موضوعات داغ

افزایش قیمت CNG از اول خرداد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
مبنای فروش گاز CNG در جایگاه‌های سوخت بر اساس واحد کیلوگرم است. با تبدیل واحدها و بر مبنای مصوبه هیئت دولت قیمت فروش هر کیلوگرم سوخت CNG در حال حاضر ۶۰۰۰ ریال است که از ساعت ۲۴ اول خرداد به ۶۵۶۸ ریال افزایش می‌یابد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایران جیب، بر اساس مصوبه هیئت دولت در ۱۲ اسفند قیمت CNG از ۴۱۴ تومان در متر مکعب به ۴۵۳.۲ تومان در متر مکعب افزایش یافت و این مصوبه در تاریخ ۲۵ اسفند به وزارت نفت، وزارت صمت، سازمان برنامه و بودجه و سازمان ملی استاندارد ابلاغ شد. همچنین آیین نامه اجرایی این مصوبه در روزهای ابتدایی سال جاری جهت اجرا در دستور کار قرار گرفت. طبق این مصوبه این افزایش قیمت از ساعت ۲۴ اول خردادماه اجرایی می‌شود.
مبنای فروش گاز CNG در جایگاه‌های سوخت بر اساس واحد کیلوگرم است. با تبدیل واحدها و بر مبنای مصوبه هیئت دولت قیمت فروش هر کیلوگرم سوخت CNG در حال حاضر ۶۰۰۰ ریال است که از ساعت ۲۴ اول خرداد به ۶۵۶۸ ریال افزایش می‌یابد
بر اساس مصوبه هیئت دولت منابع حاصل از این افزایش قیمت جزء منابع مالی شرکت ملی گاز ایران است. این منابع در حوزه هوشمندسازی جایگاه‌های عرضه سی.ان.جی، ساماندهی و تامین ایمنی تردد خودروهای دوگانه‌سوز و ایجاد بستر لازم جهت اتصال هوشمند جایگاه‌های سوخت به سامانه یکپارچه معاینه فنی و اطلاعات خودروهای گازسوز، هزینه خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد