موضوعات داغ

خودروهای پیشرفته غیر قابل اعتمادند!

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
آمارها نشان می‌دهند رقابتی که بین سازندگان خودروها برای اضافه کردن تجهیزات الکترونیکی روی خودروها وجود دارد روی قابلیت اطمینان خودروها تاثیر منفی گذاشته است. در جدیدترین نظر سنجی که جی دی پاور از مشتریان خودروها انجام داده است خودروهای مدرن دارای مشکلات زیادی در بخش های سیستم صوتی، سیستم مالتی مدیا و سیستم رهیاب ماهواره ای هستند (همه ی این سیستم ها به اختصار ACEN نامیده می شوند) و تقریبا نیمی از مشتریان خودروهای جدید با مشکلاتی در این بخش ها روبرو شده اند. به همین دلیل جی دی پاور نشان می دهد که تجهیزاتی که روی خودروهای مدرن وجود دارند احتمال بروز خرابی را بالا برده اند.
از بین 11500 نفری که در یک بازه ی 13 تا 36 ماهه در این نظر سنجی شرکت کرده اند ایرادها و خرابی ها به ازای 100 خودرو محاسبه شده است و هرچه عدد کمتر باشد یعنی خودروی بهتری داریم. در این نظر سنجی بیش از 180 فاکتور مختلف بررسی شدند که برخی از آنها شامل اشکالات موتور و خرابی سیستم تهویه هستند. همچنین در این نظر سنجی از مشتریان پرسیده شده است که آیا خودروی بعدی خود را نیز از همین برند خریداری خواهند کرد یا نه؟
یکی از بخش هایی که بیشتری خرابی را در خودروهای جدید دارد سیستم های ACEN است که آمار خرابی آن 16.6 از 100 است. سیستم کروز کنترل و آلارم ها نیز نمره ی 1.5 را دریافت کردند.

اشکالات تنها مربوط به سیستم های ACEN نیست بلکه سیستم هایی مانند هشدار نقطه کور و رادار بین خطوط نیز خرابی هایی را به ثبت رسانده اند. به طور متوسط آمار خرابی این سیستم ها 2.4 مشکل در هر 100 خودرو بود. جالب است آمار خرابی این سیستم ها در خودروهای لوکس بالاتر است و به عدد 4 می رسد.
به گفته ی مدیر بخش اروپایی جی دی پاور این آمارها باعث می شود تا مشتریان به سیستم های جدیدی مانند سیستم های رانندگی خودکار بی اعتماد شوند.
جی دی پاور همچنین نمره هایی را برای خودروسازان اعلام کرد. لازم به ذکر است که این نمره هرچه پایین تر باشد بهتر است. در کمال تعجب رتبه ی نخست را پژو با 77 امتیاز به دست آورده است، رتبه ی بعدی از آن اشکودا با 88 امتیاز و سپس هیوندای با 90 امتیاز هستند. ولوو نیز با نمره ی 106 در بین تولید کنندگان خودروهای لوکس از همه بالاتر بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد