موضوعات داغ

تایید مشخصات پیشرانه‌ شورلت کامارو ZL1 توسط کمپانی HSV

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
کمپانی HSV (خودروهای خاص هولدن) مشخصات پیشرانه‌ شورلت کامارو ZL1 که اواخر این ماه عرضه خواهد شد را اعلام کرد.
موتور V8 سوپرشارژشده‌ ۶.۲ لیتری 640 اسب بخار قدرت و ۸۸۱ نیوتن‌متر گشتاور دارد، که نسبت قدرت به وزن بهتری نسبت به خودروی قبلی ساخته شده توسط HSV یعنی GTS-R W1 خواهد داشت.
خروجی قدرت ZL1 کمی کمتر از ۴۸۵ کیلووات است که در آمریکا استفاده شده چون نسخه‌ HSV باید با استانداردهای اروپایی تست شود.
HSV تایید کرده هیچ تفاوت مکانیکی یا قدرتی بین نسخه‌ آمریکایی و استرالیایی وجود ندارد، بلکه این تفاوت به دلیل روش اندازه‌گیری متفاوت در دو منطقه به وجود آمده است.
همچنین باید به این نکته اشاره کرد که اگر قدرت کامارو ZL1 با استاندارد یکسان با GTS-R W1 مقایسه شود، ZL1 قدرت بیشتری خواهد داشت.
ارقام خروجی قدرت HSV W1 یعنی ۴۷۴ کیلووات/۸۱۵ نیوتن‌متر توسط استاندارد آلمانی قدیمی اندازه‌گیری شدند که در استاندارد اروپایی معادل ۴۶۶ کیلووات/۸۰۰ نیوتن‌متر است.
با توجه به اینکه کامارو قدرت بیشتری نسبت به HSV W1 دارد و ۱۰۰ کیلوگرم از آن سبک‌تر است، ۰ تا ۱۰۰ آن در محدوده‌ی ۴.۵ ثانیه تخمین زده می‌شود، البته HSV هنوز رقمی را به صورت رسمی اعلام نکرده است.
تیم جکسون رئیس کمپانی HSV گفته است:
به عنوان برندی مترادف با عملکرد قویتر، این ارقام قطعا جنرال موتورز، HSV و عاشقان دنیای خودرو را راضی خواهد کرد. این یک خودروی کاملا خاص است و همه در HSV از اینکه تولید آن بالاخره آغاز شده بسیار خوشحال هستند.
تولید مجدد دسته‌ اول کامارو ZL1ها برای تغییر جای فرمان از چپ به راست در کارخانه‌ HSV در کلیتون آغاز شده است. این خودروها توسط نمایندگی‌های HSV در سراسر شبکه‌ هولدن به فروش می‌رسند.
حدود ۳۰۰ کامارو ZL1 تا پایان سال میلادی به مدل جدید تبدیل خواهند شد. HSV می‌گوید با وجود قیمت ۱۶۰ هزاردلاری، سفارش‌های زیادی برای این خودرو صورت گرفته است. گیربکس ۱۰سرعته اتوماتیک ۲۲۰۰ دلار و رنگ متالیک ۸۵۰ دلار به آن رقم اضافه خواهند کرد.
مشتریانی که خودروی کامارو ZL1 را امروز سفارش دهند می‌توانند آن را قبل از کریسمس (دی ۹۸) تحویل بگیرند، اما نمایندگان HSV می‌گویند تاکنون بیش از نیمی از خودروهای تخصیص داده شده به آن‌ها سفارش داده شده‌اند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد