موضوعات داغ

بدهی خودروسازان باعث توقف فروش تایر به آنان شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در حالی که دو خودروساز بزرگ کشور خبر از تولید روزانه 4 هزار دستگاه خودرو می‌دهند، اما به علت بدهی خودروسازان به صنعت تایر، 4 کارخانه بزرگ تایرسازی فروش مستقیم و اعتباری خود را به دو خودروساز بزرگ کشور متوقف کردند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از اخبار خودرو، محمدرضا تقی‌گنجی رئیس انجمن صنعت تایر کشور درباره بدهی خودروسازان به صنعت تایر اظهار داشت: در ماه‌های آخر سال گذشته خودروسازان پس از دریافت تسهیلات 4 هزار میلیاردی بخشی از بدهی خود را تسویه کردند، اما هنوز 200 میلیارد تومان از این بدهی‌ها مانده است. وی ادامه داد: این میزان بدهی مربوط به 4 کارخانه تایرسازی کویرتایر، آرتاویل، بارز و یزد است. کمبود نقدینگی باعث شده تا کارخانه های تایرسازی فروش مستقیم و اعتباری خود به خودروسازان را متوقف کنند. برهمین اساس با اعلام خودروسازان مبنی بر تولید روزانه 4 هزار دستگاه خودرو، روزانه 20 هزار حلقه تایر وارد خط تولید این دو خودروساز بزرگ می شود.
تقی‌گنجی در ادامه بیان داشت: متاسفانه موجودی بازار جوابگوی نیاز خودروسازان نیست و این موضوع باعث کاهش تولید در چند هفته گذشته شده است. در حال حاضر دو راه برای تامین تایر خودروسازان وجود دارد. اول واردات تایر از خارج که باعث افزایش هزینه‌های خودروسازان بین 30 تا 40 درصد خواهد شد. راه دیگر تامین تایر مورد نیاز از بازار است که با وجود توان تولیدی 60 درصدی تایرسازان و برآوردهای صورت گرفته از بازار، قادر به تامین نیاز خودروسازان نخواهند بود.
رئیس انجمن صنعت تایر کشور در پایان تصریح کرد: امیدواریم خودروسازان با پرداخت بدهی خود بخشی از نقدینگی تایرسازان را تامین کنند تا چرخه خرید مواد اولیه و تولید تایر در کشور دچار وقفه نشود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/3/30
اشکال نداره با رینگ تحویل بدن
راه که می ره فقط یه ذره آلودگی صوتی ایجاد میکنه وگرنه مشکلی نیس تازه دیگه مشکل پنچری هم نداری خیالت راحته
بخدا ما خیلی توانایی داریم اصلا نباید دست کم بگیریم خودمون رو