موضوعات داغ

مرسدس بنز EQC به مرحله تولید رسید + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
حضور تسلا در بازار رو به رشد خودروهای الکتریکی برای خودروسازان آلمانی که کشورشان را مهد خودروسازی می دانند، یک مشکل عمده به حساب می آمد و به همین دلیل با ارایه محصولات الکتریکی متعدد، قدرت خود را به رخ دیگر رقیبان می کشند. یکی از خبرساز ترین این محصولات، مرسدس بنز EQC بود که قرار است تا نسخه الکتریکی شاسی بلندهای متوسط مرسدس بنز باشد. احتمال می رود که حجم سفارشات برای این خودرو بسیار زیاد باشد و کمپانی دایملر، اخیرا از آغاز تولید مرسدس بنز EQC خبر داده است.
روند مونتاژ مرسدس بنز EQC در سایت تولیدی دایملر واقع در برمن صورت می گیرد. در این سایت تولیدی دیگر محصولات این شرکت نظیر مرسدس C کلاس ، مرسدس بنز GLC و مرسدس GLC کوپه نیز تولید می شوند. علاوه بر آن، از اواخر سال جاری تولید مرسدس بنز EQC در سایت تولیدی شریک بنز در چین، یعنی خودروسازی بایک آغاز خواهد گردید. نزدیک ترین رقبای مرسدس بنز EQC در بازار، آئودی ئی ترون ، تسلا مدل X و جگوار I-PACE هستند.
قیمت این خودرو در آلمان شامل 19 درصد مالیات بر ارزش افزوده می شود تا تیپ پایه مرسدس بنز EQC برچسب قیمتی 71281 یورو داشته باشد. تیپ بالاتر نیز قیمت 84,930 یورو را خواهد داشت. مطابق گزارش های منتشر شده در مطبوعات آلمان، حداکثر برد مرسدس بنز EQC مطابق چرخه NEDC ، رقمی بین 445 الی 471 کیلومتر عنوان شده است. از آنجایی که برد اکثر خودروهای الکتریکی مطابق چرخه WLTP سنجیده می شود، بسیاری حدس میزنند مرسدس بنز از نتایج این تست راضی نبوده و در حال کار بیشتر برای دریافت تاییدیه WLTP است. پیش بینی می شود مرسدس بنز EQC مطابق چرخه WLTP ، بردی بین 318 الی 400 کیلومتر داشته باشد. سلول های باتری این خودرو توسط ال جی تامین شده اند و در آلمان با همکاری شرکت Deutsche Accumotive که مقر آن در نزدیکی درسدن قرار دارد، آماده نصب می شوند. در ادامه می توانید ویدیویی که مرسدس بنز از تولید این خودرو آماده کرده است را مشاهده نمایید:

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد