موضوعات داغ

مزدا به دنبال ساخت یک پیشرانه شش سیلندر تخت هیبریدی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
مطابق اخبار منتشر شده از شرکت ژاپنی مزدا، این خودروسازی به دنبال ساخت یک پیشرانه شش سیلندر تخت جدید است که در ترکیب با یک پیشرانه الکتریکی، سیستم هیبریدی جدید محصولات این شرکت را پایه گذاری خواهد کرد. تقریبا تمامی خودروسازان مطرح جهانی، وارد بازار خودروهای الکتریکی و خودروهای هیبریدی شده اند و مزدا نیز قصد دارد کمی ریسک کرده و وارد این بازار پررونق شود. جگوار، بی ام و و مرسدس بنز خودروسازانی هستند که پیش از این پیشرانه های هیبریدی مختص به خود را توسعه داده بودند و اکنون مزدا نیز قصد دارد به آنها ملحق شود.
پیشرانه های مزدا از گذشته مشهور بوده اند و این موتور تخت شش سیلندر نیز می تواند با دو سوخت بنزین و گازوئیل کار کند. نسخه بنزینی SkyActiv-X و نسخه دیزلی SkyActiv-D نام دارند. جزئیات در مورد این پیشرانه ها بسیار کم است و تنها می دانیم چیدمان آنها به صورت خطی بوده و سیستم انتقال قدرت، دیفرانسیل عقب خواهد بود. یک موتور الکتریکی 48 ولتی نیز در نسخه های پلاگین هیبریدی وجود خواهد داشت. محصولاتی که با استفاده از این موتور ساخته خواهند شد، در فاصله سالهای 2020 تا 2025 به بازار خواهند آمد و بسیاری حدس می زنند نخستین محصولی که با این موتور ترکیبی تولید می شود، نسل جدید مزدا 6 خواهد بود. همچنین احتمال دارد در ساخت نسخه تولیدی مدل مفهومی هوندا ویژن از این پیشرانه ترکیبی استفاده شود. هوندا ویژن در سگمنت سدان قرار دارد.
حداقل بر روی کاغذ، مزدا 6 رقیبی مستقیم برای بی ام و سری 3 یا مرسدس بنز C کلاس محسوب می شود. با این حال بسیاری امیدوارند مزدا 6 مزیت قیمتی را در مقابل رقبای آلمانی خویش حفظ نماید. مزدا 6 هم اکنون قیمتی برابر با 45995 دلار نیوزیلند دارد. در همین حال، مزدا شدیدا برای سهام داران خود سودآور است و در دوره دوازده ماهه مارس 2018 تا مارس 2019، توانسته سودی برابر با 648.4 میلیون یورو (1.1 میلیارد دلار) سود ناخالص داشته باشد. پیش بینی می شود حجم فروش مزدا برای سال جاری مالی، به یک میلیون و 618 هزار دستگاه برسد و سود نهایی ناخالص این شرکت، به رقم 873.0 میلیون یورو تا مارس 2020 برسد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد