موضوعات داغ

همکاری شیپور و همراه مکانیک در جهت شفافیت بیشتر بازار خودرو

عکس مطلب اول
همانطورکه می‌دانید این روزها بازار خودرو کشور دچار نوسانات قیمتی زیادی شده و طبق دستوری، قیمت خودروها از سایت‌های آگهی دهنده همچون باما، شیپور و دیوار حذف شده است. حال برای شفافیت و سر و سامان دادن به بازار خودرو کشور، شیپور دست به همکاری با وبسایت همراه مکانیک زده تا بتواند با خدماتی جدیدتر، بر این شفافیت بیفزاید.
اربابیان مدیرعامل شیپور در نشست خبری برای رسانه‌های تخصصی و خبری گفت که در سال ۹۰ فعالیت این سایت در جهت افزایش سهولت در معاملات بوجود آمد. در حدود ۶ ماه پیش بود که شیپور در جهت شفافیت بیشتر در آگهی‌های خودرویی، همکاری خود را با سایت همراه مکانیک آغاز کرد. در حدود بهمن‌ماه سال ۹۷ این همکاری به صورت عملی آغاز شد و امروز این امکان در شیپور ایجاد شده که با بررسی خودروهای آگهی شده توسط همراه مکانیک، نشانی به عنوان کارشناسی شده نیز روی آن خواهد آمد تا کاربر بتواند با خیال راحت‌تر آگهی‌ها را رصد کند.
باقری مدیرعامل همراه مکانیک، در این جمع نیز حضور داشت و توضیحاتی در مورد این امکان و همکاری جدید داد. باقری گفت که سلامتی و قیمت خودروهای آگهی شده برای کاربر کارشناسی خواهد شد. همراه مکانیک اولین وبسایت کارشناسی خودرو در محل است. لذا از این پس کاربری که به سایت شیپور مراجعه می‌کند‌ می‌تواند درخواست کارشناسی یک خودرو را ثبت کند و یا در مقابل نیز فرد آگهی‌دهنده درخواست کارشناسی خودروی خود را بدهد و نتیجه کارشناسی در سایت شیپور ثبت می‌شود.
کیهانی مسئول بخش خودرو وبسایت شیپور گفت که قصد دارد بازار خودرو کشور را حرفه‌ای‌تر کند. در این فرآیند فرد آگهی‌دهنده بعد از ثبت آگهی می‌تواند درخواست کارشناسی خودروی خود را توسط همراه مکانیک بدهد. جواب کارشناسی زیر آگهی ثبت می‌شود و کاربر می‌تواند این کارشناسی و شفافیت را ببیند.
بحث قیمتی نیز از دیگر فاکتورهایی است که شیپور‌ به دنبال شفافیت است. با توجه به قیمت‌هایی که در بازار است، شیپور‌ جلوی قیمت‌ها علامت‌هایی مثل قیمت خوب، قیمت مناسب یا قیمت بد خواهد گذاشت که نشان‌دهنده بازه قیمت صحیح در هر آگهی است و کاربری که قیمت‌ها را می‌بیند متوجه می‌شود که آیا قیمت ثبت شده در رنج مناسبی است یا خیر.
روزانه حدود ۲۰ هزار آگهی خودرو در شیپور ثبت می‌شود و همراه مکانیک با ۱۱۰ نفر کارشناس تعلیم دیده، روزانه کارشناسی در محل انجام می‌دهد. هزینه کارشناسی هر خودرو بین ۱۰۰ الی ۵۰۰ هزار تومان است و در قدم اول تنها خودروهای کیا کارشناسی می‌شوند اما به زودی دیگر برندها به این امکان جدید اضافه خواهند شد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/25
خیلی جالبه
همراه مکانیک قیمت گذاریهاش نجومیه
اونوقت چطوری میخواد قیمت کارشناسی بذاره
یک سر به سایتش بزنید دقیقا همون قیمتهایی رو گذاشته که در سایتهای دیگه هست
اونوقت اسم خودشونم گذاشتن کارشناس و میخوان بازار خودرو رو ساماندهی کنن