موضوعات داغ

دنا پلاس اتوماتیک به بازار می آید؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
حدود دو سال پیش بود که ایران خودرو خبر از همکاری با کمپانی پانچ بلژیک، برای ساخت دنا پلاس اتوماتیک داد. پس از بازگشت تحریم های خودروسازی، خبری از این خودرو منتشر نشد تا اینکه امروز خبرگزاری رسمی ایران خودرو، ایکوپرس، اعلام کرد بزودی دنا پلاس اتوماتیک با گیربکس شش سرعته به بازار عرضه خواهد شد. این گیربکس از نوع اتوماتیک عادی یا AT بوده و به گفته ایران خودرو، منطبق بر استانداردهاي روز، سبك و كم حجم بوده و داراي مزاياي رقابتي نسبت به خودروهاي مشابه در بازار است.
به بیان ایران خودرو، مطابق اندازه گیری های صورت گرفته، دنا پلاس اتوماتیک می تواند در کمتر از 10 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. شش سرعته بودن و بهینه بودن نسبت دنده ها، از مزایای این گیربکس در مقایسه با انواع چهارسرعته قدیمی است که تاکنون در محصولات پژو شاهد بودیم. مبدل گشتاور به روز و مدرن استفاده شده در گيربكس اتوماتيك شش سرعته، ظرفيت شتاب گيري مناسب، شيب پيمايي قوي و قابليت كشش بالايي را در دناپلاس ايجاد كرده است.
به گفته ایکوپرس، این گیربکس می تواند با توجه به وضعیت رانندگی در هر لحظه، بهترین دنده را انتخاب کند تا همواره شاهد ارایه بهترین عملکرد از جانب موتور باشیم. تنظیم خوب گیربکس برای شروع به حرکت و تعویض دنده ها حین حرکت، موجب کاهش مصرف سوخت و دستیابی به شتاب مناسبی شده است. اين گيربكس مدرن در خودروي دناپلاس مجهز به سيستم هاي كنترلي و انتقال قدرت به روز، سبب كاهش وزن و ابعاد، ضمن حفظ عملكرد بالا شده است.
ایران خودرو عنوان می کند که گیربکس شش سرعته در نظر گرفته شده برای دنا پلاس اتوماتیک، مناسب شرایط آب و هوایی ایران توسعه داده شده و كاليبراسيون مجدد در سطح خودرو و موتور، سبب ارتقاي بيشتر بازدهي و همچنين كاهش مضاعف مصرف سوخت شده است. در این جعبه دنده اتوماتیک، مبدل انتقال حرارت روغن به آب گیربکس 8 سرعته به کار رفته که ظرفیت بالاتری دارد و بهتر می تواند قطعات گیربکس را در تعامل با روغن گیربکس نگه دارد. طراحی مناسب سیستم تعویض دنده و استفاده از سردسته دنده زیبا به منظور افزایش جذابیت ظاهری کابین این خودروی لوکس اتوماتیک از دیگر ویژگی­های این محصول است.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/3/13
خخخ همین دیرروز بود میگفتن که یه سری از اپشنهای دنا پلاس چه ساده چه توربو حذف میشه مثل سانروف وانتنو... حالا میگن میخوان گیربکس اتومات بذارن روش واقعا
1398/3/14
این خودروی “لوکس” اتوماتیک؟؟؟ جوک سال ۱۳۹۸
1398/3/14
آخر متن نوشته شده ، افزایش جذابیت ظاهری کابین این خودروی لوکس اتوماتیک!!!!
تعریفتون چیه از لوکس ؟!؟ این کابین پلاستیک بازیافتی که بوی نامرغوبی ایش خف ات میکنه !؟ لوکسه؟!
طراحی ای ناب اش خیلی جذابه ؟!؟
دنده اتومات اضافه کنن ، جذابیت ظاهری کابین بیشتر هم میشه؟!؟

بابا چی به سرتون اومده آخه ؟! چیشد یهویی ؟
چقدر همه چی تباه شد !! یه زمانی منظور از لوکس
رولزرویس و بنتلی بود
1398/3/16
کار کردن روی پلتفرمی که ذاتا ایراد دارد ارزشی ندارد مشتری دلزده میشود حالا هی چراغ سپر داشبور گیربکس عوض کنند
1398/3/18
حالا که سقف سانروف ،آنتن کوسه ای از دنا پلاس و دناپلاس اتوماتیک حذف شده با پزو پارس اتوماتیک فرقی نمی کند تا 12ماهه دیگه موعد تحویل خیلی از آپشنهای دناپلاس اتومات رو حذف خواهند کرد.