای هزینه‌های چند دهه میلیونی در سال آماده کنید.

منبع : ویرلن


این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد