موضوعات داغ

فیات کرایسلر و رنو امیدوارند مذاکرات ادغام دو شرکت از سر گرفته شود

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
مدیران فیات کرایسلر و رنو- نیسان همچنان به اینکه قرارداد ادغام بین آن‌ها رخ خواهد داد امیدوارند، اما هشدار دادند شروط تحمیل شده توسط هر طرف ممکن است به از سر گرفته شدن مذاکرات آسیب برساند.
مدیران رنو خوش‌بین هستند که خروجی نشست سهامداران نیسان در هفته آتی، به راه افتادن مذاکرات ادغام جدیدی با فیات کرایسلر خواهد بود.
علاوه بر این، نیسان هنوز عقد یک قرارداد احتمالی را ممکن می‌داند، اما همچنین مایل است شرایط این اتحاد را برای ایجاد انعطاف‌پذیری و استقلال برای هر دو طرف تغییر دهد.
تیری بولو مدیر عامل رنو هفته گذشته گفته بود پس از شکست مذاکرات ادغام بین رنو و فیات کرایسلر با هدف ایجاد سومین شرکت خودروساز بزرگ دنیا، هنوز هیچ مذاکراتی بین آن‌ها رخ نداده است.
مذاکرات ادغام با فیات کرایسلر زمانی متوقف شد که دولت فرانسه، قدرتمندترین سهامدار رنو، در مذاکرات وقفه انداخت تا موافقت نیسان را جلب کند. فیات کرایسلر دلیل صرف‌نظر از پیشنهادش را شرایط سیاسی در فرانسه اعلام کرد، و گفت در صورت اعمال نفوذ نکردن دولت فرانسه، با از سرگیری مذاکرات موافقت خواهد کرد.
برای رنو و دولت فرانسه، ترمیم رابطه با نیسان نسبت به انعقاد قرارداد با فیات کرایسلر اولویت دارد. فرانسه تامین حمایت این خودروساز ژاپنی را برای موفقیت ادغام رنو- فیات کرایسلر حیاتی می‌داند.
با وجود اینکه پس از شکست مذاکرات، هر طرف قرارداد طرف دیگر را مقصر این شکست قلمداد کردند، رنو، فیات کرایسلر و رنو فرانسه هنوز عقد قرارداد احتمالی را ممکن می‌دانند، در حالی که متحمل تغییرات پرهزینه‌ای مثل توسعه خودروهای برقی و خودران خواهند شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد