موضوعات داغ

قیمت‌ها برای همیشه از بازار مجازی خودرو حذف شود

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در حال حاضر خرید و فروش در بازار خودرو کم بوده و نزدیک به صفر است و در این شرایط درج قیمت خودروها در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی سبب خواهد شد که قیمت ها مجددا روند افزایشی به خود بگیرند.
به نقل از ایسنا، سعید مؤتمنی در این خصوص توضیح داد که درج قیمت در سایت های خرید و فروش اینترنتی به سودجویان و دلالانی که تعداد زیادی خودرو در اختیار دارند این فرصت را می دهد که قیمت سازی کرده و از فضای مجازی سوءاستفاده کنند. در حال حاضر برای خودروهای داخلی تفاوت قیمت حدود چهار میلیون تومانی بین قیمت بازار و قیمت‌های درج شده در سایت‌های اینترنتی وجود دارد و این تفاوت قیمت برای خودروهای وارداتی بیشتر از این رقم است.
به گفته وی در هفته های گذشته که تصمیم بر حذف قیمت خودروها و نظارت بر خرید و فروش کالا در فضای مجازی بود شاهد بودیم که خودرویی مثل سراتو با یک کاهش قیمت 60 میلیون تومانی مواجه شد.
موتمنی با تاکید بر اینکه لزومی برای درج قیمت‌های خودرو در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی وجود ندارد، گفت: قیمت‌ها می‌تواند در بازار تعیین شود و مجاز بودن درج قیمت در سایت‌ها باعث شده که افرادی به صورت هماهنگ عمل کنند و قیمت‌ها را ثابت نگه دارند یا بالا ببرند که این اتفاق تأثیر منفی بر بازار دارد. در حال حاضر و با توجه به اینکه عرضه خودرو به بازار متناسب با تقاضا صورت نمی گیرد بسیاری از افراد با هدف دریافت سود بیشتر به سایت های اینترنتی مراجعه کرده و سعی می کنند با قیمت سازی کاذب سود بیشتری را از آن خود کنند. بنابراین افزایش عرضه به اندازه تأمین نیاز بازار نیز می‌تواند قیمت‌ها را به ماه‌های آخر سال گذشته بازگرداند.
پس از آن که در اوایل اردیبهشت ماه گزارشی در خصوص قیمت سازی کاذب در بازار خودرو به وسیله فضای مجازی منتشر شد مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا تصمیم گرفت که قیمت خودرو از سایت های اینترنتی و سایر پلتفرم های مجازی حذف شود. از آن زمان تاکنون تصمیم در خصوص درج یا عدم درج قیمت خودروها در فضای مجازی بارها تغییر کرده و حتی به تازگی در برخی موارد قیمت خودروها در قسمت توضیحات آگهی ها منتشر می شود. با توجه به اینکه این تصمیم‌گیری‌های متفاوت و متناقض می‌تواند بازار خودرو را متأثر کند به نظر می‌رسد که باید یک بار تصمیم نهایی اتخاذ و مبنی بر آن عمل شود.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/31
چرا فضای مجازی باید تاوان بی عرضگی شما مسئولین را بدهد؟ ماشین تو فضای حقیقی پیدا نمیشه که مردم میرند سراغ فضای مجازی. اتفاقا فضای مجازی شرایط را شفافتر به مردم نشون میدهد. من تو طرح فروش فوری سایپا یه ماشین ثبت نام کردم و پولشو تمام و کمال دادم که 30 روزه بهم ماشین بدهند اما الان 3 ماه گذشته و خبری نیست اولش به بهانه 30 روز کاری عقب انداختند بعد که سال عوض شد گفتند بابت بیمه بازم پول بده و ...
1398/2/31
وقتی خودرو عرضه نمی شودشما چطور انتظار دارین که قیمتها کاهش یابند اگه حالا هم کاهش یابند بعد از مدتی 2برابر افزایش خواهند یافت.
1398/2/31
اين كار فقط پاك كردن صورت مساله هست
1398/2/31
سلام خسته نباشید چندتا ادم بی عقل قیمت بردن بالا حاله دستشن به جای نمیرسه به سایت ها گیر دادن
پراید 20میلیون کردن 55میلیون اگه پراید به قیمت قبل کنین اگه سایت های خوب نشدن
شما ماشین تو انبارتون پر کردین که قیمت بالا ببرین برای شما فقط مردن خوبه
بعد تازه شما قیمت پایین نمیارین سایت ها کاری نیستن
1398/3/1
قیمت هارو که برداشتین اسم خودروهارو هم از روشون بردارين تا کسی نفهمه چه گاری ای دارید با این حالت قطره چکانی با منت به مردم ميندازيد
به جای این کارها به دنبال علت بخور بخور مسئولین گاری ساز باشید
1398/3/1
مسخره مشکل از عرضه نشدنه خودروعه الا سه ساله ماشین صفر بازار تزریق نشده شده باشه هم دسته دلالاس شما تحویل یه روزه بزن اوقت قشنگ قیمتا ریزش میکنه یه شبه مرزا هم باز شه دیگه تمومه پراید میشه 3 4میلیون!ماشینا شما هیچ اپشنه اولیه ای نداره
1398/3/1
به جای این حرفا اتحادیه نمایشگاه دارا میتونه لیست قیمت صفر بده به سایتا و سایتا از اون قیمت بالاتر آگهی نکنن
قیمت کارکرده ها هم خود به خود با توجه به همون قیمت صفر تنظیم میشه
به همین سادگی