موضوعات داغ

کاهش 500 درصدی واردات تایر سواری به کشور

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
در حالی بنا به آمار های منتشر شده واردات تایر به کشور 500 درصد کاهش یافته است که کارخانه های تایرسازی نیر به دلیل مشکلات خود در تامین مواد اولیه و انتقال ارز به خارج از کشور قادر نیستند با حداکثر توان خود به تولید بپردازند و معلوم نیستند چگونه به نیاز کشور در این زمینه پاسخ داده خواهد شد.
به نقل از سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو، سیدمحمد میرعابدینی، دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک توضیح داد که فروردین ماه امسال 332هزار و 546کیلوگرم تایر به صورت رسمی وارد کشور شده و این رقم در مدت زمان مشابه سال گذشته دو میلیون و 132هزار و 300کیلوگرم بوده است که همین آمار خبر از کاهش 500 درصدی واردات تایر می دهد. بنابراین به زودی شاهد کاهش شدید رینگ های 16تا 21 اینچی در بازار و افزایش نرخ آن ها خواهیم بود. به علاوه تایرسازان نیز در تولید رینگ 13تا 15 اینچی با مشکلات و چالش های زیادی دست و پنجه نرم می کنند که به احتمال زیاد قیمت این تایرها نیز در آینده افزایش خواهد یافت.
جالب است بدانید با وجود آنکه واردات تایر به صورت رسمی به داخل کشور کاهش یافته است اما شواهد موجود در بازار حکایت ازبالارفتن قاچاق تایر به کشور دارد. پدیده نامبارکی که درنهایت سودی برای دولت و مصرف‌کننده نهایی نداشته و عملا سبب از بین رفتن خدمات پس از فروش می شود.
قاچاق تایر به کشور، دولت را از عوارض رسمی واردات بی‌نصیب می کند و دراین شرایط جای سوال دارد چرا دولتی‌ها حتی برای از دست نرفتن این عوارض نیز حاضر به کاهش عوارض گمرکی واردات تایرهای سواری از 40 درصد فعلی به مقداری کمتر نیستند. عوارضی که عملا صرفه اقتصادی برای واردات تایر را از بین برده است.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/3/16
ملت غیور هجوم ببرید یه وقت عقب نمونید ضرر کنید بالاخره متمدن ترین کشور جهان بودن که الکی نیست
1398/3/16
من نمیدونم این خبر رو خودتون برای اولین بار اعلام می کنین یا از جایی نقل قول می کنید ولی در هر صورت برام جالبه که حتی یک نغر هم اونجا نیست که بهتون بگه پانصد درصد کاهش یک کمیت چیز شدنی ای نیست. وقتی یک کمیت دو برابر میشه میگیم ۱۰۰ درصد رشد داشته. ولی اگه یه کمیتی نصف بشه میگیم کاهش پنجاه درصدی. مثلا وقتی شما میرید جایی خرید و قیمت یک کالا از ۱۰۰۰ تومن رسیده به ۵۰۰ تومن میگیم پنجاه درصد آف خورده یا تخفیف خورده. یا اگه همین جنس بشه ۱۰۰ تومن میگیم ۹۰ درصد تخفیف خورده. اگه بشه ۱۰ تومن میگیم ۹۹ درصد آف خورده. وقتی چیزی صد درصد کم بشه یعنی مقدارش هر عددی که باشه تبدیل شده به ۰. پس در مورد کاهش بیشترین مقداری که داریم ۱۰۰ درصد هست و معنیشم اینه که کمیتی مقدارش به ۰ تبدیل شده. حالا این کاهش ۵۰۰ درصدی که نوشتین یعنی چی؟ قرار نیست ریاضیدان استخدام کنین ولی یه دیپلم ریاضی هم مشکلتون رو حل می کنه! (حتی اگه فقط نقل قول کرده باشید که ظاهرا هم اینجوریه!)
1398/3/17
يه جفت لاستيك ژاپني يوكوهاما براي ساينا 1.500.000 تومان كره اي 1.200.000 و چيني جنس به اصطلاح خوب 1.000.000 تومان . لعنت به همه چي !!
1398/3/17
کاهش که بیشتر از صد در صد نمی تونه باشه.
1398/3/17
بابا ریاضیات را به سخره گرفتید پانصد درصد. :|