موضوعات داغ

تعویض روغن و فیلتر اتوبوس 1 میلیون تومان آب می خورد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
بنا به گفته رئیس اتحادیه بنگاه‌های مسافربری، شهرداری تهران برای سال جاری نرخ نامه ای را تنظیم کرده که مطابق با آن قیمت تاکسی ها و سایر وسایل نقلیه 20 درصد افزایش یافته است اما با توجه به کاهش قدرت خرید مردم و افزایش هزینه آنها پیش بینی می شود تا میانه سال جاری همچنان نرخ نامه سال گذشته ملاک واقع شود.
به نقل از ایسنا، علی انصافی توضیح داد که در سال جاری شرایط برای اعضای صنف اتوبوس داران به شدت نامساعد بوده است. علاوه بر روند افزایشی قیمت لاستیک و روغن موتور، سایر قطعات اتوبوس ها نیز با افزایش قیمت مواجه شده و حتی تعدادی از لوازم یدکی آن ها نایاب شده است. شرایط به نحوی است که تعویض روغن و فیلتر یک اتوبوس در حال حاضر در حدود یک میلیون تومان تمام می‌شود.
وی در ادامه افزود کمبود قطعات یدکی محسوس بوده و تعدادی از وسایل نقلیه به دلیل نداشتن قطعات یدکی مناسب زمین گیر شده اند. به علاوه قطعات یدکی تقلبی و بی کیفیت نیز به شدت در بازار افزایش یافته و همین موضوع بار مالی بیشتری را برای صاحبان خودرو ها ایجاد کرده است.
انصافی ضمن انتقاد از نحوی توزیع گازوئیل در کشور گفت: به نظر می‌رسد در تمام نقاط کشور گازوئیل یورو ۴ و یورو ۵ توزیع نمی‌شود زیرا بسیاری از خودروها به دلیل استفاده از گازوئیل بی‌کیفیت دودزا شده‌اند.
وی در انتها از افزایش دو برابری قیمت هر دستگاه اتوبوس انتقاد کرده و عنوان کرد که در شرایط فعلی کسی حاضر به سرمایه گذاری در این صنف نبوده و دولت ناچار است که مثل گذشته برای کاهش قیمت این دسته از وسایل نقلیه به آن ها یارانه اختصاص دهد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد