موضوعات داغ

4700 خودرو وارداتی شماره گذاری شدند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
به گزارش وبسایت گسترش نیوز، مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو از شماره گذاری 4700 خودرو وارداتی و خروج آنها از گمرک خبر داد. علاوه برآن، 2800 دستگاه خودرو اظهار گمرکی شده اند، 2500 خودرو بلاتکلیف هستند و 2800 دستگاه خودرو نیز توسط مراجع قضایی توقیف شده اند. تاکنون خودروهای وارداتی از برندهای هیوندای، کیا و رنو شماره گذاری شده اند و مراحل شماره گذاری باقی برندها نیز در حال انجام است.
قیمت گذاری خودروهای وارداتی پلاک شده و نحوه محاسبه مابه التفاوت آنها، به یک دردسر برای شرکت های واردکننده تبدیل شده و شماره گذاری این خودروها، تنها بخشی از مشکلات مربوط به حوزه واردات را رفع کرده است. مطابق اعلام نظر مهدی دادفر، مابه التفاوت قیمت خودروهای وارداتی، رقمی بین 150 الی 500 میلیون تومان است و این مابه التفاوت را باید مشتریان بپردازند، اما از آنجا که بخشی از مشتریان زیربار پرداخت این مبلغ نمی روند، باید مرجعی برای حل و فصل این موضوع مشخص شود. وی این نکته را یادآور شد که بخشی از شماره گذاری ها انجام شده است، بنابراین برخی از خودروها به دست صاحبانشان رسیده اند.
می توان امیدوار بود با شماره گذاری این خودروها و ورود آنها به بازار، در کنار ادامه دار بودن طرح های فروش فوری خودروسازان داخلی، برای مدتی رشد قیمت ها در بازار خودرو متوقف شود و حتی قیمت ها نزولی شوند، اما با توجه به اینکه واردات خودرو به کشور بسته است، این اتفاق پس از مدت کوتاهی تاثیر خود را از دست خواهد داد و مجددا قیمت خودروهای وارداتی صعودی خواهد شد. مهدی دادفر اعلام کرد که تاکنون از رئیس جمهور، معاون اول و وزیر صمت درخواست شده که واردات خودرو را آزاد کنند، چرا که اگر واردات خودرو ادامه پیدا نکند تمامی شرکت‌ها تعطیل خواهند شد. مطابق آمارها، تا پیش از توقف واردات خودرو، 12 هزار نفر در این صنف مشغول به کار بودند که به واسطه ممنوعیت واردات خودرو، تعداد شاغلین این حوزه به 400 الی 500 نفر کاهش پیدا کرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد