موضوعات داغ

بنتلی کانتیننتال GT رکورد جدیدی برای مدل تولیدی اولیه در پایکس پیک ثبت کرد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
اوایل ماه گذشته بنتلی برنامه خودش برای شکستن رکورد سریع‌ترین خودرو تولیدی اولیه در پیست پایکس پیک را اعلام کرد. این خبر شوکه کننده‌ای از طرف این خودروساز بود که معمولا به دنبال شکستن رکورد نیست. مشخص شد بنتلی درباره انگیزه خودش کاملا جدی بوده و حالا این رکورد را هم به ثبت رسانده است - کانتیننتال GT در ۳۰ ژوئن رکورد سریع‌ترین خودرو تولیدی اولیه را به نام خود ثبت کرد.
رانندگی این خودرو برعهده ریس میلن بود که موفق شد مسافت ۲۰ کیلومتری را در ۱۰ دقیقه و ۱۸ ثانیه طی کند. این ۸.۵ ثانیه سریع‌تر از رکورد قبلی است و نشان می‌دهد متوسط سرعت خودرو طی این مسیر ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت بوده است.
بنتلی کانتیننتال GT

بنتلی کانتیننتال GT

خط شروع پیست بین‌المللی پایکس پیک در ارتفاع ۲۸۳۵ متری قرار دارد و این مسیر با ۱۵۶ پیچ ارتفاعی ۱۵۲۴ متری را طی می‌کند. در خط پایان، چگالی هوا یک سوم چگالی آن در سطح دریاست، که قطعا این موتور ۱۲ سیلندر را تحت فشار زیادی قرار می‌دهد. با این وجود، کانتیننتال GT استفاده شده برای ثبت رکورد در حالت تولید اولیه قرار دارد و هیچ تغییراتی در موتور W12 این خودرو با توان ۶۲۶ اسب بخار صورت نگرفته است.
اولین حرف‌های میلن پس از ثبت این رکورد این بود:
این پایانی عالی برای یک رکورد در پیست خیس و برفی پایکس پیک است. ما با یک هدف به اینجا آمدیم، و آن این بود که رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی اولیه در این مسیر کوهستانی را بزنیم. امروز چالش بزرگی بود که طبیعت در مسیر ما قرار داد، اما بنتلی کانتیننتال GT فوق‌العاده عمل کرد و حالا ما سریع‌ترین خودروی تولید اولیه این پیست هستیم.
برایان گاش مدیرعامل شرکت بنتلی در ادامه گفت:
این رکورد جدید بار دیگر تلاش و اشتیاق برای کنار زدن محدودیت‌ عملکرد خودروها را تایید می‌کند که هدف اصلی کمپانی بنتلی است. این قطعا نشانگر وسعت توانایی‌های کانتیننتال GT است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد