موضوعات داغ

مصرف سوخت در ایران چقدر است؟

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با وجود این‌که طبق آمار، سرانه مالکیت خودرو در ایران پایین است اما شدت مصرف انرژی بالا تخمین زده می‌شود؛ به‌گونه‌ای که تعداد خودرو در ایران به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۲۴۰ دستگاه تعریف شده که این عدد برای آمریکا ۸۳۳، ژاپن ۵۹۱ و آلمان ۵۸۹ است و با این حال طبق اعلام مؤسسه مطالعات و کنترل ترافیک تهران، متوسط مصرف سوخت خودروهای تولیدی ایران در سال گذشته و متوسط مصرف روزانه آن ها، حدود ۷.۷ لیتر در 100 کیلومتر و ۸۸ میلیون لیتر در روز بوده که بالا بودن مصرف سوخت و آلایندگی خودروهای تولیدی را نشان می‌دهد.
جالب است بدانید در کشورمان در حدود 1.3 میلیون خودروی فرسوده سبک و بیش از 300 هزار خودروی فرسوده سنگین وجود دارد که قطعا این خودروهای فرسوده نقش به سزایی در افزایش مصرف سوخت و آلودگی هوا به خصوص در کلان شهر ها دارند.
در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر اینفوگرافی مصرف سوخت در کشورمان:
مصرف سوخت در ایران

مصرف سوخت در ایران

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/3/12
تا وقتی خودروسازهای داخلی فقط به فکر جیب خودشون هستند هیچ وقت پیشرفت در خودروسازی کشورمون رخ نمیده.
هم باید خودروی قدیمی سوار شیم، هم پول بیشتر بابتشون بدیم، و هم سلامتیمون در خطر بیافته. خدایا سایه این خودروسازی ظالم رو از سر ملت کم کن.
1398/3/13
... و همچنان خودورهایی با نصف قدرت و دوبرابر مصرف استاندارد های جهانی تولید میکنند و به ما القا میکنند که ملت ما بیش از حد از وسایل نقلیه شخصی استفاده میکنند