موضوعات داغ

همکاری جگوار لندروور و بی ام و برای ساخت خودروهای الکتریکی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
همکاری خودروسازان با یکدیگر برای کاهش هزینه های ساخت خودرو، موضوع جدیدی نیست و در طی دو دهه گذشته شاهد به هم پیوستن خودروسازان بزرگ دنیا به یکدیگر بوده ایم. به گزارش روزنامه تلگراف، اخیرا گروه جگوار لندروور از عقد قرارداد همکاری با بی ام و برای توسعه بهتر و بیشتر خودروهای الکتریکی خبر داده اند که هدف آن، توسعه سریع تر اینگونه خودروها و کاهش هزینه های مربوط به ساخت آنهاست. هزینه های ساخت خودرو الکتریکی به طور مکرر و به دلیل توسعه فناوری های جدید در حال افزایش است و از سوی دیگر، قوانین زیست محیطی کشورهای توسعه یافته در حال سختگیرانه تر شدن هستند.
نیک راجرز، مدیر مهندسی جگوار لندروور در این باره می گوید: حرکت صنعت خودرو به سمت خودروهای الکتریکی، بزرگترین تغییری است که در این نسل از صنعت خودرو داشته ایم. سرعت تغییر ذائقه مصرف کنندگان و توسعه استفاده از این وسایل در سراسر جهان، خودروسازی ها را مکلف کرده است که هرچه سریعتر خود را با نرخ رشد صنعت الکتریکی سازی، هماهنگ کنند. ما دریافتیم بی ام و چشم اندازهای مشابهی با گروه جگوار لندروور برای توسعه خودروهای الکتریکی دارد و به همین منظور تصمیم گرفتیم تا همکاری های خود را در این زمینه توسعه دهیم. Klaus Fröhlich، مسئول قسمت تحقیق و توسعه بی ام و نیز از این همکاری به عنوان یک کلید برای موفقیت یاد می کند. تولید محصولات مشترک و صرفه جویی در زنجیره تامین دو شرکت، از اهداف این قرارداد همکاری است.
ماه گذشته، گروه جگوار لندروور اعلام کرد که دچار بزرگترین افت فروش خود در دوره سالیانه شده است. از جمله مهم ترین ضررهای وارده به گروه جگوار لندروور، کاهش 3.6 میلیارد پوندی فروش این شرکت در چین بوده است. اگرچه جگوار لندروور بزرگترین خودروساز بریتانیا با تولید سالیانه 600 هزار دستگاه در سال محسوب می شود، ولی این عدد تنها یک برتری محلی است و در مقایسه با بی ام و که سالیانه بالغ بر دو میلیون خودرو تولید می کند، چندان به چشم نمی آید. حتی پس از پیوستن این دو خودروسازی به یکدیگر، هنوز هم رقبای بزرگتری همچون تویوتا و فولکس واگن با فروش ده میلیون دستگاه خودرو در سال، از غول های صنعت خودرو محسوب می شوند. اتحاد جگوار لندروور و بی ام و ، در ادامه سایر اتحاد های جدید صنعت خودرو، نظیر فورد و فولکس واگن قرار می گیرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد