موضوعات داغ

ربات هشدار دهنده مرسدس، جایگزین مثلث خطر!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
تقریبا همه می دانند که پس از وقوع یک تصادف، باید با استفاده از مثلث خطر که از نوارهای شبرنگ تشکیل شده، به دیگر رانندگان هشدار داد. حال مرسدس بنز گام را فراتر نهاده و قرار است در خودروهای آینده، از یک ربات برای اینکار استفاده شود. این ربات پس از وقوع سانحه رانندگی، به دیگر رانندگان هشدار می دهد. مرسدس این ویژگی جدید را در نمایشگاه ESF 2019، که به نوآوری های ایمنی می پردازد، معرفی کرده است.
مرسدس بنز این ربات را مثلت خطر 4 نامیده است. ما نمی دانیم که مثلث خطر 2 یا 3 چه بوده اند، اما به گفته مرسدس آن چه در خودروهای امروز استفاده می شود، مثلث خطر 1 محسوب می شود که در هر خودرویی وجود دارد و به صورت دستی باز و بسته می شود. اما ایده مرسدس برای ساخت مثلث خطر 4 چه بوده است؟
ربات هشدار دهنده مرسدس

ربات هشدار دهنده مرسدس

مرسدس عنوان می کند که در بسیاری از حوادث، ممکن است رانندگان قادر به خروج از خودرو نباشند، یا آنکه به دلایلی، قادر به تنظیم مثلث خطر باشند. علاوه بر آن، مرسدس عنوان می کند که آینده خودروها بدون راننده خواهد بود، پس زمانی که یک وسیله نقلیه خودکار تصادف می کند، چه کسی باید مثلث خطر را تنظیم کند؟ این کار توسط ربات های هوشمند انجام می شود.
مثلث خطر 4 در قسمت زیرین سپر خودرو مستقر است و هنگامی که خودرو تصادف کرده و سیگنال های آماده باش به آن ارسال می شوند، این مثلث از قسمت زیرین سپر خارج شده و در پشت خودرو قرار می گیرد. کنترل این ربات توسط سیستم ارتباطی خودرو صورت می گیرد. برای آن دسته از خودروهایی که مجهز به این سیستم ارتباطی و کنترلی نیستند، یک مثلث طراحی شده که پس از وقوع تصادف، از سقف خودرو بالا می رود. پنجره عقب نیز یک پیام هشدار نمایش می دهد.
آیا مثلث خطر 4 به یک ویژگی استاندارد خودروهای آینده تبدیل خواهد شد؟ احتمالا این ویژگی برای آیندگان، به یک وسیله استاندارد تبدیل خواهد شد. اما روند پذیرش آن برای نسل فعلی خودروها، با توجه به پیچیدگی سیستمی و هزینه آن، زمان بر خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد