موضوعات داغ

علی خسروانی درباره راهکار خروج از بازار خودرو می گوید

عکس مطلب اول
بازار خودرو با فضای پولی و مالی کشور در ارتباط است و از نوسانات تاثیر می پذیرد. ولی متاسفانه به دلیل این که خودرو در کشور ما مانند طلا و مسکن و سایر ارزهای خارجی، یک کالای سرمایه ای محسوب می شود همواره دستخوش تلاطمات است. از طرفی به علت علاقه ای که مردم ایران به خودرو و بازار خودرو دارند، تمرکز خبری و اطلاعاتی روی خودرو بسیار زیاد است و این نوسانات را پیچیده تر می کند.
جناب اقای علی خسروانی به عنوان مدیر مجموعه اتوخسروانی -بزرگ ترین مجموعه معتبر و رسمی فروش انواع برند ها و خودروهای وارداتی در ایران- و کارشناس باسابقه این حوزه، راهکارهای متفاوتی را ارائه داده است.
بازار خودرو قوانین خاص خودش را دارد. به طور کلی یک قاعده کلی و بسیار ساده در اقتصاد هست به نام عرضه و تقاضا. شما می توانید با این اصل ساده، هر بازاری را تحلیل کنید. هنگامی که به هر دلیلی عرضه کم شود، طبیعتا نسبت عرضه و تقاضا به هم می خورد و بازار خودرو هم درگیر این موضوع شده است و با ممنوعیت واردات رو به رو شده است.
در بازار فعلی اگر ثبات قیمت دلار هم داشته باشیم، عملا خریدار واقعی در بازار خودرو نخواهیم داشت که سبب می شود افراد با نیت سرمایه گذاری برای خرید خودرو مراجعه کنند. این تمایل افراد جامعه برای خرید خودرو جهت سرمایه گذاری و حفظ ارزش اموال خود، بازار خودرو را ملتهب تر خواهد کرد.
باید شرایطی ایجاد شود که افرادی که در این چند ماه اخیر خودروهایی با هدف سرمایه گذاری خریداری کرده اند، شروع به فروش محصولات خریداری شده کنند تا به تعدیل قیمت خودرو کمک کند.
به نظر من تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار، اتفاق درست و خوبی بود که به شکل نادرستی اجرا شد. تعیین قیمت حاشیه بازار در سراسر دنیا انجام می شود. این که با قیمت گذاری دستوری و سفارشی، بتوان بازار را کنترل کرد، منسوخ شده است. زیرا باعث ایجاد رانت، تمرکز و تجمیع ثروت در جای نامناسب خواهد شد و عملا این قیمت گذاری دستوری، سبب ضربه و لطمه به مصرف کننده نهایی می شود.
درباره تعیین قیمت حاشیه بازار باید گفت که این موضوع در حال حاضر امکان پذیر نیست، زیرا در بازار خودرو انحصار وجود دارد. همزمان با اجرای این سیاست باید واردات با تعرفه ۵ درصد آزاد شود تا مدل های مختلف خودرو موجود باشند و خریداران حق انتخاب داشته باشند. در این صورت است که می توانیم اجازه دهیم قیمت خودرو را از طریق حاشیه بازار تعیین کنیم.
اگر به بازارنگاهی بیندازید متوجه می شوید، همه ناراضی اند و در حال حاضر این بازار هیچ برنده ای نخواهد داشت به جز تعداد خیلی معدودی از افراد که از رانت های ایجاد شده استفاده می کنند و یا راه های نادرستی مانند خرید کارت ملی برای ثبت نام بیشتر خودرو را پیش میگیرند. انواع و اقسام
طرح های فروش اقساطی خودرو اجرا می شود ولی التهاب موجود، شیرینی خرید خودرو را به کام خریداران تلخ می کند.
در این میان ما از مردم می خواهیم خریدهای خود را از مبادی رسمی و مجوزدار انجام دهند و به طرح های فروش پر زرق و برق شک کنند. برخی از این التهاب سوء استفاده می کنند و سبب از بین رفتن سرمایه های مردم می شوند. با خرید از مجموعه های مجوزدار و رسمی، خرید مطمئن و حس خوبی در خرید خود داشته باشند و از اتفاقات ناخوشایند احتمالی در آینده جلوگیری کنند.
بدون امید هیچ مسئله ای حل نمی شود و تحمل دوران های سخت، سخت تر می شود. به نظر من این مسئله قطعا حل خواهد شد. عقبه تجربی ما به ما این نوید را می دهد که این مسائل نیز حل خواهد شد.
اتوخسروانی

اتو خسروانی

امید داریم با حضور افراد متخصص و کارشناسان باسابقه بازار خودرو در حوزه تصمیم گیری ها و سیاست گذاری ها، از ظرفیت موجود در بازار کشور و استعدادهای فوق العاده ایرانی، برای رشد و بالندگی صنعت خودرو کشور استفاده کرد و روزی را شاهد باشیم که همه ایرانیان خودروی با کیفیت داخلی، هم طراز با کلاس های جهانی سوار شوند.

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد