موضوعات داغ

تولید تایرهای بدون باد توسط میشلن و جنرال موتورز تا سال ۲۰۲۴

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
میشلن و جنرال موتورز طی یک همکاری، خودرویی خودکار با تایرهای بدون باد تولید خواهند کرد. سیستم تایر ضدپنجری کمپانی میشلن از تویل (Tweel) الهام گرفته شده که سال ۲۰۰۵ معرفی شد، وارد فاز تولید شد و در ماشین‌های حفاری و چمن‌زن مورد استفاده قرار گرفت.
سیستم تایر ضدپنجری کمپانی میشلن از ساختاری پره‌ای ساخته شده از لاستیک بهره می‌برد که توسط فایبرگلاس تقویت شده است. طرح سنتی تایر خواص پراکنده کردن آب و چسبندگی را فراهم می‌کند، و سازندگان ادعا می‌کنند وقتی این تایر ساییده شد می‌توان آن را با استفاده از پرینتر سه بعدی بازسازی کرد.
طبق صحبت‌های مهندسان میشلن، سیستم تایر ضدپنجری می‌تواند برای هر خودرویی از وانت‌های سبک تا خودروهای اسپرت مورد استفاده قرار بگیرد.
جنرال موتورز اولین شرکتی است که پا پیش گذاشته و اعلام کرده قصد دارد از این تایرها در شورلت بولت الکتریکی استفاده کند. این باعث آرامش خاطر است که این تایرهای جدید قرار است در خودرویی خودکار و الکتریکی مورد استفاده قرار بگیرند.
تولید تایر ضدپنجری از سال ۲۰۲۴ به عنوان بخشی از هدف میشلن برای تولید تایری کاملا پایدار عملی خواهد شد. سالیانه حدود ۲۰۰ میلیون تایر در سراسر دنیا به دلیل پنجری، آسیب دیدن توسط جاده یا باد نامناسب پیش از تاریخ انقضای خودشان از رده خارج می‌شوند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/4/1
براي زاپاس خوبه