موضوعات داغ

عرضه فورد موستانگ شلبی GT500 جدید با 760 اسب بخار قدرت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
فورد موستانگ شلبی به طور معمول، قوی ترین نسخه عرضه شده از فورد موستانگ در هر نسل محسوب می شود و در این نسل نیز شاهد عرضه یکی از قوی ترین و خاص ترین موستانگ شلبی های تاریخ فورد هستیم. با این حال، غیبت و عدم حضور موستانگ در بازار انگلستان، در مورد موستانگ شلبی هم صدق کرده و بریتانیایی ها، از وجود این اسپرت آمریکایی دوست داشتنی، محروم خواهند بود.
فورد موستانگ شلبی GT500 در سال 2020 به بازار عرضه خواهد شد و نسبت به موستانگ استاندارد، بروزرسانی هایی را در شاسی و آیرودینامیک تجربه کرده و مجهز به قوی ترین پیشرانه فورد تاکنون خواهد بود. بدنه فورد موستانگ شلبی GT500 تماما آلومینیومی بوده و با دست ساخته می شود. پیشرانه حجیم آن نیز از نوع V8 بوده و 5.2 لیتر حجم دارد. 760 اسب بخار قدرت و 847 نیوتون متر گشتاور، خروجی این پیشرانه قدرتمند است که فورد برای خنک سازی آن، یک اینترکولر خاص طراحی کرده که با ترکیبی از آب و هوا کار می کند. گیربکس در نظر گرفته شده برای این خودرو، هفت سرعته دوکلاچه بوده که قدرت را با استفاده از یک پروب واشر کربنی، به محور عقب منتقل می کند. تعویض دنده های این گیربکس در زمانی کمتر از 100 میلی ثانیه صورت گرفته و حالت های رانندگی جاده ای، پیست و درگ برای آن تدارک دیده شده است.
فورد موستانگ شلبی GT500

فورد موستانگ شلبی GT500

فورد موستانگ شلبی GT500 رقیب مستقیم دو اسپرت آمریکایی دیگر، یعنی دوج چلنجر هلکت و شورولت کامارو ZL1 محسوب می شود. هنوز مسابقه رسمی بین این سه خودرو برگزار نشده، اما می دانیم که موستانگ شلبی می تواند در 3 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد و یک چهارم مایل یا چهارصد متر را در 11 ثانیه طی کند. بروزرسانی های صورت گرفته در این خودرو عبارتند از: نصب فنرهای لوله ای سبک و کمک فنرهای فعال، بازنگری کامل طراحی سیستم تعلیق، ترمزهای برمبو و تایرهای میشلن مدل Pilot Sport 4S . بسته های اضافه تری نیز برای مشتریان سختگیر وجود دارد، که شامل رینگ های بیست اینچی فیبرکربنی، بال عقب قابل تنظیم و یک شکاف دهنده هوا برای بهبود بیشتر آیرودینامیک می شود. صندلی های عقب در تمامی مدلهای فورد موستانگ شلبی GT500 حذف شده است.
در کابین نیز فورد موستانگ شلبی GT500 از یک مجموعه نشانگر تمام دیجیتالی و صفحه نمایش هشت اینچی برای سیستم اطلاعات سرگرمی بهره می برد. همچنین مالک می تواند داشبورد فیبرکربنی، صندلی های مسابقه ای Recaro و سیستم صوتی بنگ اند اولافسون به همراه 12 بلندگو را به صورت سفارشی در خودرو خود داشته باشد. اطلاعات مربوط به قیمت موستانگ شلبی هنوز اعلام نشده، اما فورد اعلام کرده که برخلاف موستانگ استاندارد، این خودرو در بریتانیا برای فروش عرضه نخواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد