موضوعات داغ

معرفی رسمی بی ام و سری 1 مدل 2020، تابوشکنی با دیفرانسیل جلو + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
زمان بازگشت نسل جدید هاچ بک های آلمانی فرا رسیده و اکنون نسل جدید بی ام و سری 1 ، به عنوان یک بی ام و تابوشکن، با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو به بازار عرضه خواهد شد. این هاچ بک آلمانی، در نسل جدید خود از طراحی فشرده تری بهره برده تا بهتر بتواند در مقایسه با مرسدس کلاس A ، نزدیک ترین رقیب خود، حرف هایی برای گفتن داشته باشد. نسل جدید بی ام و سری یک، به کلی از نو طراحی شده و با نسل قبلی آن، که در بازار ایران نیز حضور دارد، به کلی متفاوت است. ناراحت کننده ترین موضوع برای طرفداران این برند در خصوص بی ام و سری یک 2020، دیفرانسیل جلو بودن آن است که خریداران را از لذت رانندگی با یک باواریایی دیفرانسیل عقب محروم خواهد کرد، اما با نگاهی به بازار، و به خصوص نزدیک ترین رقیب آن یعنی مرسدس بنز کلاس A، می توان متوجه شد که بی ام و روند درستی را برای فتح بازار در پیش گرفته است.

بی ام و سری یک

بی ام و سری یک

رئیس تیم طراحی بی ام و سری یک 2020، در ویدیویی به توضیح طراحی این نسل پرداخته و آن را عضلانی تر از گذشته توصیف می کند. چراغ های پر حجم و جلو پنجره بزرگ، ظاهری قدرتمند را به قسمت جلو خودرو بخشیده اند. نسخه ویژه از این نسل، با نام بی ام و M135i به بازار ارایه می گردد. در نمای جانبی، استفاده از خطوط بالا و پایین و ایجاد حجم روی درب ها، ظاهر این قسمت را اندکی از سادگی خارج کرده و علاوه بر آن، دستگیره ها حالتی فرو رفته دارند. در نمای عقب، چراغ های L شکل بی ام و با حجمی بیشتر دیده می شوند و سپر عقب، حالتی کاملا تهاجمی و اسپرت به خود گرفته است. پلتفرم جدیدی برای توسعه بی ام و سری یک 2020 به کار رفته که حاصل آن، افزایش فاصله بین دومحور خودرو بوده، در حالیکه طول این هاچ بک نسبت به نسل قبلی کاهش یافته است.

بی ام و سری یک

بی ام و سری یک

Domagoj Dukec، سرپرست تیم طراحی به این نکته اشاره دارد که طرفداران بی ام و، از دیدن یک خودرو دیفرانسیل جلو خوشحال نخواهند شد، اما فناوری مدرن به بی ام و سری 1 اجازه می دهد تا با استفاده از سیستم دیفرانسیل جلو، عملکرد بهتری داشته باشد. این نسل از بی ام و سری 1، یک موتور توربوشارژر دو لیتری خواهد داشت که در نهایت سطح عملکرد خود، 302 اسب بخار را تولید خواهد کرد. این قدرت توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می کند. در مقایسه، مرسدس بنز AMG A35 نیز موتوری با همین حجم و همین قدرت دارد، اما قدرت را به هر چهار چرخ ارسال می کند.

بی ام و سری یک

بی ام و سری یک

بی ام و امیدوار است بتواند در فروش، از مرسدس کلاس A و آئودی A1 پیشی بگیرد، اما هنوز در مورد اینکه چه واکنشی از سوی طرفداران متعصب خود دریافت خواهد کرد، اطمینان ندارد. بی ام و سری یک 2020 در رویداد NoNextGen که خردادماه امسال برگزار خواهد شد، به همراه بی ام و سری 8 گرن کوپه، بصورت کامل رونمایی خواهد شد و در شهریورماه امسال، توسط متقاضیان قابل خریداری خواهد بود.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/3/8
ما هم داریم هنوز پراید تولید میکنیم بدون زه بغل
1398/3/11
پس تو فکر میکنی که چرا هنوز کشور ما پیشرفت نکرده؟!!!!
1398/3/8
عقبش زیباست اما جلوش فاجعست