موضوعات داغ

فراخوان میلیونی فورد برای نقص در سیستم تعلیق

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
اعلام فراخوان برای اصلاح نقایص خودروها به یک سنت در خودروسازی جهان تبدیل شده که از اصول رعایت حقوق مشتریان نشات گرفته است. اخیرا فورد اعلام کرده که 1.2 میلیون شاسی بلند ترکیبی این برند نیاز به بازبینی برای رفع عیوب سیستم تعلیق دارند. این نقایص می توانند بر فرمان دهی خودرو تاثیر بگذارند.
انتظار می رود که فورد برای اجرای این فراخوان، نیاز به 180 میلیون دلار هزینه داشته باشد. نقص سیستم تعلیق مربوط به شاسی بلندهای ساخته شده در خط تولید این شرکت واقع در شیکاگو، در بین سال های 2010 تا 2017 می شود. به گفته فورد، یکی از مشتریان این شرکت اعلام کرده که تعلیق عقب خودرو وی در حال حرکت دچار شکستگی شده است. فورد اعلام کرده که هنوز به طور کامل از آسیب های ناشی از این نقص مطلع نیست.
شکستن تعلیق عقب خودرو، می تواند موجب کاهش قابل توجه فرمان پذیری خودرو، افزایش خطر واژگونی و از دست رفتن کامل کنترل خودرو شود. در مورد اتفاق ذکر شده، پس از شکستن تعلیق عقب، شاسی بلند فورد به جدول گوشه خیابان برخورد کرده است. علاوه بر 1.2 میلیون دستگاه خودرو در ایالات متحده، 28000 شاسی بلند فورد در کانادا و مکزیک نیز نیاز به اصلاح سیستم تعلیق دارند.
نمایندگان فورد، برای حل این مشکل، اتصالات چپ، راست و عقب خودرو را جایگزین کرده و سیستم تعلیق عقب را از نو تنظیم می کنند. در گزارشی دیگر، فورد اعلام کرده که حدود 123،000 دستگاه پیکاپ فورد F-150 دچار مشکل در درجه بندی سیستم انتقال قدرت هستند و برای رفع این نقص، باید به نمایندگی های فورد مراجعه کنند. فراخوان های سیستم تعلیق خودروهای فورد پیش از این نیز وجود داشته اند، از جمله فراخوان 12 هزار دستگاه فورد فلکس، فورد تاروس ، لینکلن MKS و لینکلن MKT که تمامی آنها دچار نقص در سیستم تعلیق عقب بودند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد