موضوعات داغ

قیمت رسمی پورشه ۹۱۱ اسپیدستر ۲۰۱۹ اعلام شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
پورشه با رونمایی از ۹۱۱ اسپیدستر در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۹ همگان را هیجان‌زده کرد. این آخرین باری است که از شاسی ۹۹۱ که از سال ۲۰۱۲ وارد خط تولید شده استفاده خواهد شد. قیمت این خودرو در آمریکا از ۲۷۴/۵۰۰ دلار آغاز می‌شود، در حالی که اهالی اروپا باید حداقل مبلغ ۲۶۹/۲۷۴ یورو را برای آن بپردازند.
این تقریبا با قیمت پورشه GT2 RS ۹۱۱ برابر است، پس با خرید این اسپیدستر چه چیزی عاید شما خواهد شد؟ این خودرو صرفا یک نمای زیبا ندارد. زیر این بدنه‌ی صاف و هموار استخوان‌بندی پورشه GT3 ۹۱۱ کنونی قرار گرفته، و این شامل موتور ۴ لیتری ۶ سیلندر تخت می‌شود که ۵۰۲ اسب‌بخار توان تولید می‌کند. این موتور ۹۰۰۰ دور بر دقیقه گردش دارد و از جعبه دنده دستی ۶ سرعته بهره می‌برد.
شاسی این اسپیدستر کاملا از روی GT3 ۹۱۱ کپی نشده است. مهندسان پورشه تمام تلاش خودشان را روی سیستم هدایت عقب کالیبره شده و پایه‌های دینامیک موتور قرار داده‌اند. این اسپیدستر همچنین با وجود ساختار بدون سقفش وزن کمتری دارد، که دلیل آن این است که سقف پارچه‌ای آن به صورت دستی کار می‌کند و همچنین در بخش‌های مختلفی از بدنه‌ی آن از فیبرکربن استفاده شده است. گیربکس دستی هم وزن کمتری از جعبه دنده ۷ سرعته یا دوکلاچه دارد. پورشه ادعا می‌کند صفر تا صد این اسپیدستر ۳.۸ ثانیه و نهایت سرعت آن ۳۰۷ کیومتر بر ساعت است.
قرار است فقط ۱۹۴۸ نسخه از این اسپیدستر تولید شود، که ادای احترامی به اولین پورشه ۳۵۶ رودستر است که سال ۱۹۴۸ تولید شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد