موضوعات داغ

امکان شماره‌ گذاری 7 هزار خودروی ترخیص شده وجود ندارد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره خودروهای ترخیص شده و شماره ‌گذاری آنها اظهار داشت: تا کنون 7 هزار خودرو از گمرک ترخیص شده، اما به دلیل بسته بودن سایت ستاد سوخت امکان شماره‌گذاری آنها وجود ندارد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از گسترش، وی ادامه داد: در حال حاضر ستاد سوخت قانون را اجرا نمی‌کند و تمام گرفتاری‌ها نیز از همین عدم اجرای قوانین است. آنها در این رابطه گواهی اسقاط را می‌خواهند از 2 به 10 میلیون برسانند و گفته شده که حتما باید از شرکت تعاونی خریداری شود. ما برای حل این موضوع در حال مذاکره هستیم و زمان حل این مشکل نیز مشخص نیست
آخرین فرصت خروج خودروها از گمرک
دادفر درباره آخرین فرصت خروج خودروها از گمرک گفت: آخرین فرصت برای خروج خودروها از گمرک 16 تیرماه سال جاری است. اگر این خودروها تا این تاریخ ترخیص نشوند دیگر قابلیت شماره‌گذاری نخواهند داشت. در این زمینه وزیر راه و رئیس ستاد سوخت باید صحبت کنند تا قانون اجرا شود. وی در ادامه افزود: علاوه براین 7 هزار خودرو ترخیص شده، 3 هزار خودروی دیگر نیز امکان ترخیص شدن را دارند. حدود 2800 خودرو نیز توسط مقام قضایی توقیف شده و 2 هزار خودرو دیگر به دلیل مسائل مختلف خارج از مصوبه هیات دولت است.

امکان شماره‌ گذاری 7 هزار خودروی ترخیص شده وجود ندارد

امکان شماره‌ گذاری 7 هزار خودروی ترخیص شده وجود ندارد


جایگزین ناوگان عمومی با خودروهای کارکرده
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره ایده جایگزینی ناوگان عمومی با خودروهای کارکرده گفت: این ایده قرار نیست که اجرایی شود و فقط در حد صحبت است. این ایده فقط موجب انحراف خواهد شد و ناوگان عمومی باید با خودروهای هیبرید و برقی جایگزین شوند. زمانی که خودروی کارکرده وارد شود باید به فکر تعمیرات آن نیز باشیم.
قیمت وارداتی ها 20 درصد کاهش یافت
مهدی دادفر در پایان درباره قیمت خودروهای وارداتی بیان داشت: با توجه به اقدامات صورت گرفته، قیمت وارداتی ها 10 تا 20 درصد کاهش یافته است. این اتفاق قابل پیش‌بینی بود و اگر این اقدامات در سال گذشته رخ می‌داد شاهد این افزایش قیمت‌ها نبودیم. همچنین اگر ترخیص خودروها از گمرک و واردات ممنوع باشد و تولید و توزیع نیز وجود نداشته باشد، قیمت‌ها مثل سابق افزایش خواهد یافت.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/3/20
خدایا!!! چند نفر و چند ارگان دنبال کلاهن؟ مگه این نمد چقدره؟ بیچاره مردم. بدبخت ملت. در انتها تنها کسی که سرش بی کلاهه مردمن. تاز کلاه پیش کش، جیبشون رو هم میزنن به بدتیرن روش ممکن.
1398/3/21
خودشون هم با خودشون مشکل دارن
جالبه دولت میگه ترخیص کنید ولی خبر نداره اینا پلاک هم میخوان
یادش رفته آخی
یکسال دیگه صبر کنید تا بگن بیاید پلاک بگیرید