موضوعات داغ

نگاهی به اتوبوس هیوندای ، بزرگ قامت سبز

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
مدت زمانی است که هیوندای نیز وارد حرفه اتوبوس سازی شده تا در کنار بزرگانی همچون مان، ولوو، اسکانیا و مرسدس بنز به رقابت بپردازد. تازه ترین محصول این کمپانی کره ای، یک اتوبوس دوطبقه الکتریکی است که قابلیت حمل هفتاد مسافر را داشته و حداکثر برد آن نیز سیصد کیلومتر است. طرح این اتوبوس توسط هیوندای در نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و زیرساخت ها که در کره جنوبی برگزار می شود، به نمایش در آمد.
هدف اصلی ساخت این اتوبوس هیوندای ، کاهش آلودگی هوای کارکرد خودرو در مسافت های کوتاه بوده است. 11 نفر در طبقه اول و 59 نفر در طبقه دوم می توانند بنشینند، که این رقم 1.5 برابر یک اتوبوس عادی در کره محسوب می شود. یکی دیگر از ویژگی های جالب اتوبوس هیوندای ، قابلیت شارژ آن در طی حرکت است. یک باتری پلیمری 384 کیلوواتی وظیفه تامین انرژی این اتوبوس را بر عهده دارد که خنک سازی آن با آب صورت می گیرد. صفحه های خورشیدی قرار گرفته بر سقف اتوبوس، می توانند در طی مسافت 300 کیلومتری که اتوبوس هیوندای پیمایش می کند، باتری ها را به میزان 72 دقیقه شارژ می نماید.
تعلیق جلو مستقل است، چرا که تمرکز بر راحتی مسافران بوده است. موتورهای جلو و عقب مجزا هستند هر کدام 240 کیلووات قدرت دارند، و بسته به میزان توانی که اتوبوس نیاز دارد، می توانند فعالیت کنند. این امر به بهبود مصرف انرژی باتری ها کمک می کند. اتوبوس هیوندای همچنین سه محور دارد و یکی از دو محور عقب نیز قابلیت فرمان پذیری دارد که به کنترل بهتر اتوبوس کمک می کند.
اتوبوس هیوندای همچنین به کنترل دینامیک خودرو یا VDC مجهز است که کمک می کند تا وسیله نقلیه بتواند بهتر مسیر را شناسایی کند و وسیله نقلیه در مسیر حرکت باقی بماند، علاوه برآن سیستم ترمز اضطراری خودمختار و سیستم نگهدارنده بین خطوط، تحت این سیستم فعالیت می کنند. مشخص نیست که هیوندای کی این اتوبوس دوطبقه الکتریکی را به خط تولید وارد می کند، اما هنوز نیاز دارد تا ورودی های مخصوص معلولین را به آن اضافه کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد