موضوعات داغ

بی‌ام‌و هرگز پیکاپ نخواهد ساخت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
مشتریانی که امیدوارند به زودی صاحب یک وانت بی‌ام‌و شوند این امید را از سر خود بیرون کنند، چون ویکرام پاوه مدیر شعبه‌ استرالیای بی‌ام‌و تایید کرده دنیا به یک وانت باواریایی نیاز ندارد. پاوه همچنین تایید کرد بی‌ام‌و هرگز عمل مهندسی برند را انجام نخواهد داد. مهندسی برند اشاره به عرضه یک محصول یکسان با برندهای مختلف دارد، همانند اکثر محصولات رنو و نیسان.
وانت‌ها طی چند سال گذشته به شدت محبوب شده‌اند اما پاوه معتقد است فقط عده‌ کمی از مشتریان خواستار یک پیکاپ با قیمت بالا هستند. منظور پاوه قطعا مرسدس بنز کلاس X است که روی شاسی نیسان ناوارا سوار شده و آرم ستاره‌ی سه‌پر بنز روی آن قرار گرفته است.
از نظر پاوه یک پیکاپ جایی در برنامه‌ی این شرکت ندارد و آن‌ها قصد ساخت چنین خودرویی را در آینده ندارند. تمرکز این شرکت باواریایی بیشتر روی خودروهای لوکس قرار گرفته و یک پیکاپ با قیمت بالا قطعا در برنامه‌های شرکت جایی ندارد. پاوه در این باره گفته است:
من دلیلی برای این کار نمی‌بینم. تمرکز اصلی ما روی خودروهای لوکس قرار گرفته و به نظرم شرکت کاملا نشان داده تمرکزش روی بازار خودروهای لوکس قرار دارد.
طرز تفکر بی‌ام‌و به این شکل است: برای ساختن یک پیکاپ خیلی خوب، آن‌ها باید از یک شاسی بدنه روی چارچوب استفاده کنند، که فرآیند پرهزینه‌ای است. کاری که مرسدس با کلاس X کرد تا هزینه‌ها را کاهش دهد برای بی‌ام‌و قابل قبول نیست چون این کار برخلاف فلسفه‌ی این برند خواهد بود.
خلاصه اینکه، اگر قرار باشد بی‌ام‌و یک پیکاپ بسازد، باید یک بی‌ام‌و تمام‌عیار باشد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/3/19
سایپا: BMW 151