موضوعات داغ

علت گرانی باتری خودرو چیست؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
این روزها اکثر قطعات خودرو با افزایش قیمت مواجه شده‌اند و مشکل نمونه‌های تقلبی را هم باید به این مشکلات اضافه کرد. یکی از قطعات مهم خودرو که بسیار اهمیت دارد، باتری است که در سال جدید با افزایش قیمت رو‌به‌رو شده است. تقی علی‌اکبری رئیس اتحادیه باتری‌سازان در خصوص این افزایش قیمت و موضوعات مختلف درباره باتری توضیحاتی داده است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از گسترش نیوز، علی‌اکبری در خصوص گرانی باتری می‌گوید: یکی از شرکت‌های باتری‌ساز قیمت محصولات خود را ۱۸ درصد افزایش داده و دلیل اصلی آن افزایش قیمت مواد اولیه است. البته در خصوص تامین مواد اولیه از کشورهای داخلی و خارجی، شرایط را باید از خود تولیدکنندگان جویا شد، اما به طور کلی قیمت باتری به قیمت سرب بستگی دارد چون حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد باتری را سرب تشکیل می‌دهد.
گارانتی ایرانی‌ها بهتر از خارجی‌ها
وی در ادامه درباره انتخاب بین نمونه ایرانی و خارجی بیان داشت: در بازار نمونه‌های داخلی کیفیت بهتری دارد و دارای یکسال گارانتی نیز هستند و این در صورتی است که نمونه‌های خارجی فقط ۶ ماه گارانتی دارند. وی ادامه داد: تولیدات باتری داخلی توان پاسخگویی به ۳۰ درصد بازار را دارد. عمده واردات باتری به کشور نیز از کره‌ جنوبی است.

صادرات باتری ایرانی
رئیس اتحادیه باتری‌سازان درباره وضعیت کارخانه‌های سازنده باتری در کشور گفت: در کشور ۱۸ کارخانه باتری‌سازی وجود دارد که ۱۱ کارخانه به صورت فعال به ساخت باتری می‌پردازند. تولیدات شرکت‌های داخلی به علت دارا بودن کیفیت مناسب به کشورهای مختلف نیز صادر می‌شوند.
وی در پایان تصریح کرد: توصیه ما به مردم استفاده از باتری تولید داخل است، زیرا توان رقابت با نمونه‌های خارجی حتی محصولات کره‌ای را دارند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد