موضوعات داغ

آژیر قرمز در خودروسازان خصوصی به صدا درآمد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
وزارت صمت به تازگی اقدام به انتشار آمار تولید خودرو ها در فروردین ماه سال جاری کرده است. این آمار نشان می دهد که خودروسازان با وجود تمامی پیش فروش هایی که در طی فروردین ماه ارائه داده اند در مجموع با افت تولیدی قابل توجهی مواجه شده اند.
به نقل از دنیای اقتصاد، تولید خودروسازان خصوصی در فروردین ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهشی 98 درصدی را نشان می دهد. با ملاک قرار دادن آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید خودرو در فروردین ماه در 5 شرکت خصوصی کاملا متوقف شده و 3 شرکت دیگری نیز که خط تولید آن ها متوقف نشده مجموعا 198 دستگاه خودرو تولید کرده اند.
این آمار ها نشان می دهد که ماجرای تحریم اکثر شرکت های خصوصی که اغلب چینی می باشند را نیز درگیر خود کرده و آن ها را با مشکلاتی نظیر نقل و انتقال پول و تامین قطعات درگیر کرده است.
جالب است بدانید تناقضاتی نیز در این میان وجود دارد. به عنوان نمونه مدیران خودرو، خودروسازان بم و کرمان موتور با وجود آنکه در فروردین ماه سال جاری و اسفند ماه سال گذشته هیچ خودرویی تولید نکرده اند طرح های فروش متنوع ارائه داده و اقدام به فروش فوری محصولات خود می کنند که همین موضوع صحت آمار منتشر شده از جانب وزارت صمت را زیر سوال می برد. مدیران خودرو و کرمان موتور به ترتیب در فروردین سال گذشته توانسته بوند سه هزار و ۶۸۰ و ۲هزار و ۸۵۳ دستگاه انواع خودرو سواری را مونتاژ کنند.
بنا به آمار منتشر شده شرکت صنعت خودرو آذربایجان به عنوان نماینده محصولات ام جی چین و کارمانیا نیز به‌عنوان مونتاژکننده محصولات BYD در فروردین ماه امسال هیچ محصولی تولید نکرده اند.
گروه بهمن به عنوان مونتاژ کننده خودروهای مزدا۳، ‌هاوال و بسترن از جمله شرکت های خصوصی است که در نخستین ماه سال جاری با توقف تولید مواجه نشده و با وجود کاهش 71 درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته 163 دستگاه خودرو تولید کرده است.
ریگان خودرو و سازه‌های دیارخودرو نیز طی اولین ماه سال جاری به ترتیب 18 و 8 دستگاه خودرو سواری تولید کرده اند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/22
جالبه که اینا ادعای حکومت جهانی دارن! یه کشور با این همه سرمایه رو به این روز انداختن...
1398/2/22
دوست عزیز مدعی بودن آسونه مثلا الان من مدعی ام دارم از کره مریخ این پیام و میذارم اما اثبات ادعا مهم هست که بقول شما رنگ رخسارخبرمیدهدازسردرون