موضوعات داغ

تویوتا فورچونر 2016 معرفی شد

عکس مطلب اول
دو سه روز پیش بود که عکاسان جاسوسی فعال و همیشه در صحنه صنعت خودروسازی جهان تصاویری از نسل جدید تویوتا فورچونر (Fortuner) را بدون پوشش و استتار در فضای مجازی منتشر کردند، ولی حالا شعبه استرالیایی تویوتا به صورت رسمی از این محصول به همراه اطلاعات تکمیلی آن پرده برداری کرد. گفتنی است که این نسل از فورچونر هم همچون سابق برپایه آخرین مدل از وانت پیکاپ تویوتا هایلوکس طراحی شده است، ولی تغییراتی کلی برای تبدیل شدن به یک شاسی بلند SUV بر روی آن انجام شده است.
طول 4795 میلی متری، عرض 1855 میلی متری، ارتفاع 1835 میلی متری و در نهایت فاصله بین دو محور 2745 میلی متری، ابعادی است که تویوتا برای چهارچوب و طراحی و توسعه نسل جدید فورچونر در نظر گرفته است. پیش از این در مقاله‌ای مربوط به تصاویر جاسوسی منتشر شده از این محصول به طراحی ظاهری این محصول و تفاوت‌های آن با مدل قبلی‌اش پرداختیم، به همین دلیل در این مقاله سعی بر پرداختن به اطلاعات فنی و پیشرانه این محصول خواهیم داشت، البته تا هنوز از این بخش خارج نشده‌ایم، به چراغ‌های تمام LED مجهز به چراغ‌های مخصوص روز و هفت صندلی استاندارد برای سرنشینان هم اشاره‌ای داشته باشیم که پیش از این سخنی از آن‌ها به میان نیامده بود.
خب، اول از همه برویم به سراغ اصل کاری فورچونر یعنی پیشرانه اصلی خودرو که از یک موتور چهار سیلندر 2.8 لیتری توربودیزل با حداکثر قدرت 177 اسب بخاری تشکیل شده است که با متصل شدن آن به جعبه دنده‌ای شش سرعته دستی، در دور پایین 1600 دور بر دقیقه موتور حداکثر 420 نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند که با جایگزین کردن جعبه دنده‌ای شش سرعته اتوماتیک جدید به جای جعبه دنده دستی، حداکثر گشتاور تولیدی آن در دور موتور 1400 دور بر دقیقه از 420 نیوتن متر به 450 نیوتن متر افزایش می‌یابد که می‌تواند حداکثر 3000 کیلوگرم را با جعبه دنده دستی و حداکثر 2800 کیلوگرم را با جعبه دنده اتوماتیک، بکسل کند.
از نظر تعلیقی هم تویوتا برای گرفتن ضربات وارده به محور جلو از سیستم تعلیق دوجناغه یا طبق دوبل و همچنین بر روی محور عقب هم از سیستم تعلیق چند اتصاله یا همان مولتی لینک برخلاف سیستم تعلیق برگی هایلوکس، استفاده کرده که برای فراهم کردن محیطی آرام‌تر و نرم‌تر در فضای داخلی کابین، چنین انتظاری از تویوتا می‌رفت. برای مهار خودرو به بهترین شکل ممکن هم تویوتا بر روی هر چهار چرخ خودرو از سیستم ترمز دیسکی به صورت استاندارد بر روی تمامی آپشن‌ها استفاده کرده است. علاوه بر این‌ها هم می‌توان به سیستم کنترل نوسان کابین و شاسی، قفل دیفرانسیل عقب، دوربین دید عقب و هفت کیسه هوای ایمنی برای این خودرو اشاره کرد.
در آخر هم تویوتا اعلام کرد که مدل جدید فورچونر را در دو مدل چهار چرخ محرک و محور عقب محرک از ماه اکتبر سال جاری میلادی ثبت سفارش خواهد کرد.

نظرات کاربران

71 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/4/26
طراحی مفهومی با ابهت و فوق العاده قد بلند. یه نکته عجیب از موتورش مشخصه ... بله باتری اسیدی!!!
1394/4/27
یله باتری اسیدی+سیستم صوتی بی کیفیت+صندلی ساده و خبری از گرمکن وسرد کن نیست+مانیتو کوچیک البته اگه بزارن+صفحه کیلومتر ساده+از سقف پانامرا خبری نیست+گرمکن فرمان هم ندارد+به سیستم باد لاستیک و سیستم های پیشرفته ی کامپیوتری هم فکر نکن +......
یک تراکتور با امکانات پراید که چراغ LED و شیشه برقی و کولر داره
1394/4/27
آقا اگه یه نفر پیدا شد که بگه امکانات میتسوبیشی اوتلندر ، سوبارو فارستر ، تویوتا RAV4، هوندا CRV، از سانتافه بیشتره یا تو جاده بهتر میره و از لحاظ هندلینگ از سانتافه ی فول بهترن به خصوص میتسوبیشی اوتلندر که با اون موتور کم جون و هیکل بزرگ و آیردینامیک افتضاح فقط به خواتر7 نفره بودنش شده قهرمان سامورایی برا ژاپنی بازهای بازار و ازش اسطوره ساختن و میکوبنش سر سانتافه ی مظلوم
من دیگه حرفی نمیزنم اما اگه جوابی ندارید دیگه سکوت کنید و همین جا بحثو تموم کنیم
1394/4/27
برید بنده خداها یاشار داره فورچونر 2016رو با لندمارک چینی مقایسه میکنه اونوقت شما دارید درباره ی سانتافه ی بزرگ با ما بحث میکنید
1394/4/26
باز یه ژاپنی بیریخت دیگه
و باز تقلید از کره و شاسی بلند محبوب سانتافه
خدایش عقبش کپ سانتافه هست ولی خیلی زشت تر
ژاپن تا کجا به عقب داره میره ، سال 2015 محصول 2013 کره رو تقلید مبکنه تازه نه به زیبایی سانتافه
حیف پول
تازه وقتی مردم ساده میرن ماشین ژاپنی میخرن میبینن تو چین یا استرالیا ساخته شده و باید یه آهن پاره ی زشتو یه عمر با تبلیغ دوام نگه دارن هوندا و میتسوبیشی های تو ایران همشون تو چین ساخته شدن و چین یه دستی رو سرشون میکشه و میده سایپا تا به نام اریو S300 قالب کنه به ایران تا حالا فکر کردید چرا ماشین کره ایی با مارک چینی فروخته نمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چون خودشون بر عکس ژاپنی ها فروش میرن
1394/4/26
اولا که عقب، کپی سانتافه نیست و شبیه هستند دوما هم توی یکی دو سال اخیر چراغ عقب با این سبک زیاد شده نمونه اون راو 4 یا سورنتو جدید. دوما ماشینای ژاپنی آهن پاره هستند؟؟!!!کیفیت ندارند؟؟؟!!! شما راو4 و سانتافه رو وقتی سوار میشی اونجاس که میفهمی ماشین کره ای از لحاظ تکنولوژی فعلا کار داره تا به ژاپن برسه.
سوما اون قسمتی که درباره هوندا و میتسوبیشی نوشتی رو جان من خودت فهمیدی؟ یعنی مثلا هوندا آکورد رو چین ساخته بعد هم آریو همون هوندا آکورد هست که توی چین ساخته شده و چین الان داده به سایپا که مونتاژ کنه؟؟؟ واا عجبا
مشکل ما ایرانیا اینه که اولا عقلمون به چشممونه و فکر میکنیم ماشین فقط زیبایی و آپشنش هست دوما هم فکر میکنیم بازار جهانی هم مثل بازار داخل کشور ما هست در صورتی که اینطور نیست برای مثال در بین پرفروش ترین ماشینای سال 2014 آمریکا فقط دو محصول از هیوندای (سوناتا و الانترا) در بین 20 ماشین پرفروش هستند اونم رتبه های پایین جدول هستند. پرفروش ترین سدان های آمریکا کمری و آکورد هستند ولی توی کشور ما میگن سوناتا بهتر از این دوتاس میپرسی چرا؟ میگن چون خوشگلتره!!!!!
1394/4/26
معلومه هیچ بویی از خودرو نبردی شما!
هوندا مونتاژ چینه؟؟!!!!نه عزیز مونتاژ آمریکاس!
اگه به این میگی کپی که فقط باید گفت باشه هرچی شما میگی!
در مورد فروش هم کاملا حق با شماست.تویوتا کمری فروش نمیره که میشه پرفروش ترین خودروی آمریکای شمالی.
کرولا که اصلا 1 دونه هم نخریدن که رکورد فروش بیتل رو هم زد! و در کل عنوان پرفروش ترین برند جهان در سال هم یه دروغ بزرگه!
تبلیغ دوام هم واقعا الکیه باهات موافقم.لکسوس انقد بی کیفیته که چندین سال همینجوری الکی میشه مورد اعتماد ترین و با کیفیت ترین برند آمریکای شمالی!
مقایسه استراتژی فروش ژاپن با سایپا هم کاملا درسته.احسنت!
اصلا هیوندای باید عنوان بهترین برند خودرو رو بهش بدن و کره هم بشه بهترین کشور خودرساز!
در ضمن مونتاژ در چین به کیفیت ربطی نداره به ارزونی کارگر مربوطه.اپل هم در چین مونتاژ میشه اما کیفیتش بی نظیره.
1394/4/26
از اسمت مشخصه چیکاره ای(ix45)
همین مونده یه کره ای بازه تازه به دورون رسیده ماشنای ژاپنیو ببره زیر سوال!!!!!!!!!!!!!
1394/4/26
اول بگم نه تویوتا دارم نه کره‌ای. اما همه جای دنیا برای همه ماموریت های سخت مثل سفر به قطب یا مناطق دور افتاده از خودروهای تویوتا استفاده می‌کنند فقط به خاطر قابلیت اعتماد بی بدیل
1394/4/26
من واقعا برای شما متاسفم که این گونه صحبت می کنین و یک کره ای تازه به دوران رسیده رو با هیوندای یا سایر کره ای ها مقایسه میکنید معلوم از اسمتان و حرف زدنشان طرفدار کره ای ها هستید لطفا قبل از این کار یکم مطالعه در مورد خودرو و تاریخچه آن داشته باشید بد نیست. زنده باد تویوتا
1394/4/26
من واقعا برای شما متاسفم که این گونه صحبت می کنین و یک کره ای تازه به دوران رسیده رو با هیوندای یا سایر کره ای ها مقایسه میکنید معلوم از اسمتان و حرف زدنشان طرفدار کره ای ها هستید لطفا قبل از این کار یکم مطالعه در مورد خودرو و تاریخچه آن داشته باشید بد نیست. زنده باد تویوتا
1394/4/26
حسين جان برادر من بحث با أين دوستان بي فايدست خودتو خسته نكن
أين دوستان اگه اطلاعات كافي در باره ماشين داشتند سوار كره اي ها نمي شدند پس بذار تو توهمات خودشون بموننو لدت ببرن
انكه پيج فورچونر برو ببين تو قسمتي مربوط به معرفي پاژيرو جديد ارمين جان چي نوشته.....
1394/4/27
واقعا خنده داره توی هیچ جایی جز ایران که بدلیل محدودیت ها ماشین های کره فروش میره هیچ جا کره رو جز ماشین ساز متوسطم حساب نمی کنن اما انقد تویوتا و لکسس عالی هستند که در امریکا بعد محصولات جنرال موتور بیشترین فروش دارند ضمن اینکه با ارزش ترین برند جهانی خودرو است پس اصلا درست نیست حتی رینگ فورچونر رو با سانتافه مقایسه کنیم
1394/4/27
كلا از اول تا آخره حرفات خنده دار بود :)))
1394/4/27
يعنى براى صحبتهات تره هم خورد نمى كنم، كيفيت و دوام و كارايى تويوتا كجا و اسباب بازيهاى كره كجا كه هزار و يك اشكال پيدا مى كنن.تو در تويوتا پول اصالت ، اعتماد ، و اطمينان رو م يپردازى تو ميتونى در جهل مركبت غوطو ور باشى ، من كسى هستم كه سانتافه، موهاوى ، جنسيس و وراكروز روندم ولي با سوارى كرولا، پشت پا زدم به همه كره اي ها. بماند كمرى مقتدر و روفور معظم. مقايسه تويوتا با هيونداي مثل مقايسه آمريكا يا ژاپنه با لبنان. عاقلانه تر و دقيق تر بنگازيم
1394/4/27
۱.تویوتا اولین خودروساز دنیا هست
۲.ماشین کره انگار نقاشی های خیالی بچه ۴ ساله هست
۳.خیلی ها آرزو داشتن تویوتا دارن
1394/4/27
دوست عزیز توجه داشته باش تعصب افراطی انسان را کور و کر میکنه و نه حرف حق رو میشنوه و نه واقعیت رو می بینه..... حکایت شماست که مقایسه نابجا می‌کنی بین خودرو ژاپنی با یک قرن پشتوانه و صنعت و تکنولوژی و ماشین کره ای که هنوزم کپی کار است و دهها سال فاصله دارد... مقایسه ساده بگم فرش دست بافت با فرش ماشینی تمام..
1394/4/27
چی شده
1394/4/27
i45 عزیز ببین این ژاپنی ها چقدر زورشون اومده دلم برا بنده خداها میسوزه رفتن کلی پول دادن و یه ماشین زشت دستشونو گرفته هیچ کسی هم ازشون نمیخره و رو دستشون باد کرده مقصر هم هیوندای رو میدونن
1394/4/27
بنده صحبت این بنده خدا ix35 اصلا قبول ندارم. ولی صحبت های بعضی از این دوستان خیلی خنده داره! حسین جان بنده سوناتا دارم و اونو به هوندا ترجیح می دم چون تو ایران زندگی می کنم. شما می دونستید فقط چراغ جلو هوندا آکورد 15 میلیون قیمت داره!!!!!!! بنده سوناتا خریدم چون قیمت یدکی هیوندا تو ایران بسیار کمتره .همینطور خدمات پس از فروش و بازار دست دوم بسیار بهتری داره! نه به خاطره این که خوشگلتره!! اتفاقا کسانی که برندهایی مثل هوندا و سوبارو و فلوکس واگن و حتی نیسانو تو ایران می خرند هیچی از ماشین نمی دونن( البته اشکال از ماشین نیست) ولی اولین بار که به هر دلیل مثل تصادف یا اشکالات جزئی واسه تعمیر ماشینشون اقدام کنن کاملا متوجه می شن که سمت این ماشین ها نیاید رفت مخصوصا هوندا و سوبارو!!!! پس عزیزم اگه یکیو دیدی که سوناتا سوار هست فکر نکن از ماشین چیزی نمی دونه! بدون اولا ماشینشو 50 میلیون ارزونتر از کمری خریده و دوما فکر خدمات پس از فروشش و بازار دست دو م ماشینش بوده! تا مثل آکورد رو دستش باد نکنه( البته که اگر بازار اینجا مثل آمریکا بود انتخاب اول منم هوندا آکورد بود)
1394/4/27
آخه Ix45 هم شد ماشین ؟ تو از صنعت خودرو سازی ژاپن چی میدونی که ظاهرانه نظر میدی؟ یه پرادو 2006 Gx چپی و دور رنگ به ix45 شرف داره
1394/4/27
ماشین های ژاپنی فقط پول مارک میخورن آدم باید عقل به خرج بده بره کلی پول یه ژاپنی بده که از یه کره ای با نصف قیمت اون عقب تر باشه
1394/4/27
قرصاتو به موقع مصرف کن برادر من...
1394/4/26
حیف پول
تازه وقتی مردم ساده میرن ماشین ژاپنی میخرن میبینن تو چین یا استرالیا ساخته شده و باید یه آهن پاره ی زشتو یه عمر با تبلیغ دوام زیاد نگه دارن هوندا و میتسوبیشی های تو ایران همشون تو چین ساخته شدن و چین یه دستی رو سرشون میکشه و میده سایپا تا به نام اریو S300 قالب کنه به ایران تا حالا فکر کردید چرا ماشین کره ایی با مارک چینی فروخته نمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چون خودشون بر عکس ژاپنی ها فروش میرن
1394/4/26
ix45 اون قسمتش خیلی برام جالب بود 1000 لایک
1394/4/26
قطعا از نسل قبل بسیار زیباتر و بروزتر شده
من یه سوال دارم از جناب ix45:
در مورد طراحی بحثی ندارم چون سلیقه ایه
چرا گارانتی و وارانتی کره ای ها 10 ساله؟
چرا امار فروش تویوتا چند برابر محصولات کره ایه؟
چرا بیش از 10 سال لکسوس بهترین خودروی لوکس بالاتر از بنز و bmw بوده؟
و در نهایت شعری در وصف کسانی که بدون منطق بحث میکنن و برعکس همه ی دنیا میخوان برای جلب توجه خودشونو مسخره دست دیگران کنن:
ان کس که نداند که نداند که نداند
بر پست ریاست ابدو دهر بماند
1394/4/26
آدم به جای این یه لندمارک میخره موتورش که کاپراست و عالیه چون کاپرا دست نیروهای نظامی و دولتی هست وآخ نگفته اتاقشم والا با این فرقی نمیکنه کلی پولم آدم میزاره جیبش تو تبریز که ماشینای منطقه آزاد یا آمریکایه یا کره ایی کسی ژاپنی نمیخره
1394/4/26
دقیقا برعکس نسل قبل واقعا زیباست
1394/4/26
ix45 حرفهایی میزنیا. پرادو سگش شرف داره به سانتافه. آخه چقدر از محصولات کره ای طرفداری میکنید. احتمالا چون خودتون دارید اینو میگید. مردم ایران همه همینند. بنظرم بهتره برید بجای این حرفها درستونو بخونید...
1394/4/26
پرقدرت و با کیفیت و زیبا
1394/4/26
چی شده جریان ضد ژاپنی درست شده؟؟
دوستان آسان موتور اومدن خودرو بانکو بگیرن!
همه برن هیوندای بخرن!!
1394/4/27
ماشین فقط i20 و سانتافه
کارخونه فقط هیوندای
نمایندگی هم فقط آسان موتور
1394/4/26
طراحی افتظاح نسبت به نسل قبلی بهتره اما برا این نسل اصلا قابل رقابت با رقبای آمریکایی و اروپایی نیست
1394/4/27
البته افتضاح درسته!!
هرچی شما بگین!لابد ix45 قابل رقابته :D
1394/4/27
طراحی محافظه کارانه ای داره باز هم. اما باید بیاد داشت که تویوتا یک SUV ساز تمام عیار است.درضمن صنعت خودور کره پیشرفت خیره کننده ای داشته و یواش یواش از خودروساز درجه 2 به 1 نزدیک شده اما باید دقت کرد که فاصله زیادی با ساخت رقیبی برای LS460،LFA،GTR و... داره و در سطح اول خودرو سازی دنیا حرفی برای گفتن نداره.اما پیرفتش شگفت انگیزه و مایه خجالت ما ایرانیها! سانتافه هم خودرو زیبا و با کیفیتی هست اما خیلی جا کار داره چون اصل خودرو یه وسیله مکانیکی هست نه اتاق زیبا با کلی امکانات الکترونیکی.
1394/4/27
باسلام خدمت همه.ازهمه دوستان خواهش می کنم یه کم واسه حرفایی که میخوان بزنن دقت کنن.من نمیدونم اس 300 یا سایپا چه ربطی به این قسمت داره که مینویسین.اولاکه اس 300 مال کارخونه زوتای چینه که همکاری داره با فیات ایتالیا دوما اینجاهم اصلا حرفی درمورد این ماشین نبود.نویسنده درمورد فورچونر نوشته وگفته اگه نظری در مورد این ماشین دارین بنویسین.این قضیه اصلا ربطی به خودروهای چینی یا کره ای یا نداره که همش درموردش بحث میکنید.نمیدونم ایناچه اخلاقی هست که راه پیدا کرده بین ما ایرانیا واقعا شرم داره هرکی که هیچی هم در مورد چیزی نمیدونه میاد در موردش بحث میکنه.همش میخوایم یه چیز پیداکنیم سرش بحث کنیم همدیگه رو بکوبیم.تمام بحثامون شده از روی تعصب.هرکی از هرماشینی خوشش میاد ، درجا میاد اینو میبره بالا بقیه رو میکوبه.بخدا زشته یکم بزارید کنار این کارا رو.تا اسم یه ماشین چینی میاد همه مینویسین چینی آشغال.چینی مزخرف.آقا دوست عزیز تو این مدل رو نشستی تستش کردی که درجا درموردش مینویسی؟خودت برو یکم تحقیق کن ببین همین چین کی شروع به تولید ماشین کرد و به کجا رسیده تا چند سال هم بازار خودروی جهان رو میگیره.چون جمعیت چین زیاده هرچیزی که تو جهان فروش داره درجا چندتا کارخونه میزنن که همه برن سرکار.اگه بازار چین بخوابه بازار دنیا خوابیده.تمام کارخونه های بزرگ تو چین شرکت تولیدی میزنن چون هزینه کارگر توچین پایینه.تو 10 سال ببینید که اونا به کجارسیدن ماکجا داریم میریم.هرروز افت پیشرفت.هرماشینی رده کلاسی داره وقتی درموردش نمیدونید تو رو به خدا نیاین اینقدر حرف نزنین تامیگی کمری یکی مینویسه ماشین فقط آزرا کره ای اینطوری ژاپن آشغال.یعنی چی ؟وقتی که نمیدونی این دوتا تو دوتاکلاس جداگانست واسه چی اینا رو مینویسی؟قبل از این که در مورد ماشینی نظر بدین اول رده کلاسیشو بدونین.بعدش تا ماشینی رو که نمیشناسین سوار نشدین و تست نکردین در موردش خواهش نظر ندین.هرکی میاد تویوتا زشت شده!این نظر تویه نه نظر بقیه که میخوای نظرخودتو به بقیه تحمیل کنی.قیافه خودرو به سلیقست هرکسی یه سلیقه ای داره یکی خوشش میاد یکی نمیاد.یکی ماشین کم مصرف خوشش میاد یکی شاسی بلند یکی یکی اسپرت باموتورای حجیم.همه چیز تو این دنیا یکسان نیست همه هم مثل هم نیستن هرکس یه سلیقه و یه افکاری داره.نویسنده زحمت میکشه واستون اطلاعات میزاره که شما چیزی یاد بگیرین در عوضش بهش میتوپین.اگه اشتباه کرده جایی تو نظرات بنویسین این قسمت اشتباهه منبع دقیقشم بنویسید که اصلاح کنه نه اینکه بهش بتوپین.بخدامن به هیچ جاهم وابسته نیستم.فقط ازتون خواهش میکنم یکم افکارتونو درست کنید.اینقدر رو تعصبات و اطلاعات غلطی که دارین حرف نزنین.تویوتا ماشینه خوبیه اونقدر پیشرفت کرده که داره با بنز و بی ام و رقابت میکنه ماشینای کره ای هم ماشینای خوبین تو این چند سال پیشرفت خوبی داشتن کسی هم منکرش نمیشه ولی مونده به تویوتا برسه و با پیشرفتی که دارن بعید هم نیست برسن تا چندسال دیگه.اگه دوتا ماشین ازهیوندا با تویوتا تو یه کلاس همزمان بشینی خودت به همه چیز پی میبری.همون طور هم که تویوتا رو با بنز یا بی ام و بشینی.آلمان پیشنهادات مشتریاشو شنید رفت مشکلاتشو رفع کرد شد برترین خودروساز دنیا!ولی ما،ماشینی که هنوز در نیومده هزار جور حرف در موردش میزنیم.واقعا که واسه خودمون متاسفم بعد ناراحتم میشیم که به ما میگن جهان سومی.اگه ما بااین حرفاو کارامون این اسممون نباشه دیگه کی باید باشه؟
1394/4/27
آقایsaman که مثلا خیلی روشنفکری
s300 موتور و گیربکس و سیستم فنیش میتسوبیشی لنسر 1600 هست فقط با یه اتاق زیبای چینی تا بفروشه
گواه بر این ادعا هم فروش بیشتر اس300 سایپا با بیش از 70 میلیون قیمت نسبت به لنسر وارداتی 1600 با قیمت75 میلیون
یعنی مردم نمی فهمن که ماشین وارداتی ژاپنی بخرن یا یه چینیه مونتاژ سایپا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا فروش S300 از لنسر با اون قدمتش ،خیلی بیشتره؟؟؟؟؟
چرا سراتوی نسل قبل مونتاژ سایپا با موتور1600 فروشش از سیویک بیشتره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تازه نسل قبلش
برادر من ماشین ژاپنی تو ایران دیگه به تاریخ رفت
سوزوکی با اون سابقه ی حضور تو ایران و پشتگرمی به ایران خودرو دیگه فروش نمیره، چون برا هر ایرادی باید بیای نمایندگی یادگار امام
مزدا 3 هم که بازی رو به النترا و سراتو باخته
رونیز و پیکاپ که دیگه پدر بزرگ شدن و با بی آبرویی فرار کردن و به جاشون وانت رنچ چینی داره آبرو داری میکنه و جایگزین شده
نیسان مورنو که پارس خودرو مونتاژ میکرد انگار از اول نبود و محو شد
نیسان قشقایی که زیر بار قدرت توسان کمرش شکست
با وجود سوناتا که ماکسیما با اون درخشش از بس کسی نمیخرید جمع شد رفت
چرا خودتونو میزنید به اون راه بابا تو ایران اول کره بعد چین بعد ژاپن فروش میرن
آمریکای شمالی رو هم ول کنید اینجا ایرانه
1394/4/27
پاژرو اسپرت ۲۰۱۶ خیلی شاخ تره
1394/4/27
just japan -just toyota
1394/4/27
من نمیدونم اینایی که میخوان نقد کنن فقط بازار ایران یا آسیارو میبینن بابا تویوتا داره با کل جهان رقابت میکنه و طراحی این ماشین در برابر رقبای اروپایی آمریکایی خیلی ضعیفه بله طراحیش در مقابل خودروهای چینی و کره ایی بازار ایران که تو یه رنج قیمتی هستن تقریبااا خیلی بهتره
من در سلیمانیه ی عراق زندگی میکنن با وجود اینکه مردم اینجا شاسی بلند های تویوتا خیلی طرفدار دارن مخصوصا مدل لندکروزر و لکسوس لندکروزر اما برای خرید اس یو وی های شهری سراغ امریکایی ها میرن چون واقعا از نظر امکانات و فنی یک سرگردن از بقیه ی اس یو وی های شرکت های دیگه بالاتره
البته من خودم اینجا ویتارا دارم برا اینکه هم خرجش خیلی کمتره هم وقتی به ایران میام لازم نیست ماشین رو کاپیتاژ کنم
امیدوارم در نقد هایی که دوستان انجام میدن همه ی جوانب رو در نظر بگیرن.
1394/4/29
سلیمانیه الانترا ریختست
1394/5/2
دوست عزیز میشە توضیح بدید چطور برای رفتن بە ایران لازم نیست کاپیتاژ بگیرید.؟
1394/4/27
بی خیال همه ی شاسی ها فقط وفقط کیا موهاوی با قلب تپنده 3800 CC باپشرانه ی 6سیلندر 24 سوپاپ و8سیلندر فقط هم V8 بابام 2011 رو داره ولی V6 برای هیچ شاسی بلندی کله نمیذاری هم تو آفرود هم جاده مخصوصآ تویوتا اف جی یا لندکروز .. یه شاسی ابر قدرتی
1394/4/29
موهاوي يه دونه باشه.
1394/4/27
هی ما هیچی نمیگیم خیلی دارید به سانتافه ی محبوب کره ایی سوارهای بازار و هیوندای توهین میکنید هیوندای تو خیلی از بازارها از ژاپنی ها بیشتر میفروشه
اگه یه سر به بازار های افغانستان و پاکستان بزنید میبینید که اونا تویوتا سوارن اما تو اروپا هیوندای خیلی فروش میره
1394/4/29
دوست عزيز لطفاً با مطالعه بيشتر نظر بدهيد. اولاً که ساليان سال است که در بازار آمريکاي شمالي تويوتا کمري، هوندا آکورد و مزدا جزو پرفروشترين ها بودن. در بازاري که مشتريان حق انتخابهاي فراواني دارند و از انحصار خبري نيست!!! ثانياً مثالي که شما زديد نه تنها ضعف تويوتا محسوب نميشه بلکه نقطه قوت آن نيز هست. در کشورهايي مانند افغانستان و پاکستان با کيفيت پايين سوخت، آب و هواي بسيار متغير و جاده هاي بسيار ناهموار هر اتومبيلي نمي تواند دوام بياورد! حالا شما خوت قضاوت کن که شايط کشور ما به اروپا شبيه تره يا کشورهايي که شما فرموديد. ممنون
1394/4/27
چه عجب سایت یه جونی گرفت و ما شاهد یه بحثی هم شدیم خوبکه کامنت ها زیاد باشه
1394/4/27
اینو تو قسمت پاجرو هم گفتم
یه شب یدونه شاسی بلند بزرگ میتسوبیشی که هیکل بزرگی داشت و چراغای عقبش سفید بود تو اتوبان سمنان _ تهران پشت سانتافه ی من میومد
1_نورچراغ زنونش از من خیلی با کیفیت تر و بیشتر بود ولی مطمعنم باطریشو زود خالی میکنه و این یه امتیاز منفی برا میتسوبیشی 2_ شتاب و سرعتش بیشتر بود و هرچی تخته گاز کردم بازم تو سینه کشی با شتاب راحت ازم رد شود و اونم فکر کنم به خواتر 6 سیلندر بودن اون بود پس مصرف سوختشم حتما زیادتره و اینم نمره منفی (البته یسری از دوستان سعی دارن بگن موتورش 2.4 بوده تا توجیه کنن اما بعد تو یه سایت استرالیایی فهمیدم که هم 3000 داره هم هیبرید هم 2.4 که مطمعنم 3000 بود چون اگه غیر این بود سوسکش میکردم بگذریم )3_ سر بیچ های گردنه ی آهوان من باید ترمز میزدم ولی اون از سانتافه ی من بهتر و با سرعت بیشتری میپیچید و فکر کنم اون ماشین لاستیکاشو تا 2 سال دیگه به فنا بده و باز نمره منفی 4- شاسیش از سانتافه بالاتر بود و حتما روی مصرف سوختشم تاثیر منفی داره 5_ من سر کوچمونم نمایندگی آسان موتور هست و ماشینم با اینکه گارانتی نداره ولی به راحتی پذیرش میشه ولی ماشینای ژاپنی مثل تویوتا و یا همین میتسوبیشی فاقد نمایندگی رسمی هستند و مثل ارتویا خودشونو نمایندگی معرفی مکنن و میتسوبیشی ، سوبارو و هوندا که اصلا کلا تعطیل هستن 6_............
پس لطفا سکوتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
1394/4/29
دوست عزيز، اولاً اون چراغ زنون نيست و LED است که فوق العاده کم مصرف و پرنور است. ثانياً ما نفهميديم اينايي که شما نوشتي نکته منفي بود يا مثبت؟؟؟ ثالثاً من هم سر کوچمون نمايندگي ايرتويا هست و اتومبيل کمري من رو که گارانتي هم نداره با احترام تمام مي پذيره. ببخشيد که سکوت را نقض کردم. ممنون
1394/4/30
با این حرفات فقط خودتو زشت کردی وآبرو سانتافه رو بردی.
1394/5/27
داداش اینکه همش شد نمره منفی اونوقت اگر از شما سبقت نمیگرفت و نور چراغاش از نور چراغای شما کمتر بودو شاسیش از شاسیه ماشینه شما کمتر بود بعد نمره اش مثبت میشد...جایی دیگه این حرفارو نزنی اگر هر تحلیل گر خودرو بخواد مثه تو دوتا ماشینو اینجوری مقایسه کنه مثلا پراید و لندکروز خب اگر بخواد از نظر تو مقایسه کنه که پرایر مصرفش خیلی کمتره نور چراغاش خیلی ضعیف تره شاسیشم خیلی پایین تره پس پراید برنده ی این رقابته....وقتی یه شرکت برای ماشیناش از چراغ زنون استفاده میکنه مطمئن باش باطری اون ماشینو آمپر بالا انتخاب میکنه که اصلان چیز مهمی نیست...شما سوار لندکروز شو بعد با سانتافه خودت مقایسش کن اصلا دوتا شاسی بلند متفاوت از هم هستند.....من قصد توهین نداشتم سانتافه هم ماشینه خوبیه....فقط خواستم بگم مقایسه کردن دوتا ماشین اینجوری نیست
1394/4/27
یه سوال دارم از آقایه zonda r
کدوم ماشینه لکسوس لوکس تر از بنز و بی ام و هست؟
الان کدوم لکسوس با بنز s65 amg رقابت میکنه که بخواد بهتر باشه.من خودم قبول دارم ژاپن از کره بهتره ولی با آلمان شوخی نکن.ماشینایه ژاپن به گرده پایه آلمان در هیچ وجهی نمیرسن
1394/4/31
یه ماشین دارن اسمش هست لکسوس ال اف ای شما برو نظر بزرگان این صنعت رو در موردش بخون تا بفهمی چه شاهکار مهندسی هستش
1394/4/28
به سلامتیه سانتافه ی شاخ شکن
1394/4/29
سورنتو شاخ شكن هم هفته پيش پلاك شد و به زودي تو جاده ها ميبينيم.
1394/4/28
s300 موتور و گیربکس و فنی لنسر 1600 هست و چون لنسر فروش نمیره چین یه دستی به سروکلش کشیده و داره تو سایپا مونتاژ میکنه و تو ایرانم فروشش با اینکه چینیه قیمتش نزدیک70م و مونتاژ سایپاست از لنسر وارداتی با قیمت 75-80 م بیشتره
حالا بگید ژاپن فلان جا نفر اول تو فروشه چشم تعصبتونو ببندید و چشم حقیقتو باز کنید بابا یکم دورو ور خودتونم نگاه کنید چی میگذره
یه پرادو تو بنگاه خیابون پیروزی هست 3 ماه هنوز فروش نرفته
1394/5/4
جاااانم لنسر رو با z300 یکی می کنی
z300 یه مدت دیگه که افت قیمت خورد می فهمی چه آشغالیه
لنسر یه چیز دیگست.
1394/4/28
برام جالب بود اظهار نظرات دوستان، که گاهی چطور جهل و تعصب دست در دست هم فکر بعضی هارو قفل میکنن...

فقط چند نکته درمورد کیفیت خودرو های ژاپنی،
اون دوستی که گفتن ز300 همون فنی لنسر رو داره و فقط ظاهرش فرق میکنه، خواستم بپرسم چن سالتونه؟ چون به نظر ماشین رو با اسباب بازی اشتباه گرفتید قربان. دوست من تا حالا به عنوان کمپانی میتسوبیشی دقت کردید؟ میتسوبیشی موتورز. این شرکت با بیش از 500 زیر مجموعه کار اصلی خودش رو طراحی و تولید موتور میدونه، چه برای خودش چه برای کمپانی های چینی و کره ای و کمک به اونها. به نظرم همین کمپانی های بزرگ و مطرحی ک میفرمایید تا همین چند سال پیش از طراحی موتور میتسوبیشی موتورز بهره میگرفتن. پس لطف کنید ضعف آرین موتور رو به پای میتسو نذاريد.

دومین بخش جذاب بحث ها چیزی بود که یکی از دوستان چندی پیش به من گفت و من امشب ایمان اوردم:"ایرانیا ندید پدیدند!" چنان بحث طراحی خارجی و داخلی با خطوط کشیده زیاد و حالت های ظاهری در میان ما ایرانی ها مطرحه که یادمون میره اصل ماشین زیر کاپوت اونه، اصل ماشین در فنر بندیا و استفاده بلند مدت از اونه که خودشو نشون میده... البته باید حق داد با این بازار انحصاری داخلی که با دیدن چند طراحی جسورانه تر عزیزان چنان به وجد بیان که بحث های فنی و تخصصی رو از کف بدن... علی ایحال باید قبول کرد با توجه به بازار داخلی و دید مردم میتوان گفت کره ای ها موفق ترند، اما کسی میتونه از اصالت طراحی درباره کره ای ها سخن بگه؟ به عهده خواننده...

درباره خدمات پس از فروش باید بگم دوستان درست میفرمایند، شرکت های ارائه کننده خدمات هوندا، میتسوبیشی، سوبارو و حتی ایرتویا با ضعف در عملکردشون اعتبار سالیان این کمپانی های بزرگ رو به مخاطره انداختند و امیدوارم با رفع تحریم ها نماینده های رسمی این شرکت ها وارد عمل بشن...

در نهایت به نظرم قضاوت درباره ی خودرو های تویوتا، این اصیل ژاپنی، رو بهتره به عهده مراکز علمی تحقیق درباره خودرو ها و بازار های جهانی بسپریم تا چند نفر که حتی فرق پدال گاز و ترمزو نمیدونن...
1394/4/28
شاسی بلند به این میگن.مثل همیشه تویوتا فوق العاده
1394/4/29
ببخشید کوروش جان، فقط اون خدمات پس از فروش ک من در کامنت اول گفتم چه ربطی به انحصاری شدن بازار و تحریم داشت دلبند؟ من از عملکرد شرکت های وارد کننده انتقاد کردم اگر منظور ابتدای صحبتتون این بود😂😂
1394/4/28
توجواب آقاکوروش بگم که اول متنوقشنگ بخون بعدحرف بزن شماروشنفکر.من نگفتم که اس 300از موتورمیتسوبیشی استفاده نمیکنه.من گفتم کارخونه زوتای همکاره فیاته بایه سرچ کوچیک متوجه میشی.درموردماشینایی هم که گفتی بازی رو باختن به کره ایها.خودت برو نگاه کن ببین همونا کدوم نسلشون تو ایرانن.مثلاهمین سراتوکه سایپامیزنه نسل جدید هست نسل قبلش داره تولید میشه.ماشینای کره ای و چینی آپشن زیاد دارن بعدشم جز چین و کره کدوم کشور با ایران همکاری میکنه.هیچ کشوری تو این تحریمها با ایران همکاری نمیکرد همه ایرانو وسط راه گذاشتن حالا باید ببینیم چی تو انتظارمونه
1394/4/28
اتفاقا خدمات آرین موتور تو یکسال گذشته خیلی عالی بوده و پسر عموی من که ASX داره و در گرگان زندگی میکنه از خدمات پس از فروش خیلی راضیه و آرین موتور تونسته رتبه اولو تو این ضمینه از سازمان استاندارد ایران میون ماشین های وارداتی و تولید داخل کسب کنه در سایت سازمان استاندارد و خود آرین موتور موجود میباشد اما s300 برا هر ایراد کوچیک باید بیاری نمایندگی مرکزی تو تهران تاز با قطعات چینی
سوال چرا : فروش اس300 سایپا با بیش از 70 میلیون قیمت نسبت به لنسر وارداتی 1600 با قیمت75 میلیون خیلی بیشتره""""""""""
یعنی مردم نمی فهمن که ماشین وارداتی ژاپنی بخرن یا یه چینیه مونتاژ سایپا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا فروش S300 از لنسر با اون قدمتش ،خیلی بیشتره؟؟؟؟؟
1394/4/28
عزیز دلم saman چرا بیخود فروش کم ژاپنو به تحریم ها ربط میدید بابا تعصبو کنار بزارید
ژاپن بازارو ترک کرد؟؟؟؟ چرا دروغ میگید ؟؟؟؟؟؟؟ خودرو های ژاپنی به خواتر فروش ناچیز دیگه تو ایران مونتاژ نمیشن ولی تو تموم این سال ها تویوتا ، میتسوبیشی،هوندا،لکسوس،نیسان،وجدیدن سوبارو...... با تمام توان حضور داشتن و حتی شمشیرو از رو بستن و دارن برگ برنده ی خودشونو که همون هیبرید باشه رو میکنن سه خودروی مطرح جهانی که همه جای دنیا میشناسنشون : میتسوبیشی اوتلندر PHEV که افتخار قهرمانی در racing in Australasian Safari 2014 و ASIA Cross Country Rally 2013 با شرایط بد جوی روداره که کارشناسا به اون لقب ببر کوهی رو دادن و یا تویوتا پریوس و تویوتا کمری هیبرید رو وارد بازار کردن اما
با سابقه و کوله باری از تجربه و با توجهبه این که همه ی مردم ایران آرم و نام این شرکت های ورشکسته رو میشناختن وبازار دست چین و کره به صورت انحصاری نبوده که مردم مجبور به خرید کره ایی ها باشن
همین الان قیمت سوبارو ، رافور ، میتسو اوتلندر ، و هوتدا با سانتافه برابره و همشونتو مدل فئل از 180 تا 220 هستن ولی فروش سانتافه خیلی بیشتره چرا؟؟؟؟؟؟ نمیدونم شاید سوبارو ، رافور ، میتسو اوتلندر ، و هوتدا کره ایی باشن و بازار دست کره به صورت انحصار باشه و ژاپن نمیتونه ماشین وارد کنه و سنگ جلو پاش انداختن
1394/4/28
در جواب اقای ix45، دوست من مردم تو ایران با چه مقدار اطلاعات اقدام به خرید ماشین میکنن؟ و معیاراشون چیه؟ کسایی که حتی اسم سوبارو رو نشنیدن میخوان اطلاعی از کیفیت و افتخارات این برند داشته باشن؟! برخی که حتی نمیدونن هوندا اصالتش ژاپنیه میخوان از موفقیت های این غول خودروسازی در دنیا اطلاع داشته باشن؟! متاسفانه اکثر مردم ما بدون اطلاع دقیق از کیفیت واقعی خودرو ها اقدام به خریدشون میکنن و منی که تو بازار خودرو فعالیت میکنم میبینم اینو. اون چیزی که واسه مردم ما اهمیت داره ظاهر زیبا و بازار دست دوم خوبه که بتونن بعد 2 سال ماشینو راحت بفروشن و جایگزین کنن. من منکر پیشرفت کره نیستم، اما وقتی پشت هرکدوم ازین ماشینا میشینی و در شرایط مختلف باهاشون رانندگی میکنی اختلافاتی رو میبینی که هم مهمن هم تاثیرگذار.

در مورد تحریم ها هم ک گفتید وضعیت بهمن خودرو که به خاطر تحریم مونتاژ مزدا 3 کاملا موفق رو متوقف کرد روشنه و این ربطی به فروشش نداشت.
در ضمن دوست من اونی که ماشین وارد میکنه ژاپن نیست بلکه شرکت های وارد کننده خودرو هستن که ضعف و قوت دارند.
1394/4/28
M.maxel دلبندم اول حرفتون این بود که تحریم و بازار انحصاری باعث شده ژاپن تو ایران فروش کم داشته باشه بعد که جوابتونو دادیم حرفو عوض میکنید که مردم نمیفهمن باز جوابتون داده شده و خجالت زده ی مردم فهیم شدید حالا با کمال تعصب و پا فشاری حرف خنده دار میزنید و میگید مردم برند و مارک های ژاپنی رو نمیشناسن خجالت بکشید کیه که دیگه ندونه تویوتا ژاپنیه ،پدر بزرگ منم که آلزایمر داره یادشه تویوتا مال ژاپنه ، زن و مرد و پیرو جون موتورسیکلت 1000 یا 125 هوندا رو میشناسن و یه عمر باهاش زندگی کردن و جزو خاطرات مردم ایرانه سوبارو هم قبل انقلاب بوده هم دهه70 میتسوبیشی هم با مدل ماشین پلیس پاجیرو هنوز تو بعضی از جاده ها هست و راننده کامیون ها و بچه های کوچیکم میشناسن مزدا و نیسان که سبزی فروش ها هم میدونن مال ژاپنه
فکر نکنید هرکی تو اینترنت سرچی میکنه و یه کامنتی میزاره خدای ماشینه و بقیه نمیدونن هوندا اسم کشوره یا ماشین بنده خدا
لطفا دیگه توجیه نکنید و بیشتر از این آبروی کارخونه های در حال ورشکستگی ژاپونو نبرید بحث و همینجا تموم کنید و سکوت اختیار شود بای
1394/4/29
کوروش جان، من که تو کامنت اول خیلی گشتم ببینم حرفی از تحریم زدم یا نه ولی نکته ای پیدا نکردم:))
این ک گفتم نمیشناسن تجربه ی خودم با مردم فهیم بوده استاد!! وقتی کسی میاد میپرسه: مزدا کجایی بود؟! تویوتا رو کره میزنه دیگه؟؟ سوبارو؟چی هس اصن؟! جا داره آدم از اطلاعات کم مردم گله کنه، مردم که چه عرض کنم گاهی نمایشگاه دارا!
من صرفا در بحث قبلی جنبه های مختلف قضیه رو روشن کردم، حالا اونی که متعصب به نظر میاد شمایی که به زور قصد داری شرکتای ژاپنیو ورشکست کنی! شرکت هایی مثل مزدا، تویوتا، نیسان، هوندا و... که هرکدوم وزنه های سنگینی در صنعت خودروسازی هستن.
شماام سعی کن هی هم بزنی همه چیو مغلطه کنی بلکه جایی برای ایراد به حرفای من پیدا کنی :)) ؛)
1394/4/29
سلام
دوستان هر خودرو سازی یک پیشینه و تارخچه ای داره تویوتا کارشو خوب انجام داده
در ارتباط با مقایسه کردن این خودرو با پاجیرو باید عرض کنم که کمپانیه میتسوبیشی اصل کارش از اول بر پایه ماشینهای بیابانی و کوهستانی بوده و پیشینه طولانی داره و بحثش جداست.
1394/4/29
با سلام واحترام به همه ی هم میهنان عزیزم
من چن وقتیه یه دونه مورانو نیوفیس سوار میشم اما عهد کردم که تا هروقت شده یه تویوتا داشته باشم.دوس روز پیش یه کاروان متشکل از دو اف جی کروزر و یه پرادو نیوفیس تو جاده دیدم . این قدر با صلابت و غرور بودند که انصافا تحت تاثیر قرار گرفتم . دوستان اجازه بدید هرکس نظرات خودشو بگه و به هم نپرید .اگه هم بحث می کنید به هم یا به سلایق همدیگه توهین نکنید.من هم اینجا نظرمو میگم و اینکه ماشینو باید تو جاده دید و قضاوت کرد.و انصافا شاسی بلندای تویوتا توی جاده سالارن .الانم چندین و چند باره که دارم عکسای فورچونرو نگاه می کنم و سیر نمیشم.ان شاء ا... که در آینده نزدیک یه تویوتا بخرم و بتونم اظهار نظر دقیق تری داشته باشم.
1394/4/29
ازقدیم گفتن کسی که خوابه بایه تکون میتونی بیدارکنی ولی کسی که خودشو بخواب زده اصلا!!!!!
حالاتافردابیافرق تفاوت یه خودروی بااصالتوتوضیح بده آقای ix45 مرغت یه پاداره رو تعصب میگی سانتافه!!!سانتافه توکلاسه پرادویه برو جفتشو بشین بعد نظر بده اونموقع هرچی گفتی قبول.درمورد بازار ماشینای کره ای که تو ایران زیاد شده اگه نمیدونی الان بدون تمامی خودروهایی که داخل ایران واردمیشن شرکت واردکننده باید حتماکل گمرک و عوارض روکامل واریزکنه بعدواردکنه.اماخودروهای کره ای کسی پشتشون هست که اول ماشین رو واردمیکنه میفروشه به ملت وبعد گمرک و عوارضش رو میده.دلیل اصلی فروش خودروهای کره ای اینه دوست من.حالاماکه اطلاعاتمونو واسه دوستا میزاریم اونم درستش کسی خواست قبول میکنه نخواستم نمیکنه.بحثی هم نداریم.!!!!!!
1394/4/31
موتورش جمع و جور و قشنگه فقط نمیدونم چرا چراغ های عقب و جلوش رو اینقدر برده بالا
1394/5/4
ایران مهمترین تفاوتی که تو ماشینا هست قیمت تمام شده است
الان ژاپنی ها از کره ای ها گرون میفتن وگرنه فورچونور کجا سانتافه اسباب بازی کجا.